Hva leser dere om dagen?

Har vurdert en Hamilton Belowzero som ny beater en stund nå, tror jeg står over siden den for så mye oppmerksomhet i filmen.

Det er helt utrolig hvor mye penger disse amerikaner er villige til å bruke på redning og etterlysning av han Matt Damien ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
@Håk Shipping man er helt klart bedre, men Viking Raid er ganske underholdene. Bestilte Death of A Shipowner tidligere idag, håper den er like enkel. Litt for mange tungleste bøker om dagen.
 
Du har god smak @Golfballen :D Jeg kjøpte "Death of a Shipowner" sammen med "Viking Raid". Du har ikke tilfeldigvis bestilt "The Secret Club that Runs the Word - Inside the Fraternity of Commodity Traders" også?
 
@Hermansen, er vel litt miljøskadet når det kommer til bøker som omhandler shipping :) Har ikke lest boken du nevner, men slenger inn en bestilling imorgen!
 
Skjønner jeg må få lest litt mer shipping bøker. Leste Shipping Man tidligere i år, og Storeulv ligger halvferdig etter det ble slutt på fly- og togreisene til England. Skal plukke opp noen av de ovennevnte her etterhvert. :)
 
Måtte bryte av WW2-runden med noe lett og denne lover godt.
Skytegale mutanter på en romstasjon full av kriminelle, herlig! Noen ganger er det enkle det beste :)

18694092.jpg



Forklaringen til det brå sjangerbyttet kan kanskje forklares med at siste bok var skuffende
"Ryan Jenkins - Waffen SS, Soldier Stories".
 
Godt i gang med siste i Skogsmatrosen serien til Michelet. Ikke like hektet som jeg ble i de tre andre, men den tar seg nok opp.
 
James Holland - The Darkest Hour. Min tredje WW2-bok av historikeren Holland. Glimrende sammenblanding av fakta og fiksjon.
 
Du har god smak @Golfballen :D Jeg kjøpte "Death of a Shipowner" sammen med "Viking Raid". Du har ikke tilfeldigvis bestilt "The Secret Club that Runs the Word - Inside the Fraternity of Commodity Traders" også?

@Hermansen, er vel litt miljøskadet når det kommer til bøker som omhandler shipping :) Har ikke lest boken du nevner, men slenger inn en bestilling imorgen!

Skjønner jeg må få lest litt mer shipping bøker. Leste Shipping Man tidligere i år, og Storeulv ligger halvferdig etter det ble slutt på fly- og togreisene til England. Skal plukke opp noen av de ovennevnte her etterhvert. :)

Litt av gjeng som er interessert i en nisje som shippingbøker! kommer det av arbeidsforhold eller generell interesse?
 
For meg er det både interesse- og utdanningsmessig @Håk , har akkurat fullført mastergrad innen shipping. Så forhåpentligvis kan jeg si det skyldes arbeidsforhold også snart. :)
 
@Håk Studier, tidligere internships, men først og fremst familie som har vært i bransjen i alle år. Jobber dog ikke med det nå, men kanskje en gang i fremtiden :)
 
For meg er det både interesse- og utdanningsmessig @Håk , har akkurat fullført mastergrad innen shipping. Så forhåpentligvis kan jeg si det skyldes arbeidsforhold også snart. :)

Akkurat ja! Er ikke bare bare å komme seg inn i disse tider? Selv om det nok rammer offshore hardest. Hvor studerte du?

@Håk Studier, tidligere internships, men først og fremst familie som har vært i bransjen i alle år. Jobber dog ikke med det nå, men kanskje en gang i fremtiden :)

Har du studert sammen med Heritage da kanskje? Finnes ikke mange steder man kan studere shipping? Med Norges posisjon bør det jo ikke være umulig å komme seg inn en gang dersom man virkelig ønsker det!

Håkon
 
Artig at det er flere enn meg som er fan av Shipping Man og Viking Raid :)
Er nettopp ferdig med begge to for andre gang.

For mer om Coco`s store forbilde kan Reksten av Kristian Ilner anbefales, leste den for noe år siden og mener den var ganske interessant.

Neste bok for min del nå blir Anders Jahre - hans liv og virksomhet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen