Hi-Fi tråden

hvis alt funker: ja! høyttalerne skal jeg derimot ikke uttale meg om - men de er svært høye i hatten 🎩:mrgreen:
Visstnok en transmisjonslinjekonstruksjon.
1000036009.jpg

De gamle flytter til leliighet, og vi rydder ut av barndomshjemmet. Der står det et anlegg fra '93. Er dette verdt å dra inn i eget hus?
En smule skeptisk. Men det er ikke verre enn å foreta en lyttesession. Låter det bra så er det vel det. Har Denon selv i hjemmekinoen, det fungerer der.

Dette var i hvert fall et greit anlegg, med mye trykk. Celestion 300 leverer stram og fin bass, og forsterker er en skikkelig kraftplugg. Hadde maken selv på 90-tallet, som drev to stk. Cervin Vega 1515.

Men high-end er det ikke, tenker litt kjellerstue og russevors :cool:

Okei. Wiim imponerer.

Appen er så latterlig mye bedre enn Bluesound sin - og jeg merker ihvertfall ikke noe til noe dårligere lydkvalitet - at nå tror jeg det havner et par Nodes på Finn.

lenge siden sist jeg har vært på besøk hos "kevlar".
første gang var i 2016, når anlegget så slik ut, med store mengder ALE aucustic elementer:
Vis vedlegg 414299
midbasshorna og fostex t500mkII superdiskantene står nå i min stue ;)

Vis vedlegg 414300

Av alle ting å spør om så lurte eg litt på den benken du har . Ser jo ut som skuffene kan dras ut så en enkelt kan bla i plater . Er det riktig observert? Og i såfall hvem ,hva ,hvor?

Så det er de horna han snakket om. Jeg trenger etterhvert en mellombassløsning. Jeg kommer på besøk en dag for å sjekke dem ut… om jeg får lov.

• Liker
Reaksjoner: Bjarnetv
Av alle ting å spør om så lurte eg litt på den benken du har . Ser jo ut som skuffene kan dras ut så en enkelt kan bla i plater . Er det riktig observert? Og i såfall hvem ,hva ,hvor?
det stemmer det ja - er arkivskuffer fra USM haller, som passer rimelig perfekt sammen med LP-er. en gamechanger for å finne frem i platesamlingen siden man slipper å tolke den mikroskopiske skriften på siden av coveret ;)

Skal investere i nytt stereoanlegg til stua og har forelsket meg i JBL L52 Classic og L82 Classic. Først og fremst er det design og historikk som har fanget interessen, men etter å ha lest meg litt opp så liker jeg også det jeg leser om engasjerende og livlig lyd. Jeg liker klassiske og holdbare ting som varer og er tidløse og tror høyttalerne hadde passet inn i stua vår som er ca 40m2 og med mønt tak med maks takhøyde 5,8 meter. Er det noen som har erfaringer med hvordan disse spiller og hvilke forsterkere som kler disse? Evt. har andre erfaringer i prisklassen 30-50k. Jeg kommer primært til å lytte til musikk via digital streaming, men mulig det kommer en LP spiller etterhvert.
JBL-L52-Classic-front-scaled.jpg

Har L82 på hytta, sammen med Naim HE og Manley Mahi. Spiller glimrende, faktisk bedre enn så godt som alt annet jeg har hatt - men det kan like godt være på grunn av rommet som det faktiske utstyret.

I en stue med så stort volum som din ville jeg definitivt gått for L82, og kanskje vurdert noe enda litt større om du har mulighet til det mtp plass / visuelt. Mtp forsterker vet jeg ikke helt, er budsjettet med eller uten forsterker og streamer? Og er du åpen for rør?