Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Det har blitt mye musikk med tyngde siste tiden.
I går kom jeg over NRK sin serie om Norsk Punk, dette var jo artig! (Serien om Black Metal anbefales også!).

Tankene svirret omkring punk og studietid. Det svingte godt med Sex Pistols, så jeg måtte se om det var noen konsertvideoer på You Tube. Egentlig regnet jeg med at dette ville være så gammelt at en eventuell tilstedeværelse ville være preget av dårlig lyd.

Men du verden. Der tok jeg feil.

Her er en full konsert med Sex Pistols fra dere "reunion" i 2007!
Johnny Rotten er fortsatt sint, men sinne kler han ikke helt. Det blir litt feil når han og de andre "gamle kara" har fått pondus og lettere pæreform. En annen forskjell er at gutta har blitt litt flinkere til å spille med tiden. De har liksom lært seg dette! Johnny Rotten er fortsatt ingen stor sanger, så dette er kun herlig! Tross alt.

Anbefales! Sex Pistols anno 2007:

8
 
20201217_082636.jpg
20201217_082458_mfnr.jpg

Begynner min lange juleferie med julemusikk
 
En liten matematisk utfordring:
Et orkester på 15 personer bruker 32 minutter på å gjennomføre Beethovens 2 symfoni. Hvor lang tid bruker et orkester med 30 personer?

8- )
Svaret må bli 16 min eller 1 t 4 min avhengig av forutsetningene.;)

... men hvis det var Celibidache som dirigerte kunne den vare over 40 min.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har lenge vært svak for Pete Molinari, og det er ekstra moro å se ham sammen med Jakob Dylan (Ja, sønnen til DEN Dylan) - for Pete Molinaris stemme minner meg ikke så rent lite om en ung Dylan (en ung Dylan den eldre, altså. Om det ga mening.)

Jakob Dylan har forøvrig utgitt en rekke eminente plater på egenhånd med bandet The Wallflowers.
 
Av en eller annen grunn fikk jeg denne sangen på hjernen her forleden dag. Ingen anelse hvorfor, da jeg mener at jeg ikke har hørt denne siden jeg spilte den døgnet rundt da den kom ut på slutten av 90-tallet. En glemt pærle jeg håper noen av dere andre kan få glede av i helgen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Interpol er et av de mest underkjente bandene fra rundt årtusenskiftet. 'Turn on the bright lights' og 'Antics' (som dette sporet er hentet fra) er helt fantastiske plater.