Hvor har de dresser i Oslo?

Noen som har tips til dresser til rundt 5.000?

Kunne tenke meg en blå/mørk blå dress. Må ikke være så mørk at den ser sort ut.

Boss har vel muligens noe?

40% hos Skabo for øyeblikket, da får du en flott dress for kun 3300,- kr + tilpasningene. Røverkjøp. Så det hang noen mørkeblå der.

Geir
 
Har ikke trådstarter @SoulG fått seg dress ennå ?

Joda, kjøpte meg en dress i fjor vår. Var mye fint i Oslo, men venter med Dressen enn så lenge. Jeg støtta lokalsamfunnet i denne omgang.

Ser ut som denne tråden har blitt en slags fellestråd for dresser i Oslo. Jeg kan gjerne endre førsteinnlegget til noe som reflekterer dette.
 
Redigert av en moderator:
Målsømdager hos Gunnar Øye nå snart (første halvdel av oktober en gang, mener jeg at jeg hørte).
 
Drar opp denne igjen. Ser at det er Corneliani målsøm-dager hos Ferner J snart. Prøver å finne tid denne runden.

Men er det noen som har prøvd MTM hos Skabo? Prisene ser jo trivelige ut, men vet ikke helt om kompetansen og kvaliteten er der?
 
Drar opp denne igjen. Ser at det er Corneliani målsøm-dager hos Ferner J snart. Prøver å finne tid denne runden.

Men er det noen som har prøvd MTM hos Skabo? Prisene ser jo trivelige ut, men vet ikke helt om kompetansen og kvaliteten er der?

Jeg har god erfaring på MTM hos Skabo. Kjøpte dress der i fjor sommer :) Man kan velge mellom ulike gode stoffer og detaljer.
 
Før jeg begynte å jobbe med klær og konfeksjon hadde jeg óg inntykket av at sistnevnte svenskemerker var merker jeg kunne tenke meg å bruke penger på, det forandret seg fort. Hvis jeg hadde hatt 5000,- å bruke på dress ville jeg iallefall styrt unna filippa, acne, tiger, lindeberg o.l. Jeg har selv flere Boss dresser (da av typen Hugo, for oss så altfor smale guttunger), som har gjort nytten opp gjennom årene. Hugo Boss (amaro/heise) ligger vel på 5' i samtlige butikker.

Etter å ha frekventert en stund på dette forumet føler jeg det er rom for å foreslå "legge til litt mer", som alle dere klokkegærninger gjør :cool:

Corneliani har et undermerke som heter Trend, der får du semi-canvas dresser til rundt 7'. De har et smalt og fint snitt og jeg personlig mener det er mye mer verdi for pengene, enn en Hugo til 5. Legger du til 3' til kan du kjøpe deg en Corneliani og få den tilpasset, da har du dress i mange år! :)

Ikke for å være slem - men ingen av disse lager dresser, de lager moteklær som er til forveksling lik dresser.

Nå føler jeg meg forøvrig som en skikkelig gretten gammel gubbe.

Angående gretten gammel gubbe: ja, litt:)

Jeg bruker dress daglig i jobb. Har ca 5 dresser til enhver tid. Min erfaring er at en dress ikke varer mer enn et par år (maks), uansett pris eller merke. Enten pga for tøff behandling (sene middager/fest), blir lei av mønster, farge, endring av passform (både på meg og dress), slitasje på armer, knapper, etc. Og en dress´evne til å vare lenge henger nødvendigvis ikke sammen med pris. Et ekslusivt stoff tåler gjerne mindre tøff bruk og færre rens. De svenske merkene er, spør du meg, et friskt pust innen design, og får mer skryt enn de tradisjonelle dressene fra Øye, FJ, etc når jeg bruker dem. Samtidig så selges de ofte av enten hipstere eller ekstravakter, og ikke noen som lever for (ikke bare av) å selge dresser, hvilket kan resultere i sjlækkere service. Oppsummert: jeg, men min erfaring, står for min abefaling av svenske moteplagg, eller en Boss-dress, speiselt når spørsmålet er en dress til ca 5´:)
 
Vad betalar ni som köper MTM på FJ för en cornileani MTM på målsömdagarna? Dom flesta köper väl s130-s150 tyger , bör ligga på 9-11k?
 
Vad betalar ni som köper MTM på FJ för en cornileani MTM på målsömdagarna? Dom flesta köper väl s130-s150 tyger , bör ligga på 9-11k?

Det har blitt en del dyrere på få år. Jeg betalte rundt 11k, og det var en av de "billigste".
 
Jeg har rimelig konservativ dresskode på arbeidsplassen, hvor mørk dress og sorte sko er fasiten.
Som følge av dette opererer jeg i forskjellige varianter av blå og grå - men jeg vil ha noe "mer".... Plaids og pinstripes er ikke aktuelt. Jeg har alltid styrt unna helt sort dress, i frykt for å bli assosiert med kelnere, begravelsesagenter og pre-pubertale konfirmanter.... Nå derimot, frister plutselig sory dress- etter at jeg så en som pulled it off til de grader. Gitt at dressen sitter som et skudd, er sort pent- eller bør jeg gå for mørkeste variant av grå for å unngå nevte referanse? Hva sier ekspertene?
 
Jeg har rimelig konservativ dresskode på arbeidsplassen, hvor mørk dress og sorte sko er fasiten.
Som følge av dette opererer jeg i forskjellige varianter av blå og grå - men jeg vil ha noe "mer".... Plaids og pinstripes er ikke aktuelt. Jeg har alltid styrt unna helt sort dress, i frykt for å bli assosiert med kelnere, begravelsesagenter og pre-pubertale konfirmanter.... Nå derimot, frister plutselig sory dress- etter at jeg så en som pulled it off til de grader. Gitt at dressen sitter som et skudd, er sort pent- eller bør jeg gå for mørkeste variant av grå for å unngå nevte referanse? Hva sier ekspertene?

Uten å påberope meg tittelen som ekspert ville jeg iallefall personlig styrt helt unna sort dress i gjeldende sammenheng. Jeg er enig med deg at det er forbeholdt kelnere, konfirmanter og begravelesfølge. Jeg er helt enig i at sort dress ser ekstremt sharp ut, men føler fortsatt at det ikke bør brukes i jobbsammenheng.
 
Har dere noe MTM-tilbud på Høyer, @scharnke?

Det kommer något liknande, absolut!

Ferner har lyckats ödelägga marknaden i norge så ingen vil handla MTM på fullpris lengre, sån er de ;)
Normal så tar man bort målsömtillegget vilket är ca 22-30% beroende på märke osv..
 
Redigert av en moderator:
Gentlemen bruker ikke sort dress.

Jeg husker jeg ble veldig imponert av de ansatte hos Gucci i London for haugevis av år siden, som alle gikk helt i sort. De hadde relativt smal sort dress dengang onkel-Brüno-med-utlagt-tarm-dressene fra Boss var mest populære; de hadde helt slimfit skjorte dengang alle andre hadde telt, og de hadde flotte knuter på tykke sorte silkeslips.

Jeg er sikker på at de gjorde stor suksess hos damene i hotellbarene (de av dem som var interessert i damer, selvfølgelig) - men når de våknet om morgenen var de fremdeles butikkekspeditører.

Når det er sagt er det alltids greit å ha en sort krabbedress, men da for bruk i nevnte hotellbarer og et bankran i ny og ne.
 
Canali

Selv har jeg gått helt over til Canali. Det er kun Høyer som selger de, men de er helt i toppklasse, og selfølgelig "Italian Made". Dersom det er ønskelig med celebrerte preferanser kan Harvey Specter i serien Suits nevne som en forbruker av disse dressene.

Prismessig starter disse på 9000 - oppover.
 
Angående gretten gammel gubbe: ja, litt:)

Jeg bruker dress daglig i jobb. Har ca 5 dresser til enhver tid. Min erfaring er at en dress ikke varer mer enn et par år (maks), uansett pris eller merke. Enten pga for tøff behandling (sene middager/fest), blir lei av mønster, farge, endring av passform (både på meg og dress), slitasje på armer, knapper, etc. Og en dress´evne til å vare lenge henger nødvendigvis ikke sammen med pris. Et ekslusivt stoff tåler gjerne mindre tøff bruk og færre rens. De svenske merkene er, spør du meg, et friskt pust innen design, og får mer skryt enn de tradisjonelle dressene fra Øye, FJ, etc når jeg bruker dem. Samtidig så selges de ofte av enten hipstere eller ekstravakter, og ikke noen som lever for (ikke bare av) å selge dresser, hvilket kan resultere i sjlækkere service. Oppsummert: jeg, men min erfaring, står for min abefaling av svenske moteplagg, eller en Boss-dress, speiselt når spørsmålet er en dress til ca 5´:)

Høres ut som noe for meg dette :)

Jeg bruker dress ca 2 ganger i året - julebord med jobben og 17. mai, og ønsker således ikke å bruke mye penger på den, men vil jo se bra ut når det skjer!

Det siste året har dressen min blitt ca 20 kg for stor, så den henger og slenger i alle retninger, så jeg vurderer å kjøpe en ny. Regner med det ikke er noe sjakktrekk å få den gamle sydd inn eller lignende?? Tror det er en rimelig greie til 3-4000 jeg kjøpte på VIC eller noe slikt.

Hvor kan jeg evt. kjøpe en av de omtalte svenske dressene som ser bra ut, eller BOSS - til 5000 kr? Helst ferdig tilpasset og levert innen jobbens julebord 23. november...Planen er å se kul ut, som James Bond :p
 
Høres ut som noe for meg dette :)

Jeg bruker dress ca 2 ganger i året - julebord med jobben og 17. mai, og ønsker således ikke å bruke mye penger på den, men vil jo se bra ut når det skjer!

Det siste året har dressen min blitt ca 20 kg for stor, så den henger og slenger i alle retninger, så jeg vurderer å kjøpe en ny. Regner med det ikke er noe sjakktrekk å få den gamle sydd inn eller lignende?? Tror det er en rimelig greie til 3-4000 jeg kjøpte på VIC eller noe slikt.

Hvor kan jeg evt. kjøpe en av de omtalte svenske dressene som ser bra ut, eller BOSS - til 5000 kr? Helst ferdig tilpasset og levert innen jobbens julebord 23. november...Planen er å se kul ut, som James Bond :p

Ta deg en tur på Norwegian Outlet ( ikke så ille kjøretur ) , gå innom BOSS Store og de har myyye gode priser på dresser. Vil tro de klarer å levere en innsydd dress relativt fort. Er du heldig kan du også hente denne i byen da det er
"samme" butikk. Pleier å være en del å spare på dresser fremfor å gå på boss i byen, litt forskjellig utvalg men flere pene :)
 
Ta deg en tur på Norwegian Outlet ( ikke så ille kjøretur ) , gå innom BOSS Store og de har myyye gode priser på dresser. Vil tro de klarer å levere en innsydd dress relativt fort. Er du heldig kan du også hente denne i byen da det er
"samme" butikk. Pleier å være en del å spare på dresser fremfor å gå på boss i byen, litt forskjellig utvalg men flere pene :)

Hvis du tar turen til Norwegian Outlet er det også en Follestad butikk med mange "affordable" dresser og velge i. Fin's en TOS butikk og, men de har knapt hatt varer de gangene jeg har stukket hodet inn butikken.