Hvor kan man trygt kjøpe sølv til en rimelig pris?

Aldri prøvd. Gutta krutt kan sikkert svare på det.

Først så må jeg få gratulere deg med alle de interessante innspillene dine i denne tråden, virkelig lærerikt. I tillegg vil jeg takke for at du deler av din store kunnskap, som virkelig setter de andre i forlegenhet med den utrolige motargumentasjonen du klarer å fremsette. Jeg er helt enig med deg, hvis noe ikke har stått på fremsiden i Dagbladet eller VG er det fake news, konspiratorisk, ondsinnet og latterlig.
 
Først så må jeg få gratulere deg med alle de interessante innspillene dine i denne tråden, virkelig lærerikt. I tillegg vil jeg takke for at du deler av din store kunnskap, som virkelig setter de andre i forlegenhet med den utrolige motargumentasjonen du klarer å fremsette. Jeg er helt enig med deg, hvis noe ikke har stått på fremsiden i Dagbladet eller VG er det fake news, konspiratorisk, ondsinnet og latterlig.

Regner med du skjønner at jeg har null interesse i å diskutere noen av disse teoriene med dere. Tror neppe noen andre på dette klokkeforumet har noe særlig interesse av det heller. Dere får gjerne stemple meg som dum eller hjernevasket hvis dere har behov for det. Litt humor i hverdagen har alle godt av sier nå jeg.
 
Må ikke være så hårsår @Hammerfjord. Hvis dere ønsker å diskutere mynter og dommedagsprofetier finnes det vel egne forumer godt gjemt et eller annet sted på dette internettet? Bruk VPN så slipper du at onkel Donald følger med på deg også.


Edit: Hva er greia med at de "opplyste" alltid skal bruke gamle statuer og motiver når de skal fremheve sitt eget intellekt?

Vis vedlegg 122653

Jeg snakker ikke om dommedagsprofetier, jeg snakker om en ny økonomisk krise.
Helt sykt hvordan dere oppfatter prat om økonomi med haug av beviser fra økonomer og sentralbankenes studier.

Og den "facepalm" statue er verdenskjent og brukt over hele internett: den står i Paris i Tuileries hagen.
Nei, jeg leser ikke Document.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Regner med du skjønner at jeg har null interesse i å diskutere noen av disse teoriene med dere. Tror neppe noen andre på dette klokkeforumet har noe særlig interesse av det heller. Dere får gjerne stemple meg som dum eller hjernevasket hvis dere har behov for det. Litt humor i hverdagen har alle godt av sier nå jeg.

Men da hva i satan gjør du på Snikksnakk avdeling i en tråd om sølvmynter?
Du kommer her som en helvetes Troll.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Okei, det visste jeg ikke. Har bare lagt merke til at den er mye brukt blant de opplyste. Dere må ikke ta alt så høytidlig.

Et godt tips for å få tak i gull er å legge ut Rolex'n på Finn og skriv at du er åpen for bytter. I løpet av fem min har du 2-3 stykk med gullsmykker som de ønsker bytte.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Skjønner at dette ble for mye. Trekker meg tilbake i en passiv rolle med popcornet. Ha en fin kveld videre.
 
Off topic:
Får man betalt strømregningen med sølv?

-Jeg er temmelig sikker på at minnemynter fra Norges Bank er tvungent betalingsmiddel her i landet; ulempen er selvsagt at de kanskje har pålydende et par hundre kroner, men koster nærmere et laken. Dårlig deal for deg, altså - om du klarer å overbevise e-verket om å ta imot penger over disk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
"You may be surprised to find out that there is perhaps less .999 fine silver bullion in existence today than .999 fine gold bullion. Although gold occurs less often in the ground, we humans do not use the same percentage of gold (9% of annual supplies) in industrial applications as often as we use silver (about 60% of annual supplies).


The consequence of our consumption of silver in small non-recovered amounts means that much of the silver mankind has mined has been consumed or is parked in landfills


At the time of writing this article, gold bullion is currently 70 times more valuable than silver bullion in terms of its US dollar price. According to mining experts silver ore is mined from the Earth’s crust at about 8 parts silver to 1 part gold. These points do not necessarily mean that silver should be valued at a slimmer ratio, we state it to make the point that silver, like gold, is indeed a very rare precious metal with a long history as money and a store of value.


According to silver industry analysts, at the end of 2015 there were some 2.3 billion ounces of identifiable .999 fine silver bullion the vast majority of which are owned by investors in silver vaults and bonded silver warehouses."

https://www.jmbullion.com/investing...metals/how-much-fine-silver-bullion-in-world/
 
Nei, det får man ikke. Ingen nettselskap tar imot kontant betaling for nettleie lengre. Personsikkerhet og ransfare.

-Jeg er temmelig sikker på at minnemynter fra Norges Bank er tvungent betalingsmiddel her i landet; ulempen er selvsagt at de kanskje har pålydende et par hundre kroner, men koster nærmere et laken. Dårlig deal for deg, altså - om du klarer å overbevise e-verket om å ta imot penger over disk.

Takk for svar! Høres ut som at det er lettere å betale med spikerstål da. -Jeg har aldri hørt om at noen nekter å ta imot en Rolex.
 
Det forsvinner ikke...

"SEVERAL STATES ARE BEGINNING TO ACCEPT GOLD AND SILVER AS CASH
An encouraging victory for sound money has just taken place. Louisiana, Utah, and Texas have passed legislation recognizing gold and silver as legal tender, a move that allows citizens to make transactions using precious metals in place of cash.

Joining seven other states that have either passed or introduced legislation in favor of the metals, Louisiana, Utah, and Texas are now taking further steps toward establishing regulatory depositories to hold gold and silver.

Now it’s up to the private sector to accept, re-introduce, and encourage the use of gold and silver as forms of payment. Once such transactions become commonplace, the ideal next step would be to enable citizens to use electronic payment systems, such as a debit card, to make transactions with the metals. Given enough time, these actions may eventually pave the way for other states to adopt gold and silver as legal tender, reinjecting sound money into the American economy.

Imagine a future where citizens can receive tax returns in the form gold and silver. If these current developments in favor of sound money are any indication at all, they suggest that such a future is not only becoming favorable among some states, but also quite achievable for the entire nation."


https://gsiexchange.com/states-gold-silver-become-legal-tender/
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Satser på gode tider for hygieneartikler
image.jpg
 
Finnes det ikke et eget forum dere kan diskutere konspirasjonsteorier ? Dere skjønner vel at 95% her inne synes dere er helt på månen (om den faktisk finnes?!!?) med alle de fine teoriene deres?

Skulle vel tro dere får mer ut av dette på et dedikert forum?
 
Finnes det ikke et eget forum dere kan diskutere konspirasjonsteorier ? Dere skjønner vel at 95% her inne synes dere er helt på månen (om den faktisk finnes?!!?) med alle de fine teoriene deres?

Skulle vel tro dere får mer ut av dette på et dedikert forum?
Surpomp - dette er jo en av de mer underholdende tråder på TS for tiden:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Il Faraone
Tja.
Går en hårfin linje mellom dommedagsprofetier, konspirasjonsteorier, og pessimistisk økonomisk analyse.
Å påstå at det er en god del "luftpenger" der ute går nødvendigvis ikke hånd i hånd med zombieapokalypse og hamstring av hermetikk i en bunkers.;)
 
Tankegangen om at det er fordelaktig for enkeltmennesker å akkumulere edelt metall krever at økonomien kollapser på en veldig spesifikk måte, og blir bygd opp igjen på en like spesifikk måte. Det holder ikke å bare å sitere zerohedge og regne med at edelt metall vil være en trygg investering.

Samtidig ser vel mange ironien i at gullselgere tar imot fiat-penger for å selge det uerstattelige gullet de sårt kommer til å trenge.
 
Redigert:
Smart, tannkosten går aldri ut på dato. Jobber du i Colgate eller har du raidet Europris for det de hadde av tannpasta og tannbørster?

Jobber ikke i Colgate-Palmolive, eller i dagligvarebransjen. Men er relativt opptatt av god munnhygiene, rene ørekanaler, god lukt i armhulene og glætt sveis.
FR2U.gif