Her ser det ut som det er MYE kunnskap (er ikke overrasket, hva mer trenger man i livet enn Tidssonen) om hifi og jeg er i prosess med å finne ut av hva jeg faktisk trenger/ må ha. Jeg er per i dag på HEOS, men trenger å utvide med flere enheter (bad, sov, etc) men vil også ha bedre kvalitet i lyden og ideelt sett et stereo oppsett som snakker på samme plattform.
Kravspekk er som følger:
- Intuitivt grensesnitt/ App, med andre ord noe annet enn HEOS App!
- Planke/ bokhylle høyttalere til TV
- Stereo oppsett med fokus på kvalitet
- Trådløs, flyttbar og "fullgod" enhet som kan flyttes enkelt, eks ut på terrassen etc.
- Mindre enheter til mindre rom
- Ideelt sett et helt trådløst system/ aktive høyttalere
- Sjanger messig er jeg ekstremt allsidig, lytter til alt fra bøllete electronica til smooth jazz, metall og rock.
Jeg vurderer KEF sine LS50II, B&W Formation, Devialet med flere. Utfordringen med mange av de gode er at de ikke har alle enhetene jeg gjerne ønsker meg på samme plattform. B&W stikker seg ut som et system som er perfekt, men det er temmelig kostbart og det begynner kanskje å bli litt gammelt? Lydmessig liker jeg godt B&W, men er åpen for alt av gode forslag. System Audio har noen fine aktive varianter, men mangler mindre enheter/ planke.
Et annet alternativ er lydplanke + sub fra eks Samsung e.l. til TV, og et annet system til stereo og lyd i andre rom.
Noen som her som har vært gjennom samme reise og som har noen tips de vil dele?