Hi-Fi tråden

@Lilac, trur du bør lese det innlegget en gang til.

Eg har slike sorbothan greier til komponenter/benk liggende sjølv , og for min del var det lydmessig penger ut av vinduet på samtlige oppsett eg har hatt. Prøvde t.o.m via en lydteknikkerkompis å måle en gang for morro uten at det viste noke utslag. (unntaket er vinylriggen)
Det derimot virka bra på er som føtter til en luftkompressor eg har i garasjen.

Avkobling av høytalere er jo også en ting, spesielt på tregulv. Men med sorbothan føtter blir høytalerene fort litt ustødige så passer kanskje ikkje for alle.

En bør vel forholde seg for god til å kommentere kabler også då den brannfakkelen gjer seg best på sentralen :)

Filtlapper under bena fungerer utmerket når ting skal flyttes.
 
Å kalle noen idiot eller å mene at noen kaller deg det er vel litt drøyt? Jeg tror ikke det vedkommende mente det så sterkt. Det finnes bøttevis av snakeoil i hifi-bransjen. Bet er bare å ta en titt på 6moons.com Shaktisteiner, Bybeefilter, all svadaen fra Nordost, Furutech eller Transparent, NMsonic magiske steiner, dritdyre stikes fra for eks Gryphon (15k for fire stk), Acoustic System Resonators. Med mer.

Menmen, man skal få lov til å bruke penga sine på hva man vil.
______________________

Du kan se på Solidsteel rack. Det har plater i lakkert MDF og en ramme i pulverlakkert alu. Iallefall tidligere. Stivt og fint. Prisen er vel ca 10k for denne:

ASOLIDS43B.jpg



Clic. Selges på hifiklubben. God kvalitet. Lakkert mdf.

http://www.clic.dk/en/models/


USM Haller er et fullstendig skalérbart system. Forkrommet ramme og plater i pulverlakkert metall.

www.usm.com


Quadraspire har flere forskjellige løsninger. Finert MDF og ben i eloksert eller mattet aluminium.

https://quadraspire.co.uk/product_builder/norway/
 
Bruker selv Clic-møbel til TVen. Veldig pent møbel, fjernkontrollen går igjennom stoffet på dørene, bra til å skjule ledninger osv.

Kvaliteten på hovedkonstruksjonen er kjempebra. Men de sendte med feil størrelse skruer for å montere aluminiumsbenene, og magnetene til bakplatene var limt på med et lim som ikke heftet på den lakkerte MDF-platen godt nok, og falt av. Heldigvis skulle jeg ikke bruke disse uansett, da forsterker og spillkonsoll trenger luft.

Alt i alt veldig fornøyd, men for prisen skal slike små detaljer være på stell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Å kalle noen idiot eller å mene at noen kaller deg det er vel litt drøyt? Jeg tror ikke det vedkommende mente det så sterkt. Det finnes bøttevis av snakeoil i hifi-bransjen. Bet er bare å ta en titt på 6moons.com Shaktisteiner, Bybeefilter, all svadaen fra Nordost, Furutech eller Transparent, NMsonic magiske steiner, dritdyre stikes fra for eks Gryphon (15k for fire stk), Acoustic System Resonators. Med mer.

Takk for tips til rack! Jeg føler ikke at gummiknotter under benk/høyttalere for å hindre vibrasjonsstøy havner i kategorien slangeolje, og mener ikke at spikes hjelper mot dette heller, så å lansere gulvuvennlige rack slår meg som bortkastet. Mer om spikes:http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/speaker-spikes-and-cones-2013-what2019s-the-point
 
SWSG har nå nesten 60% på primare pre60 og a60. 50k for en pakke som ligger på 120k til ordinærpris. Pluss på med SA pandion 50 så er vel det 140 000 i besparelser, og under halv pris for hele anlegget.
 
Har kjøpt meg en Argon TT-2 vinylspiller og en NAD riaa-forsterker som jeg har koblet til en Audio Pro AddonT10.
Lyden er OK ved lavt nivå, men når jeg drar på litt så tar bassen helt overhånd. Audio Proen har jo mye bass output og ingen tonekontroll man kan stille på.
Har noen tips til hvordan jeg kan spille av vinyl på Audio Pro uten at bassen tar over lydbildet?
 
Har kjøpt meg en Argon TT-2 vinylspiller og en NAD riaa-forsterker som jeg har koblet til en Audio Pro AddonT10.
Lyden er OK ved lavt nivå, men når jeg drar på litt så tar bassen helt overhånd. Audio Proen har jo mye bass output og ingen tonekontroll man kan stille på.
Har noen tips til hvordan jeg kan spille av vinyl på Audio Pro uten at bassen tar over lydbildet?
For mye bass eller «boomy» bass er som regel relatert til et for lite dempet rom, eller feil plasserte høytalere. Forsøk først å flytte høytalere UT fra vegg/hjørne og hør hvordan det funker.
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Har kjøpt meg en Argon TT-2 vinylspiller og en NAD riaa-forsterker som jeg har koblet til en Audio Pro AddonT10.
Lyden er OK ved lavt nivå, men når jeg drar på litt så tar bassen helt overhånd. Audio Proen har jo mye bass output og ingen tonekontroll man kan stille på.
Har noen tips til hvordan jeg kan spille av vinyl på Audio Pro uten at bassen tar over lydbildet?

Hadde samme "problem" med min forrige Rega spiller. Kan nok løses med veggmontert platespillerhylle.
Jeg løste det med å selge spillern og kjøpe en Pioneer PLX-1000. Den er mer eller mindre skuddsikker. Kan spille så høyt jeg vil og enda stå å hoppe på gulvet foran racket uten at dette gjør noe.
PLX-1000
Shure SC35C
https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-4
 
. Ka er det vi ser her?

Tøff stereobenk. Den hadde nok sikkert vært poppis i heimen her også då lpene mine står opp etter veggene :)
 
Redigert:
ja den er veldig praktisk da man kan bla i platene fra toppen, og ikke må prøve å lese hva som står på ryggen, slik man må med f.eks kallax/expedit.
(er en USM haller modul med arkivskuffer uten front - satt sammen av studio M3 i sandvika)

Har dog fortsatt en haug med plater stående inntil veggen jeg også, så må skaffe meg enda mer lagringsplass.
 
SWSG har nå nesten 60% på primare pre60 og a60. 50k for en pakke som ligger på 120k til ordinærpris. Pluss på med SA pandion 50 så er vel det 140 000 i besparelser, og under halv pris for hele anlegget.

Jeg snek til meg en A60 til 25k. Hadde Hegel H30 som ble byttet ut med MC452 tidligere, før jeg nedgraderte til Primare A30.7 (som driver tre andre høyttalere også) pga. klokkekjøp. A60 er virkelig en perle på egne ben, selv om jeg aner en viss lengsel etter MC452 (som muligens skyldes estetiske og "ikonmessige" årsaker like mye som lydmessige), men når en hensyntar prisen jeg betalte er A60 latterlig bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Får vel dele "galskapen" jeg og. Startet for 20 år siden. Har nå:

Nad T748v2 + Nad 216 som driver front
Dali Concept 8 front
Dali Zensor vokal
Paradigm bak
Dali Concept sub (12")
Bluesound Node
Xbox One
Ps3
Samsung led 55" tv
 
  • Liker
Reaksjoner: Pina