Hvor finner jeg oversikt/bilder over Omega-remmer?

Medlem
7. des. 2010
Innlegg
3.846
Sted
Bergen
Prøver å finne frem i jungelen av ulike Omega-remmer. Noen av Ofrei sine bilder er så som så, og noen remmer har de ikke bilde av i det hele tatt. Finnes det noen skikkelig katalog på nett der man kan se alle, Eller må man rett og slett ha den svære forhandlerkatalogen? Skudd i mørket: Noen i Bergen som har en slik liggende?
 
Kan ikke svare deg Tore, men jeg er som deg interessert i å få vite dette.
Har flere ganger tatt en spansk en til flere ADer om jeg ikke kan få denne katalogen av dem, evt. kjøpe den..... Da ser de bare rart på meg.... Og sier: æææææ nei?
 
Du kan jo evt sjekke nettsidene til Cousins, de har noe mer system i sysakene, og ganske greit med bilder, men søkefunksjonen deres er litt sær.
 
Det ser ut til at de bare har et lite utvalg av remmene, eller så er det jeg som ikke søker på riktig måte. Får prøve litt til Skulle likt å hatt kloa i en slik forhandlerkatalog altså!
 
Det ser ut til at de bare har et lite utvalg av remmene, eller så er det jeg som ikke søker på riktig måte. Får prøve litt til Skulle likt å hatt kloa i en slik forhandlerkatalog altså!

Da får du bli forhandler da;) Hehe.. Er nok umulig å få tak i den som privatperson, men du kan jo ta deg en tur til AD å titte litt i den, selvom ikke alt av Stasj egetlig står i den heller;)
 
Kanskje noen her på forumet rett og slett sitter på kunnskapen? Verdt et forsøk.

Hvilken rem er standard matt sort alligator til speedy pro? Medium høy padding, sort søm, for 20mm horn og 18mm foldespenne. Kan det være 98000245?

Og så er det den samme, men i matt brun. Den gylne karamellbrune som på bildet under. Har en hunch her også, men usikker: 98000063.

Til slutt samme som over, men til 22mm. Den sliter jeg med å finne nr på. Altså matt karamellbrun 22mm til 18mm foldespenne.

p1010012.jpg
 
Kan dessverre ikke hjelpe deg Tore, men er på utkikk etter matt sort og lys brun Gator i 20mm til 18mm foldespenne selv. Problemet er at Ofrei ikke eksporterer "exotic-skin" utenfor USA. Noen som vet om andre nettbutikker som selger disse til en ok pris?
 
Det er et problem ja. Om du ikke ha originale, så lager denne karen tilsynelatende meget fine remmer til Omega foldespennen. Han lager også custom, så du får det du vil ha. Jeg har bestilt noen remmer av han, så jeg kan jo rapportere her om kvaliteten når de kommer.
 
De var utrolig flotte Tore. Avventer rapport :)[

QUOTE=Tore;102445]Det er et problem ja. Om du ikke ha originale, så lager denne karen tilsynelatende meget fine remmer til Omega foldespennen. Han lager også custom, så du får det du vil ha. Jeg har bestilt noen remmer av han, så jeg kan jo rapportere her om kvaliteten når de kommer.[/QUOTE]
 
Mener du Speedmasteren?

Det jeg lurer mest på nå er hva som er forskjellen på 98000245 og 98000062. Begge er sort alligator 20/18mm, og jeg tror begge er et alternativ på ny Speedmaster.
 
Har fått en av remmene nevnt over. De koster $160-180 pr stk. Jeg betalte $450 for tre med frakt. Som lovet, en minireview:

Bra:
- meget godt håndtverk, finish og skinnkvalitet
- svært hyggelig og hjelpsom kar som lager de
- perfekt passform til Omega foldespenne

Ikke bra (dette er personlige preferanser og nit-pick, trenger ikke være minus for alle):
- litt tynn tråd/søm
- tråden ligger litt i sikk-sakk. På baksiden er den faktisk snorrett
- trådfargen heter cream. Var litt for hvit, skulle vært litt mer off
- litt tykk over spennen siden paddingen fortsetter langt bak, men slik er vel egentlig de tykke omegaremmene også

Nøler ikke på å kjøpe av han igjen. Det er jo custom, så detlajene over kan nok ordnes på

L1010646.jpg


L1010643.jpg


L1010644.jpg
 
Det ble jo kjempe bra, passet klokken kjempe fint :)
Merker faktisk at Speedy Pro bare vokser mere og mere på meg, kanskje jeg faktisk må ta den med i 2012 planene.
 
Ser supert ut, Tore! Siden du nevner at remmen blir "tykk over spennen" pga paddingen, hadde du giddet å ta et "profilbilde" av dette?
 
Dette ser jo ut som en million dollars!!! :D

Bare så synd at foldespennen til Omega bokstavelig talt koster en milion dollars! :(

Men, det er vel bare å bite i det sure eplet å gå til innkjøp av en når resultatet blir som illustrert over.
 
Ser supert ut, Tore! Siden du nevner at remmen blir "tykk over spennen" pga paddingen, hadde du giddet å ta et "profilbilde" av dette?

Som sagt tror jeg Omegas egne remmer er likedan, og de med mye padding blir jo da unødvendig tykke over spennen. Siden dette er custom hadde det vært greit å ordnet på det. Hvis samme padding insert (finnes det et norsk ord?) hadde blitt brukt på begge halvdelene ville den sluttet der spennen begynner, det hadde vært perfekt. Har allerede ytret ønske om dette til han som lager de, så får vi se om jeg var tidsnok eller om de allerede er laget.

L1010650.jpg


L1010649.jpg