Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Kry nå....
Se skjema- bekreftelse! ;)
Se datoene! Litt over et døgn!
Posten i Norge... hva bruker de i tid? 1 uke?

Skjermbilde (5).png

Redigert:
Solid og god innpakking. :)
De sorte gjenstandene du aner der, er gaver fra Steinhart.
- 1 liten skrutrekker
- 1 liten 'ting' som presser sammen 'fjøra' til remfeste.
- 4 stk. lugs,.. ettermontert av urmaker hos Steinhart ,...gratis!

Jeg har en grotesk, abnorm, diger håndvrist. Klokka passer perfekt.
Men for å få til dette, utvekslet vi flere e-meiler.
Suveren service av fru Oxana hos Steinhart. Hun sa ikke noe om at de ville montere de 4 lugs.., kun legge ved.

Dvs. hun var litt kryptisk, humoristisk i sin siste meil om at pengene var mottatt og klokken sendes... i morgen, skrev hun.
De ville gi urmaker tid til å montere 'lugsene' forstår jeg nå

Er det ikke tilfredstillende når selger overgår forventingene dine?
Jeg mener det:D

Det er nettopp slike små detaljer som skiller ut 'klinten - fra - hveten'.
Veldig bra!

IMG_0803.JPG

Redigert:
På det ene bildet her ser du 'specification' hefte.
Der er det krysset av for 'ETA 2824-2' -28.800 vibrations per hour; 4 Hz, 25 Jewels, hva nå det er ?
Samt at garantien gjelder fra juni 2018!

Det er ikke juni før om noen få små dager, men det er nettopp slike små detaljer som skiller ut 'klinten - fra - hveten'.
Veldig bra!

IMG_0807.JPG

Vedlegg

• IMG_0806.JPG
    IMG_0806.JPG
    112,9 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Takk Grendel

Ja, .. og smilet har kommet ;)

IMG_0812.JPG

Vedlegg

• IMG_0808.JPG
    IMG_0808.JPG
    92,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_0809.JPG
    IMG_0809.JPG
    92,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Denne diskusjonen har vel godt i over 100 år. En kollega av meg leverte en fake Rolex til ettersyn hos en meget anerkjent urmaker, han fortalte at han måtte sende klokka til fabrikken i Sveits for å få verifisere den. Klokka var en såkalt AAA Grade 100 Swiss copy Kjøpt i Asia for moro skyld nettopp for å sjekke om man kan se forskjell på ekte eller fake.

Hva er egentlig poenget med den historien? Mener du at det er greit å kjøpe en kopi dersom den bare er så god at det er vanskelig å skille fra en ekte?

Overraskende følelse etter å ha hatt klokken nå i 1 døgn.
Jaget - jakten etter Rolex GMT Master II Pepsi / BLRO senket seg...... :rolleyes:

• Liker
ETA 2824-2 er urverket. Solid og utprøvd og brukt i en rekke anerkjente klokker. Du kan lese deg opp på det her. :)

Takk for info til flere over her og takk for linken, TommyErwin.

Her lærte jeg masser om 'treskeverket'.
Bet meg merke i en påstand der om hvorfor folk med $5,000 klokker er så sure på folk som går med $350 Steinhart klokker.
- De begger har samme treskeverk- ETA 2824-2 :p

(sitat)
It can be a little hard to swallow when a £5,000 watch is apparently carrying the same movement as your £350 beater. But explaining why is a story for another day

So why are people so rude about ETA movements?
To be fair, the irritation around 2824-powered timepieces isn’t usually about the quality of the engine itself; it’s about the price.
A single ETA 2824-2 movement will set a watchmaker back around £225 (about $290), assuming they buy just one. And that same movement will pop up anywhere from “budget” watches to some serious, top-end timepieces with posh names on the dialand prices to match. (
sitat slutt)

Ja trådstarter har virkelig fått svar på tiltale..... ;)

Gratulerer!
Jeg liker hvordan denne tråden har utviklet seg, og nå er preget av klokkeglede.:)

Klokkeglede! o_O

Ja, selv om jeg er novise i 'klokkeverden', var det en av grunnene til at jeg 'tok opp' denne tråden igjen - restartet denne sure, snobbete, urettferdige tråd, i stedet for å lage en ny tråd om mitt 'Steinhart ' kjøp.
Makan til 'anti- klokke-glede' ser jeg heldigvis sjeldent.

Diskuterte samme sak, men om mc'er med en novise i ett MC forum ( i dette tema er jeg super veteran), om hvorfor folk er så kvasse, anonymt på internett..... konklusjon avslører jeg ikke her.

Derfor vinklet jeg mine innlegg slik jeg har gjort, og de aller fleste begrep det. :)