Hvor forsikrer dere klokkene?

Vær obs på at det er forskjellige krav til dokumentasjon ved tegning av forsikring, og oppgjør. Det høres sprøtt ut, men det er altså slik at du kan få tegnet en forsikring relativt enkelt, men dersom du får en sak vil denne videresendes til oppgjørsavdelingen som da kan komme med krav til feks. takst, mva-kvittering o.l. for at du skal få fullt oppgjør.

Kilden på dette er Gjensidige selv, etter at jeg hadde en lengre samtale med dem om temaet for et drøyt år siden,
Lurt å ha i bakhode ja:) Og det høres jo logisk ut. Skal jo være lett å gi de penger. Men verre å få de til å gi deg penger.

• Liker
Reaksjoner: Cicero
Fikk tilbud fra DnB idag på 611,- mot verditakst eller kvittering på 6mnd gammel klokke til 50k
Er totalkunde

Noen som vet hvor man kan få takst på klokker i Bergen?
Forsikringsselskapet mitt nekter stadig å annerkjenne verdivurderinger fra Urmaker Bjerke og Urmaker Gjertsen.
Blir merkelig nok stadig henvist til Bjørklund Nesttun (!) ettersom de er oppført på en liste over autoriserte urmakere utført av NURK. :confused:

Jeg har fått godkjent flere verdivurderinger fra Bjerke hos Tryg Fyllingsdalen da jeg forsikrer klokkene mine. De er rimelig enkel og ha forsikring på klokker hos også.

Så hør med Tryg =)

Forsikring er jo ett veddemål, klarer meg greit selv om en luksusgjenstand som klokker jo er, blir skadet eller tapt. Derfor har jeg valgt å ikke forsikre klokkene utover innboforsikring. Kan allerede kjøpe meg en Rolex for spart forsikringssum

Redigert:
Bumper denne.

Jeg har forsikringene mine hos DNB, og vært godt fornøyd med dem. Når jeg i dag skulle forsikre en klokke til 57k så får jeg en pris på ca. 1300 i året. Jeg har forsikret en annen klokke hos DNB til 60k som jeg betaler ca. 650 for i året. Når jeg spør hvorfor de er blitt dobbelt så dyre så begrunner de det mer at det nå er Fremtind Forsikring som forsikrer på vegne av DNB. Noen som har vært borti dette? Hva er syntes dere ellers en fair pris for å forsikre en klokke til 60k?

• Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
kjøpte ny Rolex og gjensidige ba om kopi av faktura.
Null problem, men jeg sa ''nei takk'' pga. ''ågerkarl'' pris på forsikringen. Premien er ordet som de sier.. for et ord.

Bumper denne.

Jeg har forsikringene mine hos DNB, og vært godt fornøyd med dem. Når jeg i dag skulle forsikre en klokke til 57k så får jeg en pris på ca. 1300 i året. Jeg har forsikret en annen klokke hos DNB til 60k som jeg betaler ca. 650 for i året. Når jeg spør hvorfor de er blitt dobbelt så dyre så begrunner de det mer at det nå er Fremtind Forsikring som forsikrer på vegne av DNB. Noen som har vært borti dette? Hva er syntes dere ellers en fair pris for å forsikre en klokke til 60k?
Har opplevd det samme med DNB. Bare å bytte forsikringsselskap! Skal få tatt tak i dette til uka.

Bruker DNB i dag, men opplever at flere selskap ikke vil forsikre kun en verdigjenstand. Det kreves gjerne at "alt" av forsikringer flyttes for at de skal gjøre det.

Har sjekket litt rundt i dag. Generelt ser det ut til at klokker har blitt svært dyrt å forsikre. Har heller ikke klart å finne selskap som er villig til kun å forsikre klokkene uten at øvrige forsikringer også blir flyttet. Jeg har endt opp med å flytte mine forsikringer fra DNB til IF. Jeg kom totalt sett bedre ut, men prisen på klokkene var omtrent det samme (ca. 90 kroner pr. mnd pr. klokke). Er usikker på om jeg skal fortsette å ha klokkene forsikret. Innbo vil uansett dekke tapet dersom det er innbrudd. Er litt i tenkeboksen...

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Har sjekket litt rundt i dag. Generelt ser det ut til at klokker har blitt svært dyrt å forsikre. Har heller ikke klart å finne selskap som er villig til kun å forsikre klokkene uten at øvrige forsikringer også blir flyttet. Jeg har endt opp med å flytte mine forsikringer fra DNB til IF. Jeg kom totalt sett bedre ut, men prisen på klokkene var omtrent det samme (ca. 90 kroner pr. mnd pr. klokke). Er usikker på om jeg skal fortsette å ha klokkene forsikret. Innbo vil uansett dekke tapet dersom det er innbrudd. Er litt i tenkeboksen...

Kan jeg spør verdien på de forskjellige klokkene? Fikk selv tilbud på 220kr ish på 100k forsikringssum

Innbo vil uansett dekke tapet dersom det er innbrudd.
Jeg ville ha dobbelsjekket dette før jeg evt. avbestilte forsikring på klokkene, f.eks. om det er en begrenset verdi per gjenstand som dekkes, osv. Har også erfart selv at verdisaksforsikringen var veldig grei å ha ved skade på klokka, er usikker på om vanlig innbo hadde dekket reparasjon etter uhell.

• Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Jeg ville ha dobbelsjekket dette før jeg evt. avbestilte forsikring på klokkene, f.eks. om det er en begrenset verdi per gjenstand som dekkes, osv. Har også erfart selv at verdisaksforsikringen var veldig grei å ha ved skade på klokka, er usikker på om vanlig innbo hadde dekket reparasjon etter uhell.
Det har du nok rett i. Innbo dekker nok ikke uhell etc. Men det har vært en voldsom prisøkning på bare ett år.