Hi-Fi tråden

Bruker sonos amp sammen med b&w cm9 i loftstuen og det funker bra. Burde nok hatt kraftigere forsterker men WAF spilte en betydelig rolle her. I stuen ble der sonos beam som er en kraftig forbedring på tv-lyden men litt puslete til musikk. Brukervennlig og greit for hele familien.

Hvordan klarer Sonos AMP å drive høyttalerne? Er i modus selv om å kjøpe inn mer streaming ( Bluenod.)

Har CM8 som dras av både for-forsterker og effektforsterker. Enda skulle disse hatt mer strøm. Veldig nysgjerrig på lyden med Sonos AMP? :)
 
Hvordan klarer Sonos AMP å drive høyttalerne? Er i modus selv om å kjøpe inn mer streaming ( Bluenod.)

Har CM8 som dras av både for-forsterker og effektforsterker. Enda skulle disse hatt mer strøm. Veldig nysgjerrig på lyden med Sonos AMP? :)
Jeg tror den kanskje er i minste laget til cm9, var merkbart mer trøkk og fylde med Nad c165 og c275 som jeg hadde før. Men for all del, det spiller fortsatt ganske drøyt i loftstuen hos meg. Litt kompromiss med lyd vs brukervennlighet og funksjonalitet.
 
Jeg tror den kanskje er i minste laget til cm9, var merkbart mer trøkk og fylde med Nad c165 og c275 som jeg hadde før. Men for all del, det spiller fortsatt ganske drøyt i loftstuen hos meg. Litt kompromiss med lyd vs brukervennlighet og funksjonalitet.
Sonos amp HR vel 2x100 watt i 8ohm?
er nok strømforsyningen som er dårlig.
cambridge evo 150 er Waf og brukervennlig som bare det, hvis du er på utkikk etter noe mer litt mer omf
 
Jeg tror den kanskje er i minste laget til cm9, var merkbart mer trøkk og fylde med Nad c165 og c275 som jeg hadde før. Men for all del, det spiller fortsatt ganske drøyt i loftstuen hos meg. Litt kompromiss med lyd vs brukervennlighet og funksjonalitet.

Ja, det er faktisk nøyaktig samme jeg kjører på. Og det er ikke nok strøm - og mine høyttalere er jo faktisk mindre og mer lettdrevne enn dine :) Derfor jeg var veldig nysgjerrig - for dersom det holder med den effekten (SONOS) ville det jo vært banebrytende, og jeg måtte gå til innkjøp.
 
Sonos amp HR vel 2x100 watt i 8ohm?
er nok strømforsyningen som er dårlig.
cambridge evo 150 er Waf og brukervennlig som bare det, hvis du er på utkikk etter noe mer litt mer omf
Stemmer bra det. Blir så lite brukt for tiden at oppgradering er utelukket på endel år #småbarnslivet
Ja, det er faktisk nøyaktig samme jeg kjører på. Og det er ikke nok strøm - og mine høyttalere er jo faktisk mindre og mer lettdrevne enn dine :) Derfor jeg var veldig nysgjerrig - for dersom det holder med den effekten (SONOS) ville det jo vært banebrytende, og jeg måtte gå til innkjøp.
Tror nok ikke Sonos amp er noe for deg hvis Nad kommer til kort. Hva som holder blir litt subjektivt. Det holder for meg, en tonedøv småbarnsfar der bruken er 90% barnetv:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Jeg vurderer på slå til på et par Klipsch The Sixes, men har et spørsmål: Er det noen som vet om lyden kan styres med TV-fjernkontrollen? Har en Samsung The Frame.

Er det slik at høyttalerene må ha HDMI-ARC for å bli styrt med TV-fjernkontroll, eller kan det gjøres via digital-optisk, slik som The Sixes har?
 
Skal gå veldig fint, du velger optisk i lyd innstilling som primær lyd og da skal det gå fint, men her har du ikke mulighet automatisk å slå av og på høytalere når du slår av og på Tven.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Det blei innkjøp av LSX her i heimen i dag, som lyd til The Frame.

Nå har jeg kobla dem til, og TV-kontrollen virker bra til å justere lyden. Men, det virker ikke som om at det er mulig å skru de på/av med TV-kontrollen. Er det noen her som har andre erfaringer?
 
Det blei innkjøp av LSX her i heimen i dag, som lyd til The Frame.

Nå har jeg kobla dem til, og TV-kontrollen virker bra til å justere lyden. Men, det virker ikke som om at det er mulig å skru de på/av med TV-kontrollen. Er det noen her som har andre erfaringer?

Skal absolutt ikke være mulig å skru de av med fjernkontrollen, men du kan sette de på 20 min standby i appen så trenger du ikke å tenke på det? :cool:
Evt må du kjøpe deg også Klipsch The Fives for å bytte deg av denne muligheten av HDMI ARC :p
Eller oppgradere til KEF LS50 2 :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Er i samme situasjon som deg, så oppdater gjerne når du har fått testa! Å styre med én fjernkontroll er første kriterium her.

Det virker som at KEF LSX og Klipsch the fives er to gode alternativ. For min del er det greit å slippe sub, men jeg er åpen for 2x passive høytalere med en eller annen form for forsterker (eller hva man nå trenger...)

Har hatt LSX i noen timer nå. Det var ikke noe problem å lære AppleTV-fjernkontrollen å kontrollere volumet. Er ikke 100% overbevist om at disse blir. Ikke på grunn av lyden, men fordi man aktivt må velge optisk om man skal ha lyd fra TV-en etter for eksempel å ha streamet fra Spotify eller AirPlay. Hadde ikke vært i tvil om dette skjedde automatisk.
Får teste ut noen dager før vi bestemmer oss.
 
Har hatt LSX i noen timer nå. Det var ikke noe problem å lære AppleTV-fjernkontrollen å kontrollere volumet. Er ikke 100% overbevist om at disse blir. Ikke på grunn av lyden, men fordi man aktivt må velge optisk om man skal ha lyd fra TV-en etter for eksempel å ha streamet fra Spotify eller AirPlay. Hadde ikke vært i tvil om dette skjedde automatisk.
Får teste ut noen dager før vi bestemmer oss.
Tviler på at du finner høyttalere som overstyrer TV`en uansett.

ang av på så kan det vel tenkes at både tv og LSX har trigger kabel? Isåfall skal dekunne skru seg på når tv blir skrudd på
 
Tviler på at du finner høyttalere som overstyrer TV`en uansett.

ang av på så kan det vel tenkes at både tv og LSX har trigger kabel? Isåfall skal dekunne skru seg på når tv blir skrudd på
Har koblet TV-en til høytalerne via optisk. Ønsker bare at høytaleren automatisk bytter til optisk når TV-en slår seg på, uavhengig av hvilken modus den var i.
 
Kjøpte disse småtassene av noen høyttalere av @MaKi i 2017. Siden har de stått i skapet. Her om dagen dro jeg dem opp til Jessheim og fikk loddet inn ny diskant. Så nå spiller de på nytt.
Det er Naim IBL. Klassikere som fint kan stå i enden av kostbart utstyr.
Fisket opp to nesten nye Rel Tzero mk3 subber på Gran samtidig. Dette skal inn i Tv stua etterhvert. Subbene spiller muligens ikke dypt nok, men de er gode!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vermin, Pina og MaKi
Bilde ja.

DSCF1192.JPG