Hvor kan man trygt kjøpe sølv til en rimelig pris?

Medlem
7. april 2018
Innlegg
197
Sted
Drammen
Hvor kan man kjøpe sølv til en rimelig pris?
Hvor er det sikkert å kjøpe?
- Tenker på mynt .
- Tenker på faren for falske mynte
r.
 
Hvor kan man kjøpe sølv til en rimelig pris?
Hvor er det sikkert å kjøpe?
- Tenker på mynt .
- Tenker på faren for falske mynte
r.

-Om tanken først og fremst er sølv som en investering i metallet, ville jeg nok hørt med en gullsmed, enkelt og greit. Ingen fare for at det er noe annet enn det utgis for å være, formodentlig ikke noe voldsomt påslag, heller.

Om du er mer ute etter mynter for myntenes del, ville jeg tro at det tryggeste er å handle gjennom et velrenommert firma som Germeten eller Olso Myntgalleri - det vil ikke være billigst, men en vesentlig del av det du betaler merpris for gjennom et slikt firma er nettopp at de har gjort en sjekk på objektene de selger og at de har et rykte å ta vare på - noe som reduserer faren for å sitte igjen med noe som ikke er hva det ble utgitt for å være.

Eller, sagt på en annen måte - jeg tror at 'sikkert' og 'rimelig' er nær gjensidig utelukkende størrelser. Spørsmålet er bare hvor langt man er villig til å vippe den ene eller andre veien.
 
Investeringen er for å dekke inn den kommende, nært forestående finans kollaps, hvor krona vil bli svært lite verdt i og med den er ''bundet-til-masten'' med Dollar'n.
Ser for meg at edelmetal og da sølv er en ok valuta når alt annet ligger i grus?
Sedlene med blekk på er egentlig 'lekepenger'.
 
Her er de veldig seriøse.
https://www.goldsource.no/
https://tavex.no/no/

Min mening:
Angående valuta skal vi fortsette å se Euro´n krasje foran Dollar´n, som den har gjort siden 2008, inkludert valutaene fra "emerging market countries".
Statsobligasjons kollaps som kommer, basert på politisk/sosial/økonomisk uro, "unwinding" av QE på zombie økonomi, voksende gjeld (ofte i US$ som forsterker seg foran de sin valuta) med renta som skal fortsette å gå opp (eller pensjonsfondene skal forsvinne), skal videresende store mengde av kapital til den eneste "trygg havn": US$.
Det startet allerede en del år siden men det skal bli verre med kapital flukt fra fallende nasjoner.
Dollaren skal oppblåse seg.
Jeg forventer også en del kapital som skal forlate Eurosonen til Norge (mange millionær fra EU har allerede kjøpt bolig i Oslo etc, bare for å få pengene ut fra Euro´n).
Norge sin oljefond gir tillit til de utenlandske investørene: vi har store ressurser og en liten populasjon å ta vare på.
De forventer ikke en kollaps i Norge men de forventer det i Eurosonen.

Men å ha en del sølv og gull når tilliten i regjeringene faller er aldri dårlig fordi de går da opp i verdi...;)


USD - Yahoo Finance.png
 
Hva med Maple leaf?
Som forsikring ville jeg kjøpt både gull og sølvmynter.
Gull tar jo mye mindre plass hvis du har tenkt til å lagre det selv.
Ikke barrer da du må betale mva på disse.
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?

For jeg tror at kommende ''kollaps'' vil bli episk. Intet noe så stort sett før.
Alle private innskudd i bankene ( + bankboksinnhold) bli konsfiskert ''in the name of save the Democratie'' ( les bankene).

Når jeg leser historien om de verste finans kollaps , sier det meg at det ikke går over i løpet av en uke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?

For jeg tror at kommende ''kollaps'' vil bli episk. Intet noe så stort sett før.
Alle private innskudd i bankene ( + bankboksinnhold) bli konsfiskert ''in the name of save the Democratie'' ( les bankene).

Når jeg leser historien om de verste finans kollaps , sier det meg at det ikke går over i løpet av en uke.

Dette er bare konspirasjonsteorier : alt går bra.
Sentralbankene har full kontroll:D
christine-lagarde.jpg


Nei, denne gangen blir det stygt.
Sentralbankene står nå i et hjørne etter ti års Q-E med null/negativ renta (WTF!).
Pensjonesfondene trenger 8% renta for å berge seg men de har ikke sett noe sånn i USA siden 1993.
Sikkert det samme i Europa...
ECB eier 40% av EU statsgjeldene. Kort sagt, nå blir det pensjonesfondene som går under eller statene.

fredgraph.png




Og sånn gikk det med så mye billige penger.
IMF er litt optimistik for 2020 tenker jeg.
GDP.png



Og gjeldene, vel...o_O . Det blir vakkert når renten går opp og Dollaren blir sterkere.

