Hvordan vinne mot Silicon Valley?

Du ser konspirasjonsteorier overalt som vanlig. Leste du lenkene? Det tror jeg ikke.
Gidder du ikke å klikke på lenkene kan du nok avstå fra å kommentere de.

Og der i denne tråden, snakker vi ikke om klokker.

På side:
Du har vært på ryggen min siden 2012: angående alt mulig, til og med KLOKKER.
Ikke tro på at jeg har glemt deg og postene dine mens du skiftet profillnavnet ditt: jeg har mye mer minne enn de fleste.
Like hyggelig som før ja :D
Du ser konspirasjonsteorier overalt som vanlig. Leste du lenkene? Det tror jeg ikke.
Gidder du ikke å klikke på lenkene kan du nok avstå fra å kommentere de.

Og der i denne tråden, snakker vi ikke om klokker.

På side:
Du har vært på ryggen min siden 2012: angående alt mulig, til og med KLOKKER.
Ikke tro på at jeg har glemt deg og postene dine mens du skiftet profillnavnet ditt: jeg har mye mer minne enn de fleste.
Og?
 
Takk for tips. Men tror jeg går tilbake til vanlige brilleglass med bra ar-coating og Apple sine innstillinger.

Smak spørsmål. Jeg bruker Darkroom sent på kveld.
Bilde fra nettet.
https://www.imore.com/why-flux-better-night-shift-mac-now

Darkr.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Sjø
Mer konspirasjonsteorier mellom EU og Silicon Valley.


"She said the Commission’s proposal would be ready later this month. EU governments and the European Parliament would have to approve any new law.
“Yes, this is in the final stage,” she said.
The Commission agreed the code of conduct on hate speech with Facebook, Microsoft, Twitter and YouTube in 2016. Other companies have since announced plans to join it."


Ps: ikke klikk på lenken, Reuters er en kjent nettside eid av Alex Jones...
https://www.reuters.com/article/us-...o-remove-extremist-content-idUSKCN1LL1ID?il=0
 
Uten å blande meg alt for mye her; er ikke topic i denne tråden om hvordan man skal unngå å bruke for mye tid stirrende på skjermen?

Det jeg tok opp er at industriens role er ikke bare basert på at de "... programmerer mobiler, apper og sosiale media til å få oss hektet."

Og som han sier: "Det er ingen skjult hemmelighet at denne industrien programmerer mobiler, apper og sosiale media til å..." samle data på alle og påvirke meningene med sensur.

Men jeg kan slutte siden alt for få er interessert i temaet...
Kos dere.
 
Internett-revolusjonen og alt den betyr er er for meg ubegripelig. Om noen har tanker eller diverse linker som de tenker er relatert til overstående tema må de gjerne dele.

Selv opplever jeg at en bredere forståelse av "industrien" og nevnte teknologi fører til bedre vaner.

Et eksempel på dette er VPN. Alt for få vet hva dette er, og enda færre vet hvor kritisk det kan være å abonnere på en slik tjeneste.

"To understand the value of a VPN, it helps to think of some specific scenarios in which a VPN might be used. Consider the public Wi-Fi network, perhaps at a coffee shop or airport. Normally, you might connect without a second thought. But do you know who might be watching the traffic on that network? Can you even be sure the Wi-Fi network is legit, or might it operated by a thief who's after your personal data? Think about the passwords, banking data, credit card numbers, and just plain private information that you transmit every time you go online." https://www.pcmag.com/article/352757/you-need-a-vpn-and-heres-why


Har forresten bestilt OcuShield (skjermbeskytter) til både mobil og dataskjerm. Spent på å se om jeg merker noe.
*"Ocushield screen protectors block 98% of blue light between wavelengths 380nm to 420nm and up to 35% blue light from 420 to 500nm."
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
*"Ocushield screen protectors block 98% of blue light between wavelengths 380nm to 420nm and up to 35% blue light from 420 to 500nm."

Da er Ocushield påmontert Mac-skjermen. Førsteinntrykket er følgende:
Lett å installere.
Filmen gjør nok ingenting for å redusere refleksjoner i skjermen.
Sorte/mørke farger fremstår gråere. (Jf. med å legge en plastpose over en sort dataskjerm, effekten er noe lignende.)
Farger er mer nedtonet, og virker litt, bare litt, tammere. (Veldig ok for meg, som gjerne vil unngå alt for sterke farger på digital skjerm - siden de påvirker hjernen i avhengighetsskapende retning.)

Bortsett fra at fargevisning er en knapp mindre intens vil jeg ikke påstå at brukeropplevelsen av datamaskinen har blitt "manipulert" i særlig stor grad. Tror (og håper) at nett-shopping fortsatt vil gå fint.

Om beskyttelsen fungerer til å beskytte øynene og nattesøvnen er en annen sak - men i følge OcuShield skal den det. Får se, men bruker sjeldent datamaskinen de siste 2 timene av dagen uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord

"At the first sign of an apocalypse ..... a French Revolution-style uprising targeting the 1 percent — the Californians plan to hop on a private jet and hunker down, he said."

Sant nok.
Hele "1%" eier en bunker der. Det er veldig kjent og den lokale populasjonen liker det ikke.
Disse zillionaire vet hva som kommer, de er bedre oppdadert enn alle som tror på at "konspirasjonsteorier" løper rundt overalt som ville hunder.

Hele pakke starter i "Emerging Markets" og skal smitte seg videre til EU sonen.
https://www.livemint.com/Money/Pieb...to-globalization-and-the-impact-on-India.html

http://www.alhambrapartners.com/2018/09/12/yes-sweden-is-a-domino/

Nå går jeg tilbake til kjelleren min med folietapet ;)

PS: folk skryter også om Grayscale mot blålyset.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø