Hva betyr ditt brukernavn her på Tidssonen?

I følge Google:

bella.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92
Mitt første nick her inne var FnuSnu99 som viser til Fnu = First name unklown og Snu = Second name unknown (99 kun random tall) Men, det ble kronisk misstolket som "FruSnu99", noe som ikke helt var hensikten ...navnet ble da byttet til Nessuno79, hvor Nessuno er italiensk for "ingen" (ref nobody) og 79 er fødeåret mitt.
 
Redigert:
Ask Burlefot er hovedpersonen i den norske forfatteren Agnar Mykles to romaner Lasso rundt fru Luna (1954) og Sangen om den røde rubin (1956).

Burlefot starter i 1938 på Norges Handelshøyskole i Bergen. Til tross for sitt praktiske studium er Ask en kunstnersjel og en sosialist. Han elsker musikk og litteratur – og kvinner. Han står i opposisjon til samfunnets moral, og kan ikke forstå hvorfor man ikke kan elske uten å være forelsket.

Ask er ingen samvittighetsløs sjarmør. Han er tvert i mot usikker på seg selv og sine evner. Han svever fra blomst til blomst, men finner ikke noe fellesskap, verken blant sine erobringer, sine studiekamerater, eller sine politiske meningsfeller.
 
Simpelthen et nærmest tilfeldig valg navn :eek:

Selv om jeg godt kan like han som i sin tid spilte en viss Harry Callahan, nemlig Clint Eastwood. Her fra en annen av hans mange godbiter.

Clint_Eastwood_27172.jpg
 
Et tips, sådan

Ask Burlefot er hovedpersonen i den norske forfatteren Agnar Mykles to romaner Lasso rundt fru Luna (1954) og Sangen om den røde rubin (1956).

Burlefot starter i 1938 på Norges Handelshøyskole i Bergen. Til tross for sitt praktiske studium er Ask en kunstnersjel og en sosialist. Han elsker musikk og litteratur – og kvinner. Han står i opposisjon til samfunnets moral, og kan ikke forstå hvorfor man ikke kan elske uten å være forelsket.

Ask er ingen samvittighetsløs sjarmør. Han er tvert i mot usikker på seg selv og sine evner. Han svever fra blomst til blomst, men finner ikke noe fellesskap, verken blant sine erobringer, sine studiekamerater, eller sine politiske meningsfeller.

Jeg har ved enkelte anledninger tatt "Takk for maten - taler" på sparket. Da er det greit å bare kunne si at et så bra måltid vil kreve et sitat fra Ask Brulefot; "Åh, det var godt".

En grei vinner.

:cool:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HadronCollider og Ask
I min ungdom var det en i paralellklassen som hadde en båt; With 8 fot. Den hadde det det rare navnet; "Ona"
Vi spurte han om hva det betydde. Han fortalte at det hadde vært et nummer bak. Et nummer som mange båter hadde. Dette hadde hans far revet bort i protest.

Vel det tok en liten stund mens hjernen kalkulerte; ona-1, ona-2....

Godt du har annen bakgrunn!

:cool:

@ona og @petterhg
Klarte ikke styre min barnslighet da jeg gikk forbi denne polske bilen i dag:

Kommer vel ikke noe godt ut av slike innlegg, men forhåpentligvis ikke noe vondt heller:)

Genta
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Guest571 og Raymond75
Studerte ett år i Roma. Ble etterhvert litt lite studier og litt mye Peroni.
I tillegg minner ølmerket om navnet mitt
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
som det framgår av min avatar skal de viktige tingene i livet helst være i balanse... i helvetisk betydning, derav Bilanz