Global debt..png



Litt boble må vi ha for festen.
Champ.gif

asset-prices-GDP.png



EU er solid...
Banks Euro.jpg



Og det ser ut som Bull-Market festen er over....Er det mulig?
http://www.visualcapitalist.com/visualizing-bear-market-faang-stocks/

Og Tyskland blomstrer...Not.
"The drop stems from weak domestic consumer demand, despite sustainably strong exports in the third quarter.
Weaker demand, however, was not particularly noticeable in a key cog of the German economy – the car industry. German car production fell by 24% by September, according to the German Automotive Industry, and new car registrations dropped by 31%."
https://www.neweurope.eu/article/germany-sees-weakest-growth-since-2015/

Douche Bank er også på bærtur.
Dette er Lehman Bros X 100 men alt blir til å gå bra : de skal fusjonere DB med andre fallende banker:rolleyes:.
DB.png




"2019 is shaping up to be the year in which all the policies that worked in the past will no longer work.
As we all know, the Global Financial Meltdown / recession of 2008-09 was halted by the coordinated policies of the major central banks, which lowered interest rates to near-zero, bought trillions of dollars of bonds and iffy assets such as mortgage-backed securities, and issued unlimited lines of credit to insolvent banks, i.e. unlimited liquidity.

Central governments which could do so went on a borrowing / spending binge to boost demand in their economies, and pursued other policies designed to bring demand forward, i.e. incentivize households to buy today what they'd planned to buy in the future.

This vast flood of low-cost credit and liquidity encouraged corporations to borrow money and use it to buy back their stocks, boosting per-share earnings and sending stocks higher for a decade."


https://www.oftwominds.com/blognov18/2019recession11-18.html




Myntene som holder seg best på markedet:
Silver Eagle...
Eagle.jpg


Maple Leaf:
Maple.jpg


Kangaroo også

Kang.jpg



Ikke noe dårlig med litt gull altså.
Maple gold.jpg




Men best når de er 24 Karat gull. (Gold Eagle er 22Kt eller 91,6%)
Buf.jpg


Eller en Kangaroo

Kangaroo 2018.jpg


Eller du kan kjøpe litt Bitcoin...:D

- "Governments should consider offering their own cryptocurrencies to prevent the systems becoming havens for fraudsters and money launderers, Christine Lagarde, head of the International Monetary Fund said referring to the fast-growing fintech industry."
https://www.theguardian.com/busines...ments-could-set-up-their-own-cryptocurrencies
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Er det ikke bedre å putte pengene i Rolex?

Når islands økonomi kollapset var det innafor å kjøpe Rolex i gull da flere mente at verdien på disse var mer stabil enn verdensøkonomien. 18k sub er gangbar valuta i hele kosmos så jeg skjønner tankegangen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Dette er bare konspirasjonsteorier : alt går bra.
Sentralbankene har full kontroll:D
Vis vedlegg 122488

Nei, denne gangen blir det stygt.
Sentralbankene står nå i et hjørne etter ti års Q-E med null/negativ renta (WTF!).
Pensjonesfondene trenger 8% renta for å berge seg men de har ikke sett noe sånn i USA siden 1993.
Sikkert det samme i Europa...
ECB eier 40% av EU statsgjeldene. Kort sagt, nå blir det pensjonesfondene som går under eller statene.

For en tråd, Hammerfjord :)
Bravo!

Kommer til å kjøpe mynt i sølv eller gull. Ser ut for at sølv øker uforholdsmessig mye kontra gull?

Det som 'trigget' meg til denne besluttning, er at Donald Trump de siste ukene har satt pekefinger'n på The Federal Reserve.
''Mitt - vårt aller aller aller største problem'', gjentar og gjentar han!

Tre presidenter har angrepet dette privateide selskap, to av de ble skutt, Lincoln & Kennedy og den tredje, Trump, går inntil videre blant oss levende.

(Forresten, det er ufattelig(!) at de privatiserte Federal Reserve ... Nasjonens penger!)
audit_fed_cartoon.jpg
 
Redigert:
For en tråd, Hammerfjord :)
Bravo!

Kommer til å kjøpe mynt i sølv eller gull. Ser ut for at sølv øker uforholdsmessig mye kontra gull?

Det som 'trigget' meg til denne besluttning, er at Donald Trump de siste ukene har satt pekefinger'n på The Federal Reserve.
''Mitt - vårt aller aller aller største problem'', gjentar og gjentar han!

Tre presidenter har angrepet dette privateide selskap, to av de ble skutt, Lincoln & Kennedy og den tredje, Trump, går inntil videre blant oss levende.

(Forresten, det er ufattelig(!) at de privatiserte Federal Reserve ... Nasjonens penger!)
audit_fed_cartoon.jpg

Det kunne vi snakke om i lang tid...
Men his en regjering trykker sin egen valuta og kontrollerer markedet sitt, blir det ren Kommunism.
Du må være forsiktig på hva du ønsker eller hva du blir hvisket i ørene...Altså ren monopol.
Og det har vi ikke helt enda fordi uansett at det fins mange manipulasjoner, markedet har alltid det siste ordet.
Karrierepolitikerne kan ingenting i økonomi og kunne ikke en gang tjene penger ut av en "bubble-gum machine" som noen sier.
Og de er ofte styrt av private finanse interesser.
Du burde lese Antony C. Sutton.
http://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Sutton_Wall_Street_and_the_bolshevik_revolution-5.pdf

Federal Reserve ble skapt ut av behov for privat kapital for å berge USA sin økonomi på begynnelsen av nittende århundre men ble fort hi-jacket.
Svaret er der: kort og enkelt.
https://www.armstrongeconomics.com/qa/congress-v-federal-reserve/

Federal Reserve hadde ikke lyst for de lave rentene vi har sett: de ble tvunget til det av de som står bak IMF og ECB fordi Fed. holder verdensvalutaen da får det ingen valg, de måtte bare følge.
Null og negative renter med kontantløst samfunn er et prosjekt Lawrence "Larry" Summer og Kenneth Rogoff har skapt.
Du kan sjekke de: det er tydelig at de er i "The Club" altså bankverden mellom NY og London.

Den demoniseringen av Federal Reserve er på noen måte ønsket tenker jeg fordi det maskerer de skyldige.
Jeg mener ikke at Fed. er fullstendig uskyldig men at de er "styrt".
Det er kjent at Fed. har hatt mange alumni fra Goldman-Sachs på sin styring over mange år og det er kjent at Mario Draghi (ECB sjefen) er en ex Goldman Sachs osv...
Fed. er bundet med den Amerikanske Kongressen som forklart i artikkelen oppover.

Kongressen er en oligarki som lover gull og grønne skoger til folket for å forbli på plass og Fed. må følge.
Akkurat nå eier Fed. 20% av USA sitt gjeld.
ECB eier 40% av EU sonen sitt gjeld (der snakker vi...)
Politikken har bestandig vært om å berge EU for envher pris.
Fordi EU er en mal for andre kontinenter.
Se der : spesielt den Pdf i CFR linken (en av verdens mest innflytelsesrik tenketank).
https://au.int/
https://www.cfr.org/report/building-north-american-community

Alle snakker om Fed. og Rothschild etc... Men hele finanse verden vet at "The Club" er hovedsakelig styrt av G-S.
Den Rothschild greien er blitt en type skalkeskjul mens musene danser på bordet.
G. Soros er også medlem i "The Club", og har aldri gjemt det.
Ordtaket sier : "Once a Goldman-Sachs, always a Goldman-Sachs."
De er private spekulanter som søker innflytelse og monopol gjennom en del investerings banker.

"t’s hardly a secret that the halls of government are filled with graduates of Goldman Sachs, the controversial Wall Street investment bank.
But the revolving door between Washington and Goldman has been spinning a little faster of late, depositing three of the bank’s alumni into top slots at the Federal Reserve in recent months.
This should concern anyone with a commitment to democracy, transparency, and a government free of corporate influence—and it should prompt swift action from Federal Reserve Chair Janet Yellen, who has the power to stop dubious appointments and can exercise her authority to reform how Fed leaders are selected."

https://www.thenation.com/article/w...eep-landing-top-slots-at-the-federal-reserve/

Og den burde også leses: fra 2009
"From tech stocks to high gas prices, Goldman Sachs has engineered every major market manipulation since the Great Depression — and they’re about to do it again"
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/the-great-american-bubble-machine-195229/

Se der før Trump.
Federal-Government-Corporation-Overlaps-Goldman-Sachs.gif

Ikke noe nytt: fra 2011.
https://www.independent.co.uk/news/...cy-goldman-sachs-conquers-europe-6264091.html
GS..jpg


G-S styrer mye av showen i den politisk verden siden 70 tallene og nå går de tydeligvis under pga av store korrupsjonssaker med en del kraftige søksmål fra land som Indonesia, Saudi Arabia etc.
Men BlackRock sprer seg på samme måte som G-S har gjort og folk i finanseverden vet allerede at de skal ta over når G-S faller.

F.Times GS.jpg



Gull og sølv skal ta seg opp i verdi når folk mister tillit i regjeringene og valutaene sine.
Jeg mener at starter fra 2020 for Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?

For jeg tror at kommende ''kollaps'' vil bli episk. Intet noe så stort sett før.
Alle private innskudd i bankene ( + bankboksinnhold) bli konsfiskert ''in the name of save the Democratie'' ( les bankene).

Når jeg leser historien om de verste finans kollaps , sier det meg at det ikke går over i løpet av en uke.

Hvis du tror at alt skal kollapse fullstendig bør du vel heller lagre vann, frø, hermetikk og våpen?
 
Det kunne vi snakke om i lang tid...

Gull og sølv skal ta seg opp i verdi når folk mister tillit i regjeringene og valutaene sine.
Jeg mener at starter fra 2020 for Europa.

Igjen Hammerfjord.. wow & bravo!
For en kunnskap. Takk skal du ha!

For å ta det siste punktet ditt. At du tror at ''det'' starter fra år 2020 for Europa, det er der vi to er uenig.
Jeg tror det kommer senest 1.st kvartal 2019!

Jeg baserer den påstand på at 'The Deep State' i USA i over 2 år nå har prøvd å kverke Trump.
Nå får de omsider ''demokratisk'' kontroll på ''US Kongressen'' fra nyttår. Kongressen som kontrollerer Føderal Reserve!
Min påstand er at Trump fikk vite den virkelige ''finansstatus på Rikets tilstand'' da han i sitt første lukkede møte i november -16, som ''President elect'' med President Obama.

Du kan se på kroppspråket i pressekonferansen etterpå at Trump er dypt, dypt, dypt rystet!
Han klarer ikke å skjule sin redsel! over den kunnskap Obama ga han om finansene.
Han må legge nye planer, kan du formelig se snurre inne i skallen hans.

:rolleyes:Og nå kommer jeg omsider til poenget, Hammerfjord:

Trump vet nå etter november 2016 møte med Obama, at at kollapsen er nå unngåelig.
Det er bare et tidsspørsmål.. og han vet at han vil få skylden!!!!
Og det uten å vert i embete i 1 sekund enda.

Det liker ikke den super forfengelige ’’rovdyret’’ Trump, så han gjør følgende:
Får inn i nøkkelposisjoner finansfolk fra Goldman Sachs o.l. finans steder.
Dette er folk som egentlig er ’The Deep State ’ ’folk som han slu & og målbevist har ’’bundet-til-masten’ ’til sin administrasjon og dermed fått dem til å besinne seg litt .. dvs. utsette finans kollapsen ''en stund til' 'og heller tjene ''noen $millarder'' før det skjer.

Sammen kjører de på med å bedre økonomien i USA, til tross for at de vet at det vil kollapse.....

Det er derfor vi rett før ’’mellomvalget’’ 6/11 og nå fremover, opplever Trump legge skylden på renteøkningen og dermed brems i økonomien på The Fedral Reserve.
Dette vet The Deep State’’ og skjærer tenner over at deres plan, om å la Trump få skylden for det kommende gigant kollaps, ikke vil fungere.

Og det var da jeg ''så skriften på veggen'': nå er det ikke lenge igjen!

Han er en svært slu og erfaren ’’konkursrytter’’ Donald Trump og ikke en lam politiker!
 
Redigert:
E8F4ED4A-45FA-4047-8E4A-41967B2F5FD6.jpeg
Kjøper mye sølv selv.

Når sant skal sies, så kan en ikke utelukke at myndighetene manipulerer gjennom trusler og trusler basert på løgner? Absolutt. Støttet av overvåkning (den kunstige gud- Illuminati) som øyet representerer på toppen av trekanten. Tro ikke på meg. Det er en måte å finne ut av. Gå imot de gjengivelseshandlingene de trenger og se hva som skjer med deg? Jeg mener ikke bruddlov som er bra for alle, men tar imot deres oppførsel som du vet om du gjør med dem, de vil bli sint på deg. Dette er det som gjør dem skyldige i å bryte sine egne lover. Jeg gjorde her i Vest, og det har vært en ekte åpenbaring. Du vil sikkert finne ut hvem som er egentlig landsmenn. Jeg har et ordtak nå, "Det er to typer mennesker , Folk og arseholes", "det er flere bokstaver i ordet hull og flere ass-hull enn Folk nå". Deres ide om en "fair go" er smil på ansiktet og skru på med deg når du setter ryggen. Jeg har til og med hatt en hvit kvinne som kjører et kurs som jeg så på meg og sier "Hvite folk ikke vil jobbe", da jeg ikke kan få jobb på grunn av jobbskaden min, så de vil at jeg skal lyve om det og være som dem . Beklager, jeg har noe nivå av selvrespekt og verdighet. En utrolig holdning til å ha gitt 100 eller flere år med myndighetsovergrep les Deep State begått av et flertall av hvite prester og hvite voksne mot folket. Hva sier Bibelen "De skal bli vrede av vrede" Jeg har jobbet siden jeg var 16 år og betalte skattene mine i høyere grad enn de gjør nå. Faktisk betaler de ingen skatt til de når nesten 20000 kr per år. Jeg betalte skatt etter første kr 5000 per år på 20% så en dag gratis. Jeg har også blitt nektet medisinsk behandling (jeg bor nå med kroppen min helbredet rundt skaden) og erstatning for en skade som oppstår på arbeidsplassen, kalt arbeidsdekke her.

Deep state har ødelagt eller erstattet i mine avhandlinger. Kjøper derfor sølv. Eller vinger.
Kjøper vinger for pengene.

Takk for denne tråden, den er gull!
Igjen Hammerfjord.. wow & bravo!
For en kunnskap. Takk skal du ha!

For å ta det siste punktet ditt. At du tror at ''det'' starter fra år 2020 for Europa, det er der vi to er uenig.
Jeg tror det kommer senest 1.st kvartal 2019!

Jeg baserer den påstand på at 'The Deep State' i USA i over 2 år nå har prøvd å kverke Trump.
Nå får de omsider ''demokratisk'' kontroll på ''US Kongressen'' fra nyttår. Kongressen som kontrollerer Føderal Reserve!
Min påstand er at Trump fikk vite den virkelige ''finansstatus på Rikets tilstand'' da han i sitt første lukkede møte i november -16, som ''President elect'' med President Obama.

Du kan se på kroppspråket i pressekonferansen etterpå at Trump er dypt, dypt, dypt rystet!
Han klarer ikke å skjule sin redsel! over den kunnskap Obama ga han om finansene.
Han må legge nye planer, kan du formelig se snurre inne i skallen hans.

:rolleyes:Og nå kommer jeg omsider til poenget, Hammerfjord:

Trump vet nå etter november 2016 møte med Obama, at at kollapsen er nå unngåelig.
Det er bare et tidsspørsmål.. og han vet at han vil få skylden!!!!
Og det uten å vert i embete i 1 sekund enda.

Det liker ikke den super forfengelige ’’rovdyret’’ Trump, så han gjør følgende:
Får inn i nøkkelposisjoner finansfolk fra Goldman Sachs o.l. finans steder.
Dette er folk som egentlig er ’The Deep State ’ ’folk som han slu & og målbevist har ’’bundet-til-masten’ ’til sin administrasjon og dermed fått dem til å besinne seg litt .. dvs. utsette finans kollapsen ''e nstundtil' 'og helelr tjene noen millarder fær det skjer.

Sammen kjører de på med å bedre økonomien i USA, til tross for at de vet at det vil kollapse.....

Det er derfor vi rett før ’’mellomvalget’’ 6/11 og nå fremover, opplever Trump legge skylden på renteøkningen og dermed brems i økonomien på The Fedral Reserve.
Dette vet The Deep State’’ og skjærer tenner over at deres plan, om å la Trump få skylden for det kommende gigant kollaps, ikke vil fungere.

Han er en svært slu og erfaren ’’konkursrytter’’ Donald Trump og ikke en lam politiker!
 
Redigert:
Analyser og spådommer hører med, så for tiden vise hva som skjer.
Du kan også høre med Roschberg Mynthandel, de selger blant annet monster bokser med 500 amerikanske sølv dollar hvis du ønsker å kjøpe større partier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling