Hva betyr ditt brukernavn her på Tidssonen?

Brukernavnet er vel en liten "pun" mot meg selv,

skulle gjerne vært en "UrKjenner", men vet vel stort sett svært lite om ur bortsett fra at jeg liker de, så da fikk det bli "Ukjenner" :)
 
Heter Morten og er født i 1971 = "netrom71"

Brukte opprinnelig dette som mitt nick i Battlefield 2, da også med av-arter som "INFnetrom", INFnetrom1971" osv. Det ble mange fine timer foran skjermen med nå for lengst nedlagt klan...:cool:

Mitt bilde fra Istid henspeiler på at jeg mer eller mindre ALDRI kvitter meg med ur. Her HAMSTRES det :D!
 
HOdMtRE.jpg


Gikk for Mushkin da Mesterhingsten (som var det andre brukernavnet jeg hadde på PS3) skaper for mye misunnelse.
 
Fra den tiden 64 graderen leverte varene hver gang rundt greenen..

Fikk Phil Mickelson til å se ut som en nybegynner:cool:
 
Ona var brukernavnet jeg hadde i et IT-system en gang midt på 80-tallet. Består av første bokstav i fornavnet, og de to første i etternavnet.

I min ungdom var det en i paralellklassen som hadde en båt; With 8 fot. Den hadde det det rare navnet; "Ona"
Vi spurte han om hva det betydde. Han fortalte at det hadde vært et nummer bak. Et nummer som mange båter hadde. Dette hadde hans far revet bort i protest.

Vel det tok en liten stund mens hjernen kalkulerte; ona-1, ona-2....

Godt du har annen bakgrunn!

:cool:
 
Fra datamaskinens barndom brukte jeg ofte "Major Error" som initialer i spill og slikt.
Alle kjenner jo til General Failure, men den noe lavere graderte Majoren er det ikke mange som kjenner.

Derimot, det var ikke alle systemer som taklet dette med mellomrom. Vel, en mulighet var å legge inn en underscore/_ mellom, men det ble mye og vanskelig å huske hva som var av brukernavn og ulike kombinasjoner. (TimeZone.com er Major_Error).

I mangel på fantasi i et svakt øyeblikk ble det PetterHG et eller annet sted. Noe så kjedelig! Men samtidig enkelt å huske, og noe som da var ledig! Andre "gode" navn kunne være opptatt! Dermed har dette BrukerNavnet fulgt meg på de fleste forum!

:cool:
 
Iveland - beskriver figuren hvordan ørnen majestetisk letter fra redet, setter umiddelbar fart og med fryktinngytende presisjon velger og dreper sitt bytte for å gi mat til sine små ørneunger.

Neida.
 
Alberto Santos-Dumont var en brasiliansk fly-pioneer som blant annet gjennomførte den første flyturen med et fly som var "tyngre enn luft" i 1906. Legenden sier at han var veldig misfornøyd med å måtte knøle med lommeuret i cockpit hele tiden, så derfor ba han sin gode venn: Louis Cartier om ikke kan kunne finne på noe. Cartier (ja, den Cartier) laget verdens første armbåndsur til kompisen.

Legenden ødelegges av at det fantes armbåndsur tidligere, men Santos-Dumont var superkjendis og var i hvert fall den som fikk menn til å forstå at armbåndsur kunne være riktig så stilig.

For stilig, det var han.

Alberto_Santos_Dumont_02.jpg


Cartier laget senere flere Santos-modeller, der i blant Santos 100, som var det første mekaniske armbåndsuret jeg drømte om da interessen tok av.

1.jpg
 
Trilobitt er ganske enkelt en trilobitt ... :)

Fantastiske skapninger som levde for mer enn 520 millioner år siden. Jeg samler ikke på dem, men har noen få uten særlig verdi. Har et hemmelig håp om at det kanskje kan finnes overlevende på svært store havdyp ...

http://trilobites.info/trilobite.htm
 
yachtmaster > grunnet lidenskapen for båt og sjø >samt at jeg liker flere av Rolex YM modeller

Avataren > har en rød Nimbus 300R samt at jeg har noen kilo for mye
 
Redigert:
Mitt er hentet fra selveste mr. Helge "Omen" Risa (Kaizer)
Pumeorganist, felgperkusjonist, oljefatbanker og ropertvokalist i, etter min mening, norges beste band igjennom tidene: Kaizers Orchestra.
(Ja jeg er fan :p )
Derav også avataren :)

J6K7nex4eFPgn2cmlwgq3gIhjdUvkXuAzEG3aG8Lj3Mg_zpsw9kafp6k.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Etter partikkelakseleratoren "Large Hadron Collider" bygget av CERN mellom 1998 og 2008. Hvorfor? Mest fordi jeg syns det hørtes kult ut.
 
Mitt er hentet fra selveste mr. Helge "Omen" Risa (Kaizer)
Pumeorganist, felgperkusjonist, oljefatbanker og ropertvokalist i, etter min mening, norges beste band igjennom tidene: Kaizers Orchestra.
(Ja jeg er fan :p )
Derav også avataren :)

J6K7nex4eFPgn2cmlwgq3gIhjdUvkXuAzEG3aG8Lj3Mg_zpsw9kafp6k.jpg

Min tanke om "Omen" var i henhold til filmen "The Omen". Ellers så liker jeg den musikalske vridning!
(Jeg ville da holdt meg til Stavanger bandet Theater of Tragedy. Selv om de ikke spiller på felger! Det ER jo kult. Er BMW bedre enn en japaner?)

:cool:
 
Enkelt. Nils är vad jag heter och OT är initialerna i mitt andranamn och efternamn. Inte mycket fantasi här inte :D