Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Men dette er den kuleste! Både låt og spesielt video!

Veldig gode minner med Nick live, med samme låt i Frognerparken som et av høydepunktene:)

-Stagger Lee er fantastisk! For egen del tror jeg kanskje det er Straight to You som får hjertet til å banke aller hardest - verdens undergang? Pyttsan, onkel Nick er her for å guide deg. Dette går bra.

"Now that heaven has denied us its kingdom/
And the saints, they're all drunk and howling at the moon /
And the chariots of angels are colliding/
I'll run, babe, but I'll come running/
Straight to you/
For I am captured, one more time..."

Har vært så heldig å få se ham live en rekke ganger, både med og uten The Bad Seeds - det aller, aller beste øyeblikket tror jeg må ha vært i Columbiahalle i Berlin våren 2000 - han gjorde en Curse of Millhaven som utartet så til de grader at han til slutt vaklet ut på sidescenen kun iført en boxer (!) for hente seg inn igjen før de takket av for kvelden. Good times.
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: timeless1971 og Genta
Lang og slitsom dag, og denne kom på da jeg gikk ut av dusjen. Det unnslapp meg nesten et upassende "å helvete" før jeg sprintet ut i stua kun iført tøflene for å tømme meg whisky og gikk rett i avslappingsmodus. God helg, godtfolk!
 
Jeff Tweedy leverer om dagen. Fjerde solo-albumet på like mange år + et fantastisk wilco-album OG turne (med fire konserter i Norge) i løpet av samme periode.
 
Herlig doom metall.
Hørte/ så på den i dag mens jeg satt og arbeidet på hjemmekontor i dag. Vanvittig hvor det svinger.


Sentenced sin siste konsert!!

8
 
God gammel slager.
Sentenced sin siste konsert. Utrolig "gladmetall". Jeg blir i godt humør av å høre denne musikken.


Dette svinger.

}8- )
 
THE WATERBOYS (spesielt til dere med dykker ur)
En gruppe som jeg spilte mye av på tidlig -80 tall, nå kommet tilbake for fullt !

-Jeg er også veldig svak for Waterboys, de seilte inn i tilværelsen min med Dream Harder i 1993 eller så (jeg var femten og i god gang med å bli altfor opptatt av musikk) - og da måtte jeg jo ha Fisherman's Blues og This is the Sea, også i rask rekkefølge.

Har blitt endel konserter også, mest minneverdig var nok på Kystfestivalen i Kalvåg (av alle steder...) for noen år siden - det var en nydelig sommerkveld, vi hadde sett Neil Young (med Waterboys som oppvarming) på Koengen kvelden før, og på vei opp igjen til nordvestlandet passet det med en liten avstikker ut på Bremangerlandet. Good times.

Personlig mener jeg fortsatt at Waterboys hadde sin storhetstid på åttitallet, og er aller mest happy når jeg hører dem (vel, Mike Scott og de han til enhver tid måtte omgi seg med...) spille gamle låter. Smak og behag, osv.

 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Som du skriver hadde Waterboys sin storhetstid på -80 tallet, men "treffer" meg igjen idag med det siste albumet,
andre grupper i samme tidsepoke som også er verdt å høre på kan være f.eks. Blue Nile og Prefab Sprout, lyriske vers og særegne stemmer. For ikke å glemme Jon Anderson (x Yes) og Vangelis i tillegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE