Hva lytter dere til om dagen? (Youtube-videoer)

Jeg hadde en del "diverse" på USB'en i bilen. Der dukket et gammelt gammelt favorittnband opp; Eloy!
Dette gamle tyske progrock bandet var et av mine favoritter på 80 og tidlig 90 tallet. Symphonisk spacerock/hardrock. Fantastisk. Jeg har ikke spilt det på over 20 år.
Dette har tålt tidens tann. Uten tvil.

Det som dukket opp var denne:
("Silent Ciries and mighty echoes" var min favoritt i min ungdom. Den sitter fortsatt, til tross for at jeg sikkert ikke har spilt den på 30 år....

Ocean går i samme kategori (Ofte omtalt som Eloy sin beste. (Conseptalbum):

Ellers så vil jeg anbefale conceptalbumene "Dawn" og "Power and the passion". Nå har jeg svingt inn i en Eloy-periode etter et par år med ren hardrock/gothmetal/blackmetal.

Eloy svinger mer enn jeg var (egentlig) klar over!

8
Dette var en ukjent godbit! Definitivt inn på lyttelista!
 
Kr.JPG


 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har fått et tilslag av Retro-nostalgi.
Det begynte med at bilen "plutselig" snappet opp et gammelt album fra USB-sticken.

Eloy: "Silent cries and mighty echoes"

Denne har jeg ikke spilt på godt over 20 år!
Det ble et så lykkelig gjenhør at jeg begynte å snuse litt mer omkring gode gamle Eloy.

Derfra kom det to CD'er nylig; 2017 og 2019

The Vision, The Sword and The Pyre - part 1

The Vision, The Sword and The Pyre - part 2

Serdeles nydelig. Ble litt jobb for å få tak i CD'ene. Jeg må jo ha dem i hard copy med boken og fortellingen.
I rett Eloy-stil så er det snakk om concept-album; Historien om Jean d'Arc.

8
 

Thomas Dybdahls nyeste album i extended-utgave. Spiller helmaks på nytt, neo-vintage hifi-oppsett (takk til @Entropy for enabling) i nyoppusset eldgammel leilighet. Alt vel!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv