Hva leser dere om dagen?

Nå holder jeg på med A Wild Sheep Chase av Haruki Murakami (ser nå at det var litt utaktisk å lese Dance Dance Dance først...). Før det hadde jeg et skippertak med nordisk krim med alle Harry Hole-bøkene, alle Mankells Wallander-bøker, Millennium-trilogien, pluss et par av Läckberg, Adler-Olsen og Leif GW Persson.

Da foreslår jeg som fortsettelse i din reise gjennom nordisk krim at du tar for deg Jens Lapidus, Stockholm Noire-triologi.

Orket ikke lese alle postenen så det er sikkert dekket allerede, men anbefaler bøkene til danske krimforfatter Jussi Adler-Olsen og avdeling Q. Leste Flaskepost fra P i sommer og synes den var sinnsykt bra:p

iain-m-banks-matter.jpg

Kommet et par bøker ut i Area 51 serien til Robert Doherty, veldig X-Files'sk på en god måte.

Leser for tiden "Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee. Boken følger en familie fra en småby i Alabama på 1930-tallet og tar for seg byens forhold til rase og klasseskille. Fin bok som tar for seg mye viktig! :)

Noen som har noen lesverde ur-blogger?

Selv har jeg bare HODINKEE og OceanicTime i readern og Arnes Nerdorama selvsagt og så Tidssonen-feeden da

Siden jeg er historienerd leser jeg denne om dagen: "The Battle For Singapore: The true story of the greatest catastrophe of World War II" skrevet av Peter Thompson. Har bare kommet 100 sider inn, men interessant som fy hvis man liker å lese bøker om 2. verdenskrig :)

Siden jeg er historienerd leser jeg denne om dagen: "The Battle For Singapore: The true story of the greatest catastrophe of World War II" skrevet av Peter Thompson. Har bare kommet 100 sider inn, men interessant som fy hvis man liker å lese bøker om 2. verdenskrig :)

Ahh en likemann, så kjekt. Leser nå Egil Ulateigs ; Jakten på massemorderene. Nettopp ferdig med Joseph Goebbels dagbok og Terje Emberlands ; Religion og rase. En interessant studie i nasjonalistiske og Pangermanske strømninger i Norge før annen verdenskrig.

Ahh en likemann, så kjekt. Leser nå Egil Ulateigs ; Jakten på massemorderene. Nettopp ferdig med Joseph Goebbels dagbok og Terje Emberlands ; Religion og rase. En interessant studie i nasjonalistiske og Pangermanske strømninger i Norge før annen verdenskrig.

To likemenn, så kjekt! ;)

Ble akkurat ferdig med Alf R. Jacobsens "Angrep ved daggry", som handler om det britiske destroyerangrepet på Narvik i 1940, og hendelsene rundt. Har tidligere lest Jacobsens to andre bøker om krigen i Norge i 1940: "Kongens Nei" og "Krysseren Blücher." Fantastisk velskrevne bøker alle tre, og jeg gleder meg vilt til neste bok i serien, som vil handle om felttoget i nord.

Noen som har noen lesverde ur-blogger?

Selv har jeg bare HODINKEE og OceanicTime i readern og Arnes Nerdorama selvsagt og så Tidssonen-feeden da

Her er noe fra Readeren min:
100% Rolex
aBlogtoRead.com
The Breitling Watch Blog
Yeoman's Weblog
Ed's Corner
WristWatchReview.com
HOROLOGY CRAZY
Nicholas Hacko Watchmaker
Jake's Rolex Watch Blog
Time Tapestry
I Already Have a Watch.
Watchismo Times - A reliquary of obscure timepieces from bygone eras as well as the cutting-edge designs of today
FratelloWatches RSS
Hodinkee
Lervik Ur
Kristian Haagen's Watch Blog
Watchuseek.com
Yeoman's Weblog
Yeoman's Watch Review

Jeg bare dumpet dette ut, håper alle linkene virker.....

edit: Jaha, det som kom ut her er selvsagt feed-linkene, dvs at de må/bør limes inn i Google Reader for å kunne brukes. Anbefaler uansett alle å bruke en blogg-reader!