-Absolutt! (Så var det forbeholdet 'kompetent konstruert' - jeg er veldig skeptisk til alle utsagn om en 'house sound' - for idealet burde jo være null (hørbar) forvrengning, og om forsterkere høres ulike ut, har de -nettopp- hørbar forvrengning... )
Uansett, en forsterker som er lineær nok og med et godt nok S/N-forhold over 20Hz-20kHz (Eller, om jeg skal tro på den siste hørselstesten jeg gjorde, 20Hz-14kHz) er ikke komplisert å lage, selv om det nok kan bli en utfordring om den skal produseres til et lavt nok prispunkt til å gjøre dette mens den driver tungdrevne høyttalere nok til å fylle et stort rom med musikk, for å spissformulere litt.
I det daglige er det en Benchmark AHB-2 som drar lasset her hjemme (J.H.Christ - jeg kikket nettopp innom en nettbutikk, den koster over dobbelt så mye nå som da jeg kjøpte min for ikke så altfor mange år siden!) - den er så stille at jeg faktisk ikke kan høre om den er på eller ei før jeg evt. velger platespilleren som kilde. Et par Idunn (et av SEAS' DIY-design) gjør jobben som høyttalere. Har hatt lyst til å bygge meg noe med aktiv deling - men har latt det være da jeg innser at lommeboken min ikke vil like å måtte investere i 4-6 kanaler til med høykvalitetsforsterkning... (Med det sagt, frister fortsatt et par KingRO4Y veldig, veldig...)
Det er en herlig hobby vi har.