En herlig digresjon dette, som jeg gjerne hører mer om

Har du bilen ennå? Hva var specs på denne? Den må jo ha vært et beist, såpass liten og lett som den er.
Kort innpå..sikker (såklart er du sikker..) på at det ikke var en RB, som var homologeringsversjonen for WRC?
@Bullitt
Jo, biler og banekjøring (og noe bakkeløp) var en artig hobby i mange år og hadde mye rart på fire hjul

Gti-r'en hadde jeg fra 2005-2012. Jeg gjorde så mye med den at det er vanskelig å huske alt, men her er litt om den i grove trekk:
- Vekt fikk jeg ned i ca.1250 Kg
- SR20DET motor, 2 liter med Garret T3 keramisk turbo og stage 2.5 trim, leverte ca. 400 Hk og 600 Nm på 1,3-4 bar
- Samme 4WD system som Skyline GTR R32 med viskosekoblinger og diffbrems
- Drevet om og forsterket girkasse med lav utveksling på de første girene, men laang på femte (Speedo gikk til 235-40, men hadde 270 Km/h på GPS når jeg testet på Autobahn.
- Under et uofifsielt NM i drag for japsebiler ble det målt 0-100 på 3,9 sek og kvartmilen gikk på 11.39 med Nokian gatedekk
- Ventilerte og slissede skiver fra Prodrive med langdistanse klosser og stålomspunne slanger
- Samme organiske clutch som i WRX STI (den originale ga seg etter 300 HK)
- Lettet svinghjul ca. 55% lavere vekt
- Coliovers, uniballs og polyforinger
Det meste ble bygget så alt skulle stå i stil performance messig, men samtidig se originalt ut, den var driftsikker og leverte meget bra når den var satt opp riktig. Den var med i et engelsk blad og svenske Bilsport og jeg brukte den flittig på bane og da mest på ringen. Det var opprinnelig ikke bare en RB, men en av bilene som skulle rigges for løp, den ble brukt til testing og kartlegging av etapper før den kom så langt, RA ble en slags intern betegnelse på gateversjonen. Når jeg hentet denne stod den på grusdekkene fra 92. Noen arkivbilder: