Hjelp: Ny klokke 15-25k

Mange gode forslag her :) Speedy Pro er en evig klassiker som jeg selv har!

Når det er sagt, og det må kunne sies uten å få hodet hugget av ;) - jeg tror alle som begynner på TS deler erfaringen at de første urene omtrent uten unntak blir solgt før eller siden. TS og all inspirasjon og kunnskap herfra åpnet i hvert fall mine øyne. Dette mener jeg kan oppsummeres med at før man har "prøvet og feilet" litt, er det ok å kjøpe brukt, av rene økonomiske grunner.

Om du likevel vil ha nytt fra starten av forstår jeg også det, no problem :)

Jeg sier bare at det er en stor fare for at du etter første ur får en kløe etter noe annet, og da er det kjipt å ta feks 5-10K ta på første ur.

Mine 2 cents.

Uansett, lykke til med valget og med ditt budsjett og interesse blir det nok bra uansett :)
 
Breitling SuperOcean II og Heritage i 42mm kan vel vurderes som alternativer til Omega PO?! Har selv PO og er veldig fornøyd med den:)
 
Vel, vel...siden ingen har flekket det typiske TS-rådet ennå tar jeg ansvar og kjører på...;)

Hvis du legger på ca. 20.000 til så får du en skvett ny Rolex Sub.
Tenk litt på den du...

For 30k får du noe nytt med modifisert ETA, eller noe brukt med in-house.

Klokker som aldri blir feil:
Rolex
IWC
JLC. Litt over budsjett, men du verden så digg.:D

Speedmaster blir litt kjedelig. Sorry gutter. Klarer bare ikke å få fot for denne.:???:
 
Vel, vel...siden ingen har flekket det typiske TS-rådet ennå tar jeg ansvar og kjører på...;)

Hvis du legger på ca. 20.000 til så får du en skvett ny Rolex Sub.
Tenk litt på den du...

For 30k får du noe nytt med modifisert ETA, eller noe brukt med in-house.

Klokker som aldri blir feil:
Rolex
IWC
JLC. Litt over budsjett, men du verden så digg.:D

Speedmaster blir litt kjedelig. Sorry gutter. Klarer bare ikke å få fot for denne.:???:

I serien off-topic råd: Hvis du legger på 100k får du en splitter ny Patek Philippe. Hvis du legger på 600k får du en splitter ny Greubel-Forsey. Hvis du legger på 2000k får du en Prescher. Du verden så digg.

Klokker som aldri blir feil: A.Lange, Patek, Richard Mille, Greubel-Forsey, Vacheron Constantin, Thomas Prescher.

Sub blir litt kjedelig ass. Kjøp noe annet.
 
Morn.

Hva med en Nomos Glashütte Club Automatic 40x9,7mm? Vanntett til 100 meter. Kommer med både mørk og lys skive.

Inhouse. €1640 med stållokk bak. 200 euro mer med glass. Flere forskjellige varianter og størrelser
http://www.nomos-store.com/en/Watches/Club/



D_751_ClubAuto_FRONT.jpg
 
Tipset mitt vil være å kjøpe brukt.. Herregud så mye klokke du kan få for 25k på bruktmarkedet!
 
Maurice Lacriox har mye fint i den prisklassen. Et merke som ikke kan observeres overalt, og som vi ser alt for lite av her på sonen.:)


Maurice-Lacroix-Les-Classiques-Chronographe-Automatique-LC6058-SS001-330_5277.jpg
 
Jeg kliner til med Hamilton her også, siden du setter grensen ned til 15000,-
jomashop_2188_213632220.jpg

Som han sa over her, så har du mer igjen til Jaegeren!;)
 
Med relativt smale håndledd ville jeg vurdert en Breitling Superocean Heritage 38. Uvant stilrent fra kongen av "cluttered dials".

Her er en link til Bullits tråd på WUS:

http://forums.watchuseek.com/f15/new-arrival-superocean-heritage-38-a-513140.html

Støtter denne 100%. glemte at den var mulig å få under 25k. Lekker anvennelig klokke. Hadde denne i bronze selv, og føles ikke for liten synes jeg.

Synes eks 40mm ball som er passaround nå ikke føles det spøtt større.
 
Med relativt smale håndledd ville jeg vurdert en Breitling Superocean Heritage 38. Uvant stilrent fra kongen av "cluttered dials".

Her er en link til Bullits tråd på WUS:

http://forums.watchuseek.com/f15/new-arrival-superocean-heritage-38-a-513140.html

Mon dieu! Den var lekker! Har bevisst droppet å se på Breitling da jeg stort sett syns de er for store og prangende, men den der var flott. Rett til finale heatet sammen med Omega og Zenith.

Det viser seg, ikke overraskende, at de modellene jeg liker best alle ligger rundt min definitive smertegrense... Jeg skjønner at jeg kunne fått mye flott brukt, men for meg er det noe med å kjøpe nytt i butikk. Det blir ikke brukt denne gangen.
 
er faktisk i samme situasjon med samme budsjett så blir morsomt å følge med på denne tråden med alle gode tips om klokker og klokkemerker. Jeg vil kjøpe brukt da så ser at mange av tipsene er hva jeg har tenkt på fra før med rolex, omega og IWC :)