Jeg har i mange år vært interessert i lyd og bilde, går mest i stereo og konserter nå i det siste, men blir også endel serier og film på stream eller disc, eller musikk på hodetelefon riggen.
Det går mest musikk i Cd eller stream på TIDAL eller Roon. Har ikke plass eller tid til platespiller…
Håper snart jeg får satt opp et andre anlegg på Soverommet med Wiim Amp ultra, bd spiller og Xtz 99.26 i pianolakk som nå står i hjørnet ubrukt.
Høytalerne jeg bruker nå, fikk jeg fra et dødsbo mot en flaske rødvin.
Det er Canton Ergo SL-C med original Control unit som tror tids regulerer bassene...
Ergo var Cantons High end høytalere på midten slutten av 90 tallet. Jeg foretrekker de litt vinklet inn mot sweetspot, og et stykke ut fra veggen.
Det spiller meget bra og oppløst og med mye dynamikk og fundament i bassen, jeg har også Xtz 10.17 Edge subwoofer som jeg bruker til film og musikk avhengig av musikk sjanger. Når jeg bruker sub deler jeg på 60Hz.
Det jeg bruker som Forforsterker og til kino flerkanals er Yamaha RX-A4A, jeg bruker Xtz A2-300 til Diskant og mellomtone, og Xtz A2-400 til å drive bassene. Dette er gjort i biamp metode med Control Unit fra pre out før effekt. Slik som Canton råder til i manualen.
Yamaha står for romkorreksjon, og driver flerkanals til film og konserter samt styrer Subwoofer.
Argon Solo er streamer (skal snart erstattes av Node Nano) , Nad C516Bee er cd spiller i anlegget.
Som Hodetelefoner har jeg bl.a. Sennheiser HD660s2 og Ifi Signature Dac V2 og Ifi Signature Can true bass/XSpace EQ og Fiio Sr11 som streamer/Roon Endpoint og Fiio Dm15 r2r cd spiller.