Hvordan begynte deres interesse for klokker?

Jeg er glad i mekanikk, men har aldri ofret klokker en tanke før 2014. Var på ferie på Chios og snublet innom en Swarovski butikk og fant en klokke jeg likte. Syntes den gang at 6000,- for en klokke var VANNVITTIG og reiste hjem uten. Var en tur til Roma noen måneder senere og så en Swarovski butikk igjen. Endte da opp med handel og jeg var kjempefornøyd, en stund. Ganske raskt begynte klokka å få problemer og irritasjonen gjorde at jeg begynte å lese mer om klokker. Skjønte fort at mekanisk var tingen og i juni i fjor kjøpte jeg en ny Tar heuer aquaracer Chrono. Denne ga blod på tann og på høsten kjøpte jeg en brukt speedmaster co-axial 3313. Nylig kom en 116610ln fra Askeland inn.

Swarovski'n ble sendt til Roma på garantien og kom tilbake 100% men jeg ante virkelig ikke hvor dyrt det til slutt skulle koste meg å kjøpe den klokka siden det var den som startet galskapen. På den annen side, for en glede denne hobbyen fører med seg ☺

Min interesse startet da jeg fant ut at ikke alle klokker gikk på batteri men hadde urverk som kunne bestå av flere hundre deler i en liten kasse! Ble solgt da jeg oppdaget at bestefar hadde en Tissot Lelocle som var automatisk og hadde innsyn til urverk, hadde jeg bare hatt tall på hvor mye tid jeg har brukt på å studere den klokken ! Nå som han har gått bort fikk fetteren min (som og er blitt veldig interessert i ur med tiden) arve klokken og tar vare på den som gull :) Husker dagen jeg brukte 24 000,- på en planet ocean som om det var i dag, gikk shaky ut av butikken og det ballet fort på seg, gikk ca ett år så var det ny datejust ll , sub, rolex, ap, rolex, rolex osv ;)

Brukte mange år som window shopper før jeg i 06 kjøpte mitt 1.skikkelige ur breitling superocean steelfish! Hadde glede av den i mange år men i 2011 solgte jeg den og startet utforskingen! Syntes at klokke og giftering er de eneste smykker jeg vil bruke så bytter ut klokker regelmessig og lar ringen være!

• Liker
Reaksjoner: UJU