Hi-Fi tråden

Har L82 på hytta, sammen med Naim HE og Manley Mahi. Spiller glimrende, faktisk bedre enn så godt som alt annet jeg har hatt - men det kan like godt være på grunn av rommet som det faktiske utstyret.

I en stue med så stort volum som din ville jeg definitivt gått for L82, og kanskje vurdert noe enda litt større om du har mulighet til det mtp plass / visuelt. Mtp forsterker vet jeg ikke helt, er budsjettet med eller uten forsterker og streamer? Og er du åpen for rør?

Budsjettet på 30-50k er med forsterker/streamer ja. L52 ligger på drøye 13k så da er det en del igjen til forsterker. Jeg spiller sjeldent veldig høyt så jeg liker litt tanken på å klare meg med noe som ikke er altfor stort og dominerende i stua. Det gjelder forsåvidt forsterker også. Lite, kompakt og gjerne noe litt eksotisk eller sjeldent.

Kjempehøytalere . Må du opp i størrelse så har klipsch en del kult i Herresey serien , men eg hadde nok ofret pylon jade 30 en lytt også eg synes den spilte meget bra og også jade 20 synes eg er en veldig bra høytaler for pengene.
Vil helst unngå å måtte for mye opp i størrelse. Har forsåvidt greit med plass, men har en relativt stor USM Haller reol de skal stå ved siden av, evt. oppå så det begrenser seg litt. Har nærmest bestemt meg for å prøve L52 først. Blir det for spinkelt så passer de perfekt på hytta. Men er svært usikker på forsterker....

Vil helst unngå å måtte for mye opp i størrelse. Har forsåvidt greit med plass, men har en relativt stor USM Haller reol de skal stå ved siden av, evt. oppå så det begrenser seg litt. Har nærmest bestemt meg for å prøve L52 først. Blir det for spinkelt så passer de perfekt på hytta. Men er svært usikker på forsterker....
Veldig happy med Naim Atom. Alt i ett. Også praktisk med HDMI arc.

Budsjettet på 30-50k er med forsterker/streamer ja. L52 ligger på drøye 13k så da er det en del igjen til forsterker. Jeg spiller sjeldent veldig høyt så jeg liker litt tanken på å klare meg med noe som ikke er altfor stort og dominerende i stua. Det gjelder forsåvidt forsterker også. Lite, kompakt og gjerne noe litt eksotisk eller sjeldent.
Da er det jo bare å prøve 👍
En liten sak er dog at likhetstegn mellom «spiller ikke så høyt» og «trenger derfor ikke store høyttalere» kan være en feilslutning.

Spiller man lavt er det ofte en fordel med litt effektive høyttalere (som ofte er større), særlig om du ønsker å også kombinere med mindre forsterkere. Det gir mulighet for mer dynamikk i musikken.

I så måte er de andre forslagene med Klipsch Heresy eller Pyton Jade gode. Men er det for stort så er det for stort :)

Naim Atom som nevnes er nok et veldig godt alternativ. Men Naim mangler en sak som kan være med å hjelpe til med å få litt mer dynamikk på lavt volum, og det er tonekontroll og / eller loudnessfunksjon.

Ikke så mye jeg vet om som kombinerer det med streaming - i alle fall ikke i din prisklasse. Quad Artera Solus er et alternativ. Også tror jeg Yamaha har noen integrerte med streaming, hdmi, tonekontroll etc

• Liker
Reaksjoner: Genta