Independent watchmaking-tråden

Jeg har i et år nå forsøkt å komme på ventelisten på Asaoka men har nå gitt opp...
Derfor flott at jeg klarte å skaffe meg en klokke med litt Asaoka DNA. Jeg var en av de 50 første ( hadde lært fra forrige gang jeg prøvde å kjøpe chronografen) og ble først litt skuffet over at de åpnet opp for ny runde pga pågangen og problemene med online bestillingen.
Klokken ble til slutt limitert til 291 stk og jeg er happy med det. Levering i juni. Skal prøve å legge ut noen bilder.

Hei,

Fikk tak i en av disse selv, men dessverre ikke blant de 50 første, på tross av 3 forskjellige plattformer klar ved lansering. Så må vente til november. Fått din?

BTW - så utrolig glad for at jeg fikk tak i en i det hele tatt :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Hei,

Fikk tak i en av disse selv, men dessverre ikke blant de 50 første, på tross av 3 forskjellige plattformer klar ved lansering. Så må vente til november. Fått din?

BTW - så utrolig glad for at jeg fikk tak i en i det hele tatt :)
Så kult at du også har kjøpt en! Gleder meg noe sinnsykt:) Jeg er en av de 15 som Asaoka ikke godkjente kvaliteten på uret hos og venter på vurdering før utsendelse. Blitt estimert utsendelse i midten av juli. Sender deg en melding når jeg mottar min om du vil. Ser du også bor Stavanger:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Akselhetland
Mulig postet på forumet tidligere, ber i så fall om tilgivelse for re-post.
Drøye 7 minutter lang video som viser forskjellige stadier av produksjon, sammensetting og finishering av forskjellige modeller og komponenter til De Bethune. Herlig avkobling fra hverdagen/jobb/ferie eller hva det måtte være :)

Åååå så digg! Takk for at du delte!
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen
C48DB2FC-E343-498F-B8BA-287887DA4D09.jpeg
 
AHCI-medlem Marco Lang lanserte i dag sitt første ur under eget navn: Zweigesicht-1
Modellnavnet betyr vel noe à la "to-i-en", og sikter til måten en kan hekte av remfestene og flippe hele kassen.
Syns hele pakken ser veldig bra ut! :giggle:
Kommer i stål, rosegull eller platina.
Gøy med en stålvariant, og noe som i hodet mitt forsvarer prisen (hørte den starter på ca 50.000CHF i stål) mer enn mye annet i stål som mange tilsynelatende mer enn gjerne kaster penger etter nå om dagen.
Hva tenker dere? :unsure:
 
AHCI-medlem Marco Lang lanserte i dag sitt første ur under eget navn: Zweigesicht-1
Modellnavnet betyr vel noe à la "to-i-en", og sikter til måten en kan hekte av remfestene og flippe hele kassen.
Syns hele pakken ser veldig bra ut! :giggle:
Kommer i stål, rosegull eller platina.
Gøy med en stålvariant, og noe som i hodet mitt forsvarer prisen (hørte den starter på ca 50.000CHF i stål) mer enn mye annet i stål som mange tilsynelatende mer enn gjerne kaster penger etter nå om dagen.
Hva tenker dere? :unsure:

Satt å så på den litt tidligere idag, fantastisk rått konsept! Uten tvil enig om at hele pakken ser veldig bra ut. Langt utforbi min prisklasse av klokker, men kunstverk av en klokke som jeg godt kunne tenkt meg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Har nå, etter dype studier av den mørke kunsten beskrevet i DIY-bøker, instrumentmanualer og faktisk også, studiekompendier, funnet ut hvordan man leser tiden på DST Resonance. Jeg kunne for så vidt også bare lest på hjemmesiden, men hvor er moroa i det?

Hele timer + antall hele kvarter leses av kl. 12. Vinduet i bunnen fra 4 til 8 er en nonieskala (hele tidsindikatoren er ve egentlig en nonieskala) kjent fra gode gamle skyvelære, et hendig måleintsrument brukt til å måle unyttige og nyttige ting med flere desimaler enn hva som er enkelt å bedømme med øyet. Der hvor strekene matcher best på skalaen er antall minutter man må addere med hele timer og antall kvarter på toppen.

På bildene over er kl. 3.45 + 7 min = 3:52.

@ Ronerling jeg er lett med på å spleise, men kan ikke love mer enn et symbolskt bidrag ;)
 
Har nå, etter dype studier av den mørke kunsten beskrevet i DIY-bøker, instrumentmanualer og faktisk også, studiekompendier, funnet ut hvordan man leser tiden på DST Resonance. Jeg kunne for så vidt også bare lest på hjemmesiden, men hvor er moroa i det?

Hele timer + antall hele kvarter leses av kl. 12. Vinduet i bunnen fra 4 til 8 er en nonieskala (hele tidsindikatoren er ve egentlig en nonieskala) kjent fra gode gamle skyvelære, et hendig måleintsrument brukt til å måle unyttige og nyttige ting med flere desimaler enn hva som er enkelt å bedømme med øyet. Der hvor strekene matcher best på skalaen er antall minutter man må addere med hele timer og antall kvarter på toppen.

På bildene over er kl. 3.45 + 7 min = 3:52.

@ Ronerling jeg er lett med på å spleise, men kan ikke love mer enn et symbolskt bidrag
Det var jo enkelt og greit. ;)

Jeg kan også være med på en passaround med denne.

Dette er en herlig blanding av fysikk, matematikk og estetikk.
Nonieskalaen er en gammel, genial oppfinnelse som i dette tilfellet gjør det mulig å skille vinkler på 0,5° (12 t × 60 min / 360°). 15 min-indeksene på den indre ringen ligger med 7,5° mellomrom og minuttindeksene på ytterringen med 8° avstand.

Andreas Strehlers Lune Exacte bruker en nonieskala for avlesning av månefase. Månefasekomplikasjonen har et avvik på ett døgn i løpet av 2,06 mill år, og den koster bare CHF 112000.

monn-phase.jpg
_20210106_170115.JPG

gphg2016_andreas-strehler_lune_exacte_right_01.jpg
 
Jeg klarte ikke engang å se tiden på Deep Space Tourbillon, men lekre er de. Slenger også inn symbolsk beløp og er med på pass-around.