Hvor finner jeg oversikt/bilder over Omega-remmer?

Har fått en av remmene nevnt over. De koster $160-180 pr stk. Jeg betalte $450 for tre med frakt. Som lovet, en minireview:

Bra:
- meget godt håndtverk, finish og skinnkvalitet
- svært hyggelig og hjelpsom kar som lager de
- perfekt passform til Omega foldespenne

Ikke bra (dette er personlige preferanser og nit-pick, trenger ikke være minus for alle):
- litt tynn tråd/søm
- tråden ligger litt i sikk-sakk. På baksiden er den faktisk snorrett
- trådfargen heter cream. Var litt for hvit, skulle vært litt mer off
- litt tykk over spennen siden paddingen fortsetter langt bak, men slik er vel egentlig de tykke omegaremmene også

Nøler ikke på å kjøpe av han igjen. Det er jo custom, så detlajene over kan nok ordnes på

L1010646.jpg

L1010643.jpg

L1010644.jpg

Det ble jo kjempe bra, passet klokken kjempe fint :)
Merker faktisk at Speedy Pro bare vokser mere og mere på meg, kanskje jeg faktisk må ta den med i 2012 planene.

Ser supert ut, Tore! Siden du nevner at remmen blir "tykk over spennen" pga paddingen, hadde du giddet å ta et "profilbilde" av dette?

Dette ser jo ut som en million dollars!!! :D

Bare så synd at foldespennen til Omega bokstavelig talt koster en milion dollars! :(

Men, det er vel bare å bite i det sure eplet å gå til innkjøp av en når resultatet blir som illustrert over.

Ser supert ut, Tore! Siden du nevner at remmen blir "tykk over spennen" pga paddingen, hadde du giddet å ta et "profilbilde" av dette?

Som sagt tror jeg Omegas egne remmer er likedan, og de med mye padding blir jo da unødvendig tykke over spennen. Siden dette er custom hadde det vært greit å ordnet på det. Hvis samme padding insert (finnes det et norsk ord?) hadde blitt brukt på begge halvdelene ville den sluttet der spennen begynner, det hadde vært perfekt. Har allerede ytret ønske om dette til han som lager de, så får vi se om jeg var tidsnok eller om de allerede er laget.

L1010650.jpg

L1010649.jpg

Jeg tørr egentlig ikke poste i en Omega tråd i fare for å bli satt i "Omega-båsen", men er det noen som aner hvor jeg kan få tak i en orginal Omega rem med spenne til Chronostopen min?

Her kommer noen bilder. Remmen er et spontankjøp av han samme karen Tore har skaffet sin fra litt tidligere i denne tråden. Er litt usikker på hvor vellykket fargekomboen er, synes nesten det blir litt for liten kontrast mellom farge på rem og skive. Den er også litt kresen på hvilke klær/farger som går til.

Synes det var vanskelig å få frem fargen på remmen, er nok en kombinasjon av en amatørfotograf og iPhone.

Remmen er en custom koksgrå alligator, here goes;

8c46dccd.jpg

677b38cd.jpg

8bfc479c.jpg

18821512.jpg

Jeg synes det så helt rått ut! Likte spesielt godt de bildene med frost.
Fargen passet meget bra , litt sånn "under the radar sort" fram til du ser nærmere på den. Slik som Speedy skiven :)

Har bestillt ny Bellini alligator selv, laget for omega deployment. Den jeg har nå sitter litt rart på armen, siden den er en "vanlig" reim.

Det er utrolig mange remmer og kombinasjoner som kler Speedmasteren. Forventer bilder når du får inn din nye ;)

Hvor kjøpte du den?