Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Er dette en blåkopi av noe? Hva i såfall. Liker designen godt, og kunne tenke meg orginalen også hvis det var noe. IWC?
043_zps51cd861e.JPG


Jeg har hatt 4 Steinhart, og er sånn passe fornøyd. Men akkurat den over liker jeg veldig godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Nei, altså jeg spurte. Jeg påstod ikke at den var original. Men jeg liker den godt for det. "Alle" vet jo hvordan en Rolex ser ut, men ikke alle vet hvilke pilotklokker de har "blitt inspirert av" :p
 
Så - hva er poenget til Steinhart?
Spørsmålet i starten av tråden er "...hva er poenget med Steinhart?". Hvis vi snur litt på flisa, og spør "...hva er poenget til Steinhart?" - så får vi et mye mer presist svar.

Poenget til Steinhart er å tjene penger på andre klokkeprodusenter sitt unike design. Design koster, så hvis man skipper den delen - så har man et godt grunnlag for å tjene penger.

Steinhart lager sine klokker i Østen, men påser at de priser arbeidet med sette sammen produktet i et annet land såpass høyt at kostnadene for det er over 60%. Hvorfor?For at Steinhart skal kunne kalle sine produkter for "Swiss Made", så må følgende offisielle kriterieum være oppfylt: "For industrial products: 60% of the manufacturing costs and the essential manufacturing step must occur in Switzerland."

Litt tullete, ikke sant? Nettopp, så derfor laget H. Moser en rant om dette. Les denne artikkelen: https://www.hodinkee.com/articles/h...s-cheese-limited-edition-venturer-introducing


Så - hva er poenget med Steinhart?
Vel, det får enhver vurdere selv nå når spørsmålet over er besvart.

Rolex, slik Steinhart ser denne modellen:

ocean_titan_500_gmt_premium_3.1545380847.jpg


Tudor, slik Steinhart ser denne modellen:

racetimer-blue_1kx1k_01.1545383561.jpg



Rolex, slik Steihart ser denne modellen:

2018-15-steinhart-ocean-39-gold-1.1545380951.jpg


Og så videre...
 
Redigert:
Dere som liker disse kopiene? Hvilken glede kan det gi å gå med en klokke som ikke har noen annen misjon enn å etterligne en annen. Det kan da ikke føles noe bra å gå med en klokke som er kliss lik en dyr modell også er det bare skrot? Hvilken glede gir det? Er det ikke bedre å heller kjøpe seg en klokke med litt egenart man har råd til da, og heller spare til en ekte high-end klokke hvis det er drømmen. Det er jo først da man får virkelig glede av den. Jeg hadde følt meg som en idiot hvis jeg skulle gått rundt med en kopi på armen. Men det er bare min ydmyke mening.
 
...Jeg tror at hvis jeg passer på å dekke til Steinhart logoen så kan den med hell bli oppfattet som en Rolex, slik at jeg kan høste all den ære og status en Rolex selvfølgelig gir. Jeg har ikke råd til Rolex så derfor er jeg nødt til å bruke all min list for å narre mine medmennesker til å tro at jeg faktisk er noe.
o_O
 
Jeg har inntrykk av at mye av disse klokkene kjøpes av folk uten noen kunnskap om klokker. De liker designet og kjøper den uten å tenke over det. Tror aldri jeg har sett en IRL
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
...Jeg tror at hvis jeg passer på å dekke til Steinhart logoen så kan den med hell bli oppfattet som en Rolex, slik at jeg kan høste all den ære og status en Rolex selvfølgelig gir. Jeg har ikke råd til Rolex så derfor er jeg nødt til å bruke all min list for å narre mine medmennesker til å tro at jeg faktisk er noe.
o_O

Må få på et ferrari kit på bilen også :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff og eidehelg