Hvorfor IWC Ingenieur Chronograph Racer koster så mye? Synspunkter?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg er ganske svak, feit også forsåvidt, men jeg er jævlig bestemt. Ja, med unntak av når det gjelder trening da.. Hvor fører det meg i en face2face, på GTG, med deg Hammerfjord? :)
 
Det handler ikke om styrke, det handler om hvor bestemt man er. Og det ser ut som du vet ingenting om det...
I diskusjoner om hobbyen min er jeg ikke spesielt bestemt, jeg er nok heller åpen for det meste. Så jeg er nok hverken bestemt eller full av styrke. Sparer slike egenskaper til saker i livet mitt som er verdt det.
 
Ja @lobergen: Her var det skrevet av @The Player tidligere: "Jeg har snart 2000 innlegg her på TS - noe som er ca. 100 ganger så mye som deg. Stille spørsmål om min klokkeinteresse bør være absolutt unødvendig."

Hva f@n betyr det? At man som har mer post enn deg på TS har bedre kunnskap eller interesse?
Kanskje man har 5 ganger mer post på en andre internasjonal forum med mer kunnskap å få seg der... Ikke sant?
Akkurat som jeg nevnet.
Men du @lobergen kommer med nedsenttende tull og ball kommentar med kort tenking.
Jeg har aldri møtet så mange nedsettende kommentarer på en andre forum enn TS.
Takk til deg og andre frustrert nerds "tøffing wannabe": TS blir en kanon plass for en "klubb" som skal bare stenge seg ut av seg selv...:rolleyes:
Ja, over tiden blir jeg frustrert at uten noen grunner, pingle tullinger kaller meg navner over TS sin forum: Arroganse mangler ikke her må jeg sier.
Jeg gleder meg til en GTG! Virkelig!!! Da får vi se om dere kalle meg navner.
Det er nok første gang at dere får så mye virkelighet i trynnet her: Det må vel starte på noen plass...

Nå begynner jeg å bli litt sliten av hårsåre forummedlemmer! Når det gjelder klokker og urverk har jeg en viss kompetanse men jeg eier ikke den fulle sannhet, tror ærlig talt @Hammerfjord heller ikke har denne fasit... Vi Nordmenn er beskyllt, med rette, for å være arrogante men det er tydeligvis andre som tar gullmedaljen.
Tom
 
Redigert av en moderator:
Jeg er ganske svak, feit også forsåvidt, men jeg er jævlig bestemt. Ja, med unntak av når det gjelder trening da.. Hvor fører det meg i en face2face, på GTG, med deg Hammerfjord? :)

Alt handler om respekt: Til nå, var det halv halv her på forum. Jeg behandler alltid med respekt disse som gjør det samme med meg.
 
Nå begynner jeg å bli litt sliten av hårsåre forummedlemmer! Når det gjelder klokker og urverk har jeg en viss kompetanse men jeg eier ikke den fulle sannhet, tror ærlig talt @Hammerfjord heller ikke har denne fasit... Vi Nordmenn er beskyllt, med rette, for å være arrogante men det er tydeligvis andre som tar gullmedaljen.
Tom

@Tom: Diskusjonen der handlet ikke om hvem som har rett eller feil om klokke kunnskap: Men mer om hvem som bruker muligheten til å latterligjøre den andre gjennom dialoger som burde bli konstruktiv...Og ikke ertende.
Som sagt fikk jeg bestandig støtt her: Da burde det ikke bli overraskende at jeg slår tilbakke.
Anklager du meg til å bli den som startet alt av det der?
Arrogante er jeg ikke: Jeg står for hva jeg sier. Når og hvor som helst.
Er det arrogante det? Ja kanskje for de siste jantelovens klubbmedlemmer. Ikke for meg.
 
Redigert av en moderator:
Må si jeg synes dette drar litt veeel i feil rettning her.
Artig å diskutere, feks klokker og urverk ... Forskjellige synspunkter er jo noe av det som gjør et forum verdt å oppsøke, synes nå jeg. Og at ting "tenderer" mot arroganse her, kan vel sies om representanter fra begge land, synes nå jeg.

Og for å gjøre et forsiktig forsøk på å dra det i hvertfall i rettning av hva trådstarter spurte om ...
Ingen anelse hvordan de forskjellige merkene prissetter sine produkter (prøv eksempelvis å google "profit margin Rolex" eller andre merker for den sak skyld ...du får i beste tilfelle konspirasjonsteorier). Men enig med de her som hinter i rettning av popularitet, og at så lenge varen selger, ja da er det vel rett pris da.

Eksklusivitet (la oss ikke nødvendigvis og starte en diskusjon her om definisjonen på det) er vel også en relativt stor faktor, eller snarere tillagt eksklusivitet.
Eksempelvis må man gjerne agrumentere for at en Rolex 116610 er bedre enn en Omega PO 8500, eller motsatt. Men faktum er at selv om en koster ca 20k mer i utsalg, så er det vel i det minste lite som rent kvalitetsmessig kan forsvare det?
Og et av leddene til Omega for å matche Rolex, dvs kjempe om samme markedet, er jo å øke prisen, for sånn sett å kunne oppnå samme "luksus segment" som Rolex har hos de der ute som kjøper utelukkendefordi det er statussymboler. Og det handler jo om opplevd eksklusivitet.

Synes historeien bak El Primero er veldig tiltalende, liker mange av de nye (og gamle) modellene, og må si jeg også synes IWC`en er råtøff. "Glad" jeg slipper å velge:D
 
Redigert:
"...Og at ting "tenderer" mot arroganse her, kan vel sies om representanter fra begge land, synes nå jeg."

Tenk som du vil Rolf: Det jeg ser, er at disse som får seg samme støt som meg her, forsvinner fort og -motstanden- med dem også.
Da blir jeg alene å "kjefter" tilbake. Eller?
Kalles det arroganse fordi jeg nekter å bli trykket på uten noen solide grunner?
Du vet nok hva jeg snakker om der. Jeg har mine grenser som alle og noen ganger: Nok er nok med disse sarkastisk kommentarer.
Den eneste forskjell er at jeg flykter ikke: Spørs om hvor lenge skal jeg gidde til dette tull...
Det er nok sikkert en del som leser dette og kjenner seg igjen i situasjonen: Det vet jeg for sikkert.
Nå er det nok med "off-topic", så la oss det fortsetter med det folk var her for;)
 
I diskusjoner om hobbyen min er jeg ikke spesielt bestemt, jeg er nok heller åpen for det meste. Så jeg er nok hverken bestemt eller full av styrke. Sparer slike egenskaper til saker i livet mitt som er verdt det.

Jeg er nok ikke dumt bestemt om hobbyen min, men mest om respekten...
Alt startet der "Har pappaen din større bil enn pappaen min også ?"
Men jeg forstår meningen din.
Nok om det...
 
Tilbake til IWC.. Personlig er jeg ikke så opptatt av hva ting koster, jo lenger jeg må spare jo større blir gleden, så prisen blir egentlig irrelevant. Kvalitetsfølelse og evt overpris ser jeg ingen fasit på siden vi snakker om subjektive vurderinger. Altså; om naboen hater bilen du digger, hvem bryr seg - bortsett fra naboen?
 
Og når folk ikke klarer å holde seg til sak og i tillegg skriver masse piss, så stenger vi diskusjonen.

Det er ikke én syndebukk i denne tråden, men mange av dere som burde visst bedre og holdt kjeft.


@Hammerfjord:
Jeg syns du er et friskt pust på TS. Du har mye kunnskap og er ikke redd for å gå mot strømmen. Bra!
Hva som imidlertid nesten virker litt påfallende, er at du tidvis later til å benytte den minste lille mulighet til å komme med kontroversielle utspill og piske opp stemningen. Slik atferd er veldig unødvendig og er nok årsaken til at enkelte brukere har ekstra kort lunte når det gjelder dine innlegg.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Mr. Ur
Status
Stengt for ytterligere svar.