Hva er egentlig så spesielt med Rolex?

Så av 749 ord, så fokuserer du på 1,3% av dem. Kanskje litt fokusert på detaljer du også? Kanskje du egentlig liker Rolex innerst inne. ;)

Jeg har bestandig vært veldig fokusert på detaljer: Det gjelder alt, absolut alt.
Men jeg trenger ingen Rolex pga det.
Jeg tror at det er du som alt for fokusert på Rolex: Du burde forstørre din horisont...

Møt Jonny 'Rolex' Larsen : Når lykken er en dyr klokke
Som nevnt over: Rolex er «folke-Mercedes-en»

c=1543,1169,2111,1931;w=316;h=289;200999.jpg

Alle i bransjen vet at Rolex lager de beste klokkene - de er mest nøyaktige, lengst serviceintervall, de er mest robuste, det beste stålet, best urverk, de er mest innovative, har den beste historie, de mest legendariske modellene. Alle som har peiling vet dette, innerst inne.

Det er sjanseløst å argumentere mot dette, spar kreftene.

Så slik jeg ser det kan og bør Rolex doble prisene på ny, uten at man kan si noe på det
Punktum.

Redigert:
Rolex er jo ganske billige klokker, egentlig - når man tar de fleste faktorer i betraktning. Så, jeg støtter tanken på at prisstigninger de siste årene er forsåvidt insignifikante i totalbildet.

Ikke'no spes med Rolex. En smule overpriset i forhold til hvilken kvalitet som leveres ift andre klokker i samme prisleie.
Det som derimot er spesielt er menigheta rundt Rolex. Der er det mye rart.......

Alle i bransjen vet at Rolex lager de beste klokkene - de er mest nøyaktige, lengst serviceintervall, de er mest robuste, det beste stålet, best urverk, de er mest innovative, har den beste historie, de mest legendariske modellene. Alle som har peiling vet dette, innerst inne.

Det er sjanseløst å argumentere mot dette, spar kreftene.

Så slik jeg ser det kan og bør Rolex doble prisene på ny, uten at man kan si noe på det
Punktum.

Man får jo så mye for pengene...

Rolex er jo ganske billige klokker, egentlig - når man tar de fleste faktorer i betraktning. Så, jeg støtter tanken på at prisstigninger de siste årene er forsåvidt insignifikante i totalbildet.

Trolling på høyeste nivå dette her gutter :mrgreen:

:D

Ikke'no spes med Rolex. En smule overpriset i forhold til hvilken kvalitet som leveres ift andre klokker i samme prisleie.
Det som derimot er spesielt er menigheta rundt Rolex. Der er det mye rart.......

Bare så det er sagt, har jeg fått dårligere opplevd kvalitet fra merker som både er høyere priset, og høyere på den horologiske stigen enn Rolex. Rolex er i mine øyne en driftsikker klokke, enkelt ettermarked både mtp service og salg. Det er ikke det mest spennende merke, men jeg ryker nok snart på en igjen.

Rolex er ganske enkelt verdens mest kjente high end klokke.
Da snakker jeg ikke om hva klokkekjennere mener, men mannen i gata.
Prismessig så er de bunnsolide å kjøpe.
Og de er også en touch harry.
De er også verdensmestre på å finne opp den samme klokka om og om igjen,
til endeløs jubel fra fansen. Endre farge på bezel eller viser, og folk faller over av beundring.

Jeg har en, men må ikke.

Personlig synes jeg litt av sjarmen med såkalte Limited Editions (e.g. Hublot og Panerai) er usjarmerende, og glad for at det finnes kjedelige Rolexklokker. :)

ingen kan si at rolex er overpriset. Verdien på en gjenstand er hva du kan selge den for. Du kan kjøpe en ny, og selge den dagen etterpå med et lite tap.

Samtidig er det bunnsolid, og har et klassisk design. Jeg liker det, og derfor kjøper jeg det. Om noen heller vil ha gerhard perre ettellerannet, super dupert for de...

Skål!