Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Hjemme hos oss er kona og 3-åringen min uenige i hvert sitt punkt akkurat der.

"Det er noe dritt begge deler", mener enkelte.
Selv om hva er nå egentlig så spesielt med penger? Penger er laget av papir, papir er laget av trær, og trær har vi da nok av!

:cool:

Morsomt å lese innleggene her hvor folk har sterke meninger om hvem som "slipper unna med kopiering" av kjente ur, hva som skal til for at dette uret er uakseptabelt eller ikke. Det er vel strengt tatt ikke de seriøse aktørene i markedet vi ikke liker - men de useriøse som kun har fokus på å fake en klokke for å bevisst selge noe søppel som skal forestille noe ekte for deretter å tjene store summer på folks uvitenhet eller ........... Denne virksomheten støtter kun organisert kriminalitet og IMO er uakseptabel.
Tom

Jeg synes denne tråden gikk fra en håpløs start til en god diskusjon. Konsensus tror jeg er vanskelig å få til, basert på tidligere lignende diskusjoner.

Min mening er uansett at hommager er OK, så lenge de er åpne om det og setter egen logo på. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at de er bra for sånne gærninger som oss - de er nemlig et helluva gateway-drug. Kjøperne av sub-hommager er nemlig ikke Blix-karene, de falske med brunkrem i trynet, som gjerne vil fremstå som tøffe og vellykkete, men de oppriktig interesserte som gjerne vil ha et ikon med mekanisk verk på armen. De kjøper seg én Steinhart, og noen få år senere er de blakke, med én Sub og én GMT-Master og lurer på hva faen som skjedde.

Heisann, du har skiftet mening og blitt radikal, @Thomas:):)

edit: @Gin - om du kunne redigert trådtittelen slik at grammatikk-OCDen min får hvile litt hadde det vært fint....

Men Steinhart har utmerket kundeservice. Günter er en sann fryd å handle fra ;)
Har hatt både Debaufré og Steinhart. Ikke mitt stolteste øyeblikk på den horologiske stien...

Redigert av en moderator:
edit: @Gin - om du kunne redigert trådtittelen slik at grammatikk-OCDen min får hvile litt hadde det vært fint....
Og når @krille nå frivolt trer ut av grammatikk-obsesjon-skapet iler jeg til og henleder oppmerksomheten på det for enkelte av oss interessante faktum at det i denne tråden har forekommet to alternative stavemåter av kjerneordet i debatten; homage / hommage. Etter hva jeg kan se er begge deler faktisk riktig:

Hommage er det opprinnelige franske ordet som uttales noe sånt som åmmAsj (med trykk på A)
Homage er den engelske stavemåten av det samme, men uttales noe sånt som Åmidsj (med trykk på Å)

Hvordan man skal skrive det vil derfor avhenge av om man ønsker å bruke den engelske eller den franske varianten. Da er det kanskje lurt å ta stilling til hvordan man ønsker å uttale det også, skulle man komme i den uheldige situasjon at man var tvunget til det. I tillegg vil enkelte mene at betydningen er noe utvidet når man bruker den franske stavemåten, men det blir antakelig for spissfindig for vårt bruk.

(Jeg ser at det her er rom for en ny tråd av typen «Hva fa.. er poenget med å si åmmAsj??». Det får stå sin prøve.)

Redigert av en moderator:
Engelske språket er full av franske order: Kanskje opp til 60% noen sier.
Året 1066 var nok avgjørende der for å snu helle engelske kultur.
Takk egentlig til de normene og danske vikinger som skapte Normandie i Frankrike siden Vilhelm den Eroberer stemt ifra de...
Hommage eller homage er det bare å velge: Som mann av Normand opprinnelse bruker jeg selv begge to.

Eller så er det dette med hommage ord.... språket som etablerer ukritisk fake ord, eller replika ord uten evne til å designe egne..... 8-D
Samme diskusjon med annen vri...

(Noen som vet hva en datalefse er? Eller knepc?)

:cool:

Eller Steinhart "Bølgesurferen"
Varemerket er opprinnelig og fortsatt orientert på gjenskaping av historisk modeller med tilgjengelig priser.
Som en slags "reverence" til de, men også som en alternativ for de små budsjetter.
Selvfølgelig handler det om business og bølgesurfing men alt av det der er gammel som verden.

Det er ikke alle som kan kjøpe klokker til 50000,- pluss pluss.

Personlig kan jeg ikke det. Og Steinhart har vel ikke bare Ocean 1, men også andre modeller. Nå er ikke jeg en ekspert som kjenner all klokkedesign ut og inn, men jeg tror ikke appollon, eller feks triton ++ flere er homager. Men jeg vet ikke. Men utrolig arrogant startpost i allefall.

Godt poeng, teorien om dyr klokke = glad lever videre. Se på Stordalen, han virker å alltid være glad :p

Stordalen er glad fordi han har funnet ut at alle pengene hans gjør at damene tydeligvis ikke enser for en avskyelig liten dritt han er.

Ja, helt rått faktisk. En tråd alle trodde skulle ende i ren tragedie ble reddet av intern TS-justis. Prøv den samme originale posten oversatt til engelsk på WUS 

Prøv å skrive et innlegg som ikke er ubetinget positivt på WUS. Hele det drittforumet er så flaskeforet av sponsorene at hele greia fortoner seg som en diger runkesirkel. Rolexforums likeså.

Redigert: