Hi-Fi tråden

9942A7A3-208A-42B4-99A1-DA8AAF807206.jpeg

962B69C9-2E6D-4C66-ABDC-D4FB5DC39685.jpeg
 
Ikke akkurat hifi spørsmål. Jeg har i mange år brukt Slimdevice, som senere ble kjøpt opp av Logitech - som streamere av musikk og radio synkronisert rundt om i huset. Har hatt en egen Microsoft homeserver, satt opp som en mediaserver med +20 000 låter tilgjengelig. Sistnevnte har imidlertid knapt vært slått på de siste årene, skyldes tilgangen til høyoppløst musikk via streaming.
Så til problemet, Logitech har nå varslet at de slår av sine servere som disse enheter er avhengig av den 29 februar. Jeg respekterer det, siden det nå er 10 år siden de sist solgte produkter som trengte disse tjenester - honnør for at de har opprettholdt tilbudet såpass lenge.

Jeg må derfor kjøpe i alt 3 nye integrerte «radioer» med egne integrerte høytalere og display (til soverom, 1 av badene og kjøkken). I tillegg vil jeg ha en enhet koblet mot musikk anlegget i stua, som da ikke trenger integrerte høytalere. Om disse enheter også kunne spille av WAV formaterte lydfiler som ligger på Upnp serveren, så hadde det vært topp.
Siden anlegget i stua er B&O var dette det første jeg sjekket, men de har ikke noe som passer, heller ikke Sonos har noe som passer - så hva kjøper jeg?

Til soverom kjøkken og bad vurderer jeg denne (ikke WAV kompatibel eller multirom :confused: ):
https://soundgarden.no/ruark/117798/ruark-r2-mk4-kremhvit-dab-plus-wi-fi-internettradio-og-bluetooth

Noen som kan bidra med noen alternativer i dette dilemmaet?
Denne uken slo Logitech av sine servere, dermed sluttet alle Slimdevices og Logitech spillere å virke:cry:
Ruark spillere er derfor nå blitt bestilt, håper de lever opp til forventningene. Noen som har Ruark?
 
Denne uken slo Logitech av sine servere, dermed sluttet alle Slimdevices og Logitech spillere å virke:cry:
Ruark spillere er derfor nå blitt bestilt, håper de lever opp til forventningene. Noen som har Ruark?
Hei.
Ruark mange hakk opp kontra Tivoli som bordradio. Hadde før Tivoli heime, men skifta til Ruark når måtte over på DAB.

Har Geneva på hytta. Synes Ruark er hakket hvassere lydmessig.

Trur du blir nøgd eg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin