Hva skjer med Rolex og levering?


Har hele tiden følt at det høres merkelig ut at Rolex struper produksjonen, og at det nok heller er ytre faktorer som har endret seg. Disse nye faktorene er nok hovedsakelig sosiale medier og hype-faktoren de fører med seg, kombinert med ny kjøpekraft i Asia, og da spesielt den voksende mellomklassen i Kina. Samme antall klokker sendes ut av fabrikken, men spres nå ut til et bredere og mer sultent marked enn før. Smørklatten blir med andre ord smurt tynnere utover en brødskive som er blitt større enn den var før.

Om dette viser seg å være den nye normen, og at etterspørselen holder seg stabil over en lang nok periode, så er det godt mulig at Rolex vil investere i større produksjonskapasitet - noe som vil koste enorme summer. Men da må nok dagens tilstander vedvare i flere år først. Å bruke penger på å utvide kapasitet for å mette etterspørsel er risikable saker på denne skalaen. De risikerer at etterspørselen faller tilbake til gamle nivåer samme dag som de skrur på hovedbryteren i den nye fabrikken, med hundre nye ansatte klare til å sette i gang, og da sitter de fint i det.

Det samme kan sies om prisøkninger. De vil ikke risikere å ende opp i en situasjon hvor de må redusere prisene som følge av at etterspørselen faller tilbake. Slikt sømmer seg ikke for et merke som Rolex. De sitter nok bare stille i båten og ser det an. Og de har god tid.

PS: Hyggelig av ham å dra i selskap med influensa, da. Skal se han har skapt en sykebølge som vil gå igjennom hele Rolex nå. Da vet vi ihvertfall hvem vi skal skylde på om leveransene uteblir de neste par månedene. :p
 
Redigert:
Ettersom de ikke har aksjonærer som trykker på, kan de gjøre presis som de vil. Ingen arveoppgjør og konflikter som i en familiebedrift heller.
Litt av en situasjon å være i :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Siterer meg selv... Jeg ser nå på finn.no at det er lagt ut en 216570 til 85 laken. Jeg får visst trekke tilbake påstanden min om at dette ikke er et invisteringsobjekt...
2016 kostet disse rundt 38-42k mener jeg å huske. Mye tyder på at mye spekulanter og flere sluttkunder enn før har gjort at det ikke bare er stål sub som går høyt brukt.
 
Dette var tider... Ni dagers leveringstid og 10% rabatt på 116610ln
160145
 
Dette er vel et drømmesvar i dag når alt håp er nesten ute for de mest populære modellene, helt sykt hvordan denne verden har blitt men enda så sikler man på disse klokkene. :)
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris):rolleyes:
 
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris):rolleyes:

120k hos Bjerke ?, er ikke veil. ca80k +
 
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris):rolleyes:

På tide å redigere signaturen sin da...?:rolleyes:
 
Mr.Erling skrev:
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris)



Svindlerpris? Tullprat - det må være lov til å bestemme selv, markedet regulerer dette - det være seg om det gjelder klokker, biler eller bolig.
 
Mr.Erling skrev:
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris)



Svindlerpris? Tullprat - det må være lov til å bestemme selv, markedet regulerer dette - det være seg om det gjelder klokker, biler eller bolig.
he he he. .denne kommentar er klassisk.

Det er derfor utlendingene ler av oss(!),... og prisnivået på alt her i landet. Vi godtar '' hva-som-helst'' av pris.
Hør dude, hvis jeg skulle akseptere en slik overpris, ville jeg hver gang jeg kikket på klokka, bli minnet på om hvor s t u p i d jeg er!
Det er jeg for stolt til.... ;)
 
he he he. .denne kommentar er klassisk.

Det er derfor utlendingene ler av oss(!),... og prisnivået på alt her i landet. Vi godtar '' hva-som-helst'' av pris.
Hør dude, hvis jeg skulle akseptere en slik overpris, ville jeg hver gang jeg kikket på klokka, bli minnet på om hvor s t u p i d jeg er!
Det er jeg for stolt til.... ;)

Solgte en 16610LV i 2012 for 35000 - idag er markedsverdien på en slik omtrent firedoblet. ( I utlandet ofte enda høyere..) Hvis vedkommende skulle selge denne igjen nå, mener du han er svindler hvis han ønsker å få dagens markedspris? Not.
 
Redigert:
Ikke jeg....
Siklingen har tørket ut. Kuttet fullstendig ut søket etter en komplett ''Pepsi'' (16710)!
For jeg er blitt ultra provosert av hyppet & prisen, så etter å ha kjøpt en splitter ny Rolex ''Bluesy'' til kr. 120k. av urmaker Bjerke, har jeg gitt opp!
Innsett at jeg aldri vil bli eier av en ''Pepsi''
Det er ikke penger det står på, ..det er min forbanna jekla stolthet, som ikke vil tillate meg å kjøpe klokka til ''åkerkarlpris'' ( svindler pris):rolleyes:

Åkerkarl? Nix. Ågerkarl heter det. Det er en som gjør penger på andres nød ved å ta urimelig høye renter på lån. Hvis det var slik at det var mulig å prise standard varer til langt over markedspris og fremdeles selge så hadde sikkert ågerkarlen gjort det og men heldigvis regulerer markedet slikt ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Mr.Erling
he he he. .denne kommentar er klassisk.

Det er derfor utlendingene ler av oss(!),... og prisnivået på alt her i landet. Vi godtar '' hva-som-helst'' av pris.
Hør dude, hvis jeg skulle akseptere en slik overpris, ville jeg hver gang jeg kikket på klokka, bli minnet på om hvor s t u p i d jeg er!
Det er jeg for stolt til.... ;)
D5A722D8-1698-4D81-84C2-B9412DF989B4.jpeg

Føler meg STUPID :eek:
 
Skjønner din irritasjon.
Jeg bor i Drammen, så da jeg kjøpte min Rolex ''bluesy'' rett før Påske i år, måtte jeg til Oslo og urmaker Bjerke. Mye kortere tur, men toget er blitt så kjapt. Tar du fly må du kjøre til og fra begge flyplasser, i god tid før avgang.
Du får benytte muligheten til å kombinere turen til Oslo med en hel-weekend for deg og din kjære, når dere henter ut klokken(e) ;)