Hva skjer med Rolex og levering?

he he he. .denne kommentar er klassisk.

Det er derfor utlendingene ler av oss(!),... og prisnivået på alt her i landet. Vi godtar '' hva-som-helst'' av pris.
Hør dude, hvis jeg skulle akseptere en slik overpris, ville jeg hver gang jeg kikket på klokka, bli minnet på om hvor s t u p i d jeg er!
Det er jeg for stolt til.... ;)

Solgte en 16610LV i 2012 for 35000 - idag er markedsverdien på en slik omtrent firedoblet. ( I utlandet ofte enda høyere..) Hvis vedkommende skulle selge denne igjen nå, mener du han er svindler hvis han ønsker å få dagens markedspris? Not.

Redigert:
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris):rolleyes:

Åkerkarl? Nix. Ågerkarl heter det. Det er en som gjør penger på andres nød ved å ta urimelig høye renter på lån. Hvis det var slik at det var mulig å prise standard varer til langt over markedspris og fremdeles selge så hadde sikkert ågerkarlen gjort det og men heldigvis regulerer markedet slikt ;)

• Haha
Reaksjoner: Mr.Erling
he he he. .denne kommentar er klassisk.

Det er derfor utlendingene ler av oss(!),... og prisnivået på alt her i landet. Vi godtar '' hva-som-helst'' av pris.
Hør dude, hvis jeg skulle akseptere en slik overpris, ville jeg hver gang jeg kikket på klokka, bli minnet på om hvor s t u p i d jeg er!
Det er jeg for stolt til.... ;)
D5A722D8-1698-4D81-84C2-B9412DF989B4.jpeg

Føler meg STUPID :eek:

Skjønner din irritasjon.
Jeg bor i Drammen, så da jeg kjøpte min Rolex ''bluesy'' rett før Påske i år, måtte jeg til Oslo og urmaker Bjerke. Mye kortere tur, men toget er blitt så kjapt. Tar du fly må du kjøre til og fra begge flyplasser, i god tid før avgang.
Du får benytte muligheten til å kombinere turen til Oslo med en hel-weekend for deg og din kjære, når dere henter ut klokken(e) ;)

Kan ikke stå på venteliste pga. utenbys..:(
Det betyr at det er umulig å kjøpe i Norge.
Du får kjøpe utlandet, men nå som kronen stor svært ugunstig i valutakurs mot euoen, men så vidt jeg kan se, ikke mot pund Sterling og i UK er det mange seriøse forhandlere.

Har ingen problem med å reise. Jobben bringer meg ofte til Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim, i tillegg har jeg både sønn og svigerinne i Oslo vi besøker titt og ofte.
Men den beskjeden jeg fikk sist jeg spurte var at kun personer med bostedsadresse i nærheten fikk sette seg på venteliste.
Dette kan jeg avkrefte. Jeg bestilte ny Rolex på mandag hos Bjerke og jeg bor midt i tjukkeste Telemark. Det er mange myter rundt Rolex og ventelister men det må da være grenser. Det skal sies at jeg har noe historikk der men regner meg ikke på noen måte som VIP-kunde. Uret jeg bestilte var for øvrig en 114060.

Før Askeland mistet Rolex så måtte de som stod på venteliste inn å legitimere seg med lokal bostedsadresse for å få fortsette å stå på ventelisten, så det er ikke helt myte :) Måtte selv inn i fjor ca mai å legitimere meg selv om de sannsynligvis burde vite hvem jeg er :)

Uansett, takk for innspill om Bjerke. Jeg har som sagt sendte de eposten uten noen som helst respons. Tør jeg spørre @GrimReaper om du fikk satt deg på ventelisten via telefon eller personlig oppmøte?
Har aldri hørt om denne praksisen før men det betviles ikke. Har inntrykk av at de fleste forhandlerne har sine rutiner på dette med Rolex og levering.

Her er link til min opplevelse og erfaring med Bjerke i forrige uke.

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Dette kan jeg avkrefte. Jeg bestilte ny Rolex på mandag hos Bjerke og jeg bor midt i tjukkeste Telemark. Det er mange myter rundt Rolex og ventelister men det må da være grenser. Det skal sies at jeg har noe historikk der men regner meg ikke på noen måte som VIP-kunde. Uret jeg bestilte var for øvrig en 114060.

Hva lå ventetiden på denne klokka på?