Hi-Fi tråden

Skremmende kor mykje hifi ein får for pengene i desse WAF tider.

Arcam og Tannoy som var(er) mine favoritter har jo sunket som stein i pris ila dei årene eg har vore hifilaus.

Har vell noko med at alt skal vere innebygd.

Frister å sette opp eit oppsett igjen, men... Så lever ein godt med Devialiet og Geneva greiene som står i hus no og. #Valgetskvaler
 
Det er ikke noe som slår et godt, gammeldags tokanalsoppsett når du skal kose deg med favorittmusikken din. En Gneva eller en Phantom duger ikke da. Phantom kan du få til hvis du har to. Men som du sier, det er masse fint utstyr på bruktmarkedet for tiden, til tildels hyggelige priser. Så mitt råd er : "Gjør det!!!"
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Bjarnetv
Det er ikke noe som slår et godt, gammeldags tokanalsoppsett når du skal kose deg med favorittmusikken din. En Gneva eller en Phantom duger ikke da. Phantom kan du få til hvis du har to. Men som du sier, det er masse fint utstyr på bruktmarkedet for tiden, til tildels hyggelige priser. Så mitt råd er : "Gjør det!!!"
Phantom holder for naboen hvertfall. Ligger på KS nå:(

348A3F4E-7393-40BE-9A08-6EF7EF2687A2.jpeg
 
Jeg er visst heldig med naboen... Sist jeg dro på skikkelig fikk jeg kun: «Kul plate! Sender du meg bilde av coveret? Naboen som tjuvlytter».

Skal dog sies at han som bodde der før, var en ekstrem kjiping. Han klagde selv på gitarspill - og så forbanna lytt er det ikke her!
Ikke spesielt lydt her heller, men bassen bærer jo litt uansett. Tror neppe det var låtvalget hun reagerte på:p
 
Kassene/horna er kjøpt av madman som hentet dem i Køben for noen år siden. Det er en kopi med riktige mål. Ordner et annen finish på kassene. Nå er de i en slags lakkert valnøtt eller lignende.

Delefilterjobben får jeg gjort hos H.R på Jessheim. Han har kun Mundorf Supreme tilgjengelig og vet utmerket godt hva han driver med. Han kjører aktivt med Groundsound med mer, doble TAD 16tommere og ALE mellomtoner/topper.
Snakker også jevnlig med Sluket, Fosse og de andre gærningene på forumet.

Bruker en Devialet D200 nå. Kuzma platespiller eller musikk på server.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv
Kassene/horna er kjøpt av madman som hentet dem i Køben for noen år siden. Det er en kopi med riktige mål. Ordner et annen finish på kassene. Nå er de i en slags lakkert valnøtt eller lignende.

Delefilterjobben får jeg gjort hos H.R på Jessheim. Han har kun Mundorf Supreme tilgjengelig og vet utmerket godt hva han driver med. Han kjører aktivt med Groundsound med mer, doble TAD 16tommere og ALE mellomtoner/topper.
Snakker også jevnlig med Sluket, Fosse og de andre gærningene på forumet.

Bruker en Devialet D200 nå. Kuzma platespiller eller musikk på server.

ah, da er det jo faktisk de høyttalerne jeg har hørt før hos madman (med TAD bestykning vel og merke).
og med såpass gode hjelpere så går det nok fint ja :D
 
Vet ikke helt om dette er å klassifisere som hi-fi, men like fullt INCOMING!

Flytter for tiden fra enebolig med eget hjemmekino/musikk rom, til en leilighet hvor musikk og filmer nå må konsumeres i stua.
Alt av tidligere hi-fi og AV utstyr er nå blitt solgt og skal erstattes av EN enhet som skal dekke alle våre underholdningsbehov i hjemmet.

Blir spennende å se/høre hvordan denne greia med i alt 450W forsterker kraft og 3-frontkanaler innebygget, vil funke i vår pågående "easy-living" konvertering :)

eclipse-color-picker-close-up-organic-oak-no-stand.jpg
Eclipse-animation-567x820.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: ManFred
Vet ikke helt om dette er å klassifisere som hi-fi, men like fullt INCOMING!

Flytter for tiden fra enebolig med eget hjemmekino/musikk rom, til en leilighet hvor musikk og filmer nå må konsumeres i stua.
Alt av tidligere hi-fi og AV utstyr er nå blitt solgt og skal erstattes av EN enhet som skal dekke alle våre underholdningsbehov i hjemmet.

Blir spennende å se/høre hvordan denne greia med i alt 450W forsterker kraft og 3-frontkanaler innebygget, vil funke i vår pågående "easy-living" konvertering :)

Vis vedlegg 94515 Vis vedlegg 94516
Hva heter den?
Har en Canton DM75 på loftstua på hytta. Den var billig,men spiller overraskende bra.

En kan selvsagt ikke forvente som bra et bra 2kanals oppsett...
 
Det var trasigt. Gode produkter dei har (når dei blir rett matchet)

Eg skulle gjerne ha hørt på den devialet saken din en dag.
Byttet ut Devialiet. Plan om å bygge opp eit skikkeleg 2 kanals igjen...

Det er jo enormt med gode høyttalere til fin pris per idag. Prøver finne Tannoy DC8 stativht. Evt B&W 805 gamle modellen. Ser og etter Arcam P1blokker,og en C31 pre.
 
Har begynt å snuse litt etter et mer moderne / mindre alternativ til store høytalere, kabler og en benk full av elektronikk.
Noen som har noen erfaringer med ECs Living-serie? Tana primært, evt Rena med de gamle høytalerene.

Har pr i dag et par ProAC D18 og en rørforsterker, men på grunn av samboerskap og større leilighet spørs det om noe må endres....
 
Downsizing er alltid et kompromiss. Og eg sliter spesielt med små høytalere i store rom. Bassgjengivelse trenger volum . Men skulle eg ha kjøpt nytt i dag so trur eg en devialet kombo hadde stått høgt på lista uten at eg nødvendigvis syns den speler noke bedre.

DSC_1479.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Downsizing er alltid et kompromiss. Og eg sliter spesielt med små høytalere i store rom. Bassgjengivelse trenger volum . Men skulle eg ha kjøpt nytt i dag so trur eg en devialet kombo hadde stått høgt på lista uten at eg nødvendigvis syns den speler noke bedre.

Vis vedlegg 101467
Å herre...Emitter Bluen savnes! Måkkje poste slikt. *sikle*

Edit: DC10 du har eller DC10t?
 
Den Tven der har en kamerat.
Sinnsjukt kul design!

Gikk du for 55?
Ja - det ble 55 tommer`n - stor nok på veggen hos meg.
Lydmodulen, som jo er det viktigste, er lik på 55 og 65.

Er veldig fornøyd - det spiller langt bedre enn forventet. Med «alt» av tilkoblinger tilgjengelig - også trådløse - inkl. innebygget både Chromecast og Airplay, så fungerer dette TV/anlegg akkurat som den «media-hub» det var tenkt som.

En kul og praktisk finesse er det programerbare motoriserte veggfestet (lydløst), som enkelt tillater ulike «hotspots» rundt om i stua, det kan stilles med fjernkontrollen opp til 60 graders vinkel ut fra vegg.

Det er også innebygget en dekoder for et 7.1 oppsett, så det er meget mulig at også en trådløs B&O sub - og kanskje noen surround enheter snart blir lagt til.
 
Redigert: