Humortråden

IT-ansvarlig skrev forståelig mail

http://vredens-gnag.no/it-ansvarlig-skrev-forstaelig-mail-kastes-fagforbundet/

En IT-ansvarlig i en større norsk bedrift har fått beskjed om at han er uønsket i IT-forbundet etter at han sendte ut en fullt forståelig mail etter et driftsbrudd i går.

«Hei, alle sammen! Dere har sikkert merket at vi sliter litt med hastigheten på internett akkurat nå. Vi jobber med saken, og vil trolig være oppe igjen i løpet av en snau time. Vi vet ikke helt hva feilen er, men det kan være en dårlig kontakt. Vi krysser fingrene!», skrev den IT-ansvarlige.

Fem minutter senere fikk han en opphetet telefon fra fagforeningen.
– De truet med ekskludering, sier den anonyme IT-ansvarlige.
– Jeg skulle få en siste sjanse, men da måtte jeg umiddelbart sende ut en ny mail de hadde forfattet i mitt navn:
«Navnetjener down. Vil endre cluster failover for DNS via pompel (vmwarecluster). Henter inn redudendant vpn sideways. Bigip foreløpig up.»
– Jeg nektet. Dette er jo bare vås. Da sendte de meg en liste på syv punkter som medlemmene måtte sverge å følge. De mente jeg hadde brutt samtlige:

1. Always bruk halvparten English når du communicate med work.

2. Never start en mail med «Hei!». Vi ønsker å keep distance til de rest av work som not can HTML-koding.

3. Never gi et reasonable tidspunkt for when systemet kan være up again. Det destroys the overtid.

4. Keep ditt hår fat og long. Drikk coke.

5. Never gå på julebord and so on. Use tiden til å plante bugs i systemet.

6. Never si at a problem er en quick fix. Vi må alltid give inntrykket av at det vi do er ren magic.

7. Begin alle setninger with «Har du tried restart?».
 
Den lokale Kiwi henger opp plakat for å informere om at de ikke kan henge opp plakat for å informere...
C36AB6C8-0D8B-44C3-94AB-789DFF026BF0.jpeg
 
Norske Byggeklosser fra 1972 må være en av de morsomste filmene i norsk historie! Måten den treffer nybyggerens blåøyde optimisme som knuses under byråkratiets mareritt og upålitelige og inkompetente håndverkere er helt fantastisk. Klassiker!



Nyinnspillingen når ikke originalen til anklene.
 
Redigert:
Operation Dicksave
"You are probably as concerned as I am about John McAfee's junk. Mr. McAfee, once a respected businessman in my beloved Silicon Valley, saw his $100 million fortune dwindle to a tiny fraction of that following the financial crisis. Since then, he seems to have staked the rebuilding of his fortune on the soaring value of cryptocurrencies.

Famously, he has pledged to - - and I am not making this up - - eat his own dick if $BTC isn't at least a million dollars per coin by the end of 2020. Not just eat it privately, like most of us would, but on "national television" (whatever THAT means)."
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Grendel
Advarsel: Spoilere fra Kubricks Dr. Strangelove følger. Anbefales å se om du av en eller annen grunn ikke har sett den enda. Etter min mening er denne topp 3 filmer noensinne, og også en av de morsomste. Herlig galgenhumor satt til den kalde krigen. Peter Sellers, George C. Scott og Sterling Hayden i storform! :D





Denne scenen er helt legendarisk:
 
Redigert: