Hvor finner jeg oversikt/bilder over Omega-remmer?

Jeg som selvutnevnt "omega-ikke-liker" må si jeg ble litt mo i beina når jeg bladde meg gjennom denne tråden

I dag var jeg på posten og hentet denne, en Orginal Omega Buckle No.27

12012012365.jpg

12012012366.jpg


Tusen takk til Dado for tipset.

Nå trenger jeg bare en orginal Omega rem ref. 1216. Noen her inne som har et godt tips?
 
Gratulerer med tidsriktig spenne! Chronostopen blir knall når du får den i original stand.

Bra link. Der var det bildet av speedy på rød nato som jeg har lett etter. Fet kombinasjon! Mange av de remmene er forresten i mitt eie. Har handlet flere ganger av Dixan, meget hyggelig fyr. Begynner å skjønne hvorfor han selger så mange remmer og at de alltid ser omtrent ubrukt ut :)
 
Det var faktisk i den tråden til Dixan på WUSmob at jeg ble klar over Bellini reimene fra Cousinsuk.com :)
 
fikk akutt behov for en gasgasbones strap til speedmasteren
men virker umulig å oppdrive, har søkt rundt i timesvis:(

er det noen som har noen gode tips eller kanskje en liggende i skuffen som kan selges?

legger ved et bilde

6243227656_9a243aa73a_o.jpg
 
fikk akutt behov for en gasgasbones strap til speedmasteren
men virker umulig å oppdrive, har søkt rundt i timesvis:(

er det noen som har noen gode tips eller kanskje en liggende i skuffen som kan selges?

legger ved et bilde

Tenker du på disse?
 
Har fått noen nye reimer i hus
bestillte fra watchobsession.uk han sendte meg først feil skinnreim, sendte han en mail om det
fikk svar tilbake at den riktige skulle han sende samme dag og den feilsendte kunne jeg bare beholde
som plaster på såret, kjempeservice anbefaler handler derfra
og pakken blir sendt som rekommandert brev jeg har hvertfall sluppet unna avgiftene til staten;)


legger ved et par bilder
DSC00036.jpg


DSC00043.jpg


DSC00044.jpg
 
Bump!

Tore eller lobergen, eller andre in the know, hvem/hvor bør jeg bestille av hvis jeg vil ha slike remmer?

nr 1
SP_032highres.jpg


og nr 2
1979Speedmaster06small.jpg

1979Speedmaster03small.jpg


Er det enten OEM (tilgjengelig? + svinepris) eller peter.watchacc? Du er happy med leveransene fra sistnevnte, som ligger på ca 150-165 USD?

:)
 
Er det noen som vet ca hvor mye en orginal omega 18mm foldespenne koster hos forhandler i norge?
Med frakt og fortolling kommer det på nesten 2500 NOK fra ofrei.com, er det like dyrt eller dyrere i norge?
 
Er det noen som vet ca hvor mye en orginal omega 18mm foldespenne koster hos forhandler i norge?
Med frakt og fortolling kommer det på nesten 2500 NOK fra ofrei.com, er det like dyrt eller dyrere i norge?

På protid i Ski antydet de at den kom på 2300-2400...
 
OME-94521813 koster $257, frakt til Norge er $40. Med kurs $1 = 6kr er det 1782 kr. Inkl MVA blir det ca 2250 kr.

edit: så ikke at Entropy hadde sneket seg inn der....
 
Hmm; 1487 nok + mva = 1858. Pluss frakt. Er det jeg kan se ut fra ofrei.


Det er vel mva på frakten i tillegg?


OME-94521813 koster $257, frakt til Norge er $40. Med kurs $1 = 6kr er det 1782 kr. Inkl MVA blir det ca 2250 kr.

edit: så ikke at Entropy hadde sneket seg inn der....

Så skal posten ha 212 kr for å åpne pakken og beregne mva, da er vi farlig nærme 2500 kr.

Edit: Ser at så lenge frakten er spesifisert i fakturaen så skal man ikke betale mva for den. Og det ser ut som at posten skal ha 245 kr for å behandle varer med en verdi høyere enn 1000 kr.
 
Bump!

Tore eller lobergen, eller andre in the know, hvem/hvor bør jeg bestille av hvis jeg vil ha slike remmer?

nr 1
SP_032highres.jpg


og nr 2
1979Speedmaster06small.jpg

1979Speedmaster03small.jpg


Er det enten OEM (tilgjengelig? + svinepris) eller peter.watchacc? Du er happy med leveransene fra sistnevnte, som ligger på ca 150-165 USD?

:)

Absolutt. Ikke alltid lett å treffe farge 100% ut fra bilder, men service, håndtverk, skinnkvalitet og pris er helt topp. En periode han hadde litt lang leveringstid pga mangel på godt nok skinn, men det tror jeg er forbi.