Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Neste klokke må nesten nå bli en ny explorer med sort skive. Damn, jeg som trodde lysten skulle la vente på seg.

Jeg skal egentlig ikke kjøpe noen flere klokker i år. Som dere alle vet er det nettopp da lysten melder seg. Av en eller annen grunn har jeg fått litt fot for JLC Master Chronograph. Litt merkelig, for det er jo en komplikasjon som så mange andre merker gjør like bra, om man velger en JLC burde man vel egentlig gå for en reserve de marche eller månefase eller noe av det som de gjør så godt. Men jeg har altså falt litt for denne. På tross av de irriterende datohullet synes jeg det er en særs harmonisk skive :D

Jeg ser den i vinduet hos Bjerke i rosé, jeg burde nok ta turen inn :) Er det noen som har erfaringer med denne?

volet_classique_chronograph_1.jpg

Montre+Jaeger+Lecoultre+Master+Chronograph+r%C3%A9f%C3%A9rence+1538421.jpg

Høstjakten er så absolutt igang.
Jeg er innvilget fellingstillatelse på muligens to av disse. Det er ikke min skyld at det har vært stille i fjøset mitt. Lang leveringstid for øyeblikket.
Men som man da skjønner; - en av disse er i bestilling....;)

Muligens litt for enhver smak i dette utvalget, men så lenge de dekker min (smak, that is) er det jo rimelig greit. Alle skal kanskje inn etterhvert, men ikke i år. Her må godene fordeles over tid. Men i høst; - en eller to av dem.

24dd0eb8-1.jpg
494c2ac6.jpg
72d8d316.jpg
2845eeb8.jpg
b99466c1.jpg
2df58f55.jpg

Jeg skal egentlig ikke kjøpe noen flere klokker i år. Som dere alle vet er det nettopp da lysten melder seg. Av en eller annen grunn har jeg fått litt fot for JLC Master Chronograph. Men jeg har altså falt litt for denne. På tross av de irriterende datohullet synes jeg det er en særs harmonisk skive :D

Jeg ser den i vinduet hos Bjerke i rosé, jeg burde nok ta turen inn :) Er det noen som har erfaringer med denne?

En nydelig JLC, Anders!
Jeg har prøvd denne, og uret er bare enda en herlighet i rekken fra JLC. Veldig ok JLC kom med en litt mer dressy chronograph, så dette er et godt valg.

Forøvrig hadde jeg samme "innstilling" som det du antyder innledningsvis. Pleier aldri å funke å sette seg slike urimelige mål...
;)

Høstjakten er så absolutt igang.
Men som man da skjønner; - en av disse er i bestilling....;)

Forventer wristshots av IWC Portugese Perpetual snarest... For en klokke!
Personlig liker jeg oppsynet på den med blå urskive, men ikke feil den mørke heller...

Forventer wristshots av IWC Portugese Perpetual snarest... For en klokke!
Personlig liker jeg oppsynet på den med blå urskive, men ikke feil den mørke heller...

Nå legger du både listen og forventningene høyt, du godeste Mr SoulG....

Men joda, den IWC´n er så absolutt et meget vakkert ur. Jeg har vært så heldig å fått anledning til å prøve alle disse fra min store, lille wish-list. Det som slår meg er hvor vakre dem alle er i virkeligheten, i forhold til bilder. Mye vakrere.
Det blir spennende å se hvem som kommer inn. Først.;)

Anders og Moore, you lucky b****** ;) :D
Fantastiske ur dere viser her, ønsker dere lykke til i jakten og håper på masse ws og macrobilder slik at vi andre fr ta del i gleden :D

Kunne tenkt meg å kikket litt på en IWC Portoguese...noen forhandlere i Bergen??

IWC Big Pilot (Ender sikkert opp med en Stowa Flieger, men...)
IWC Aquatimer
Rolex Sub LV
Rolex Sea-Dweller
PAM 312
Ellers synes jeg denne er fin!
Longines Twenty-Four Hours (bilde tatt fra urverket.no)
longines---L2.751.4.53.4_MED.jpg

Ser ikke så mange som vil ha Tag Heuer? Why? (Bilde tatt fra urverket.no)
tag-heuer-carrera-CAR2110.BA0720_MED.jpg

Og hvis jeg hadde gått KS skulle jeg hatt en slik en
bell-ross-instrument-BR0392-MILITARY_MED.jpg

Og samtlige av disse kan jeg nok egentlig bare glemme de nærmeste årene som kommer...

Da har jeg gått på en ny mine, eller rette sagt to. Måtte avreagere litt i helgen :D
Heldigvis (?) ikke de mest kostbare, en Vintage Seiko og en moddet Seiko. KOster meg tilsammen 2,5K. Penger det og, burde sikkert spart til the Big One, men what the heck :D

Ellers er nok "listen" justert en hel del siden første innlegg.

Holdt på å ryke på en strøken Seamaster i dag...men ellers er det nok en Datejust til fruen som står øverst nå..tror jeg... ;)
Har vokst "fra" Daytona..kikket på Zenith...IWC Portoguese...hmmm. Må nok rydde litt i boksen om noe nytt i dyrere sjikt skal inn. Mulig Exp II ryker ut. Får se...

Jeg trodde planer var til for å endres... ;)
Er du førstemann ut til å levere varene fremfor bare å drømme? Kudos!
Når det er en så fin klokke som dette skjønner jeg godt at du holder deg til den opprinnelige planen.

Grattis!

IWC BP eller Da Vinci er klokkene jeg skal drømme om i natt. Etter Mogens sin tråd har jeg funnet ut at det virkelig er plass for en IWC i alle samlinger. Tror strengt talt ikke det blir noe bedre etter onsdag.

Den er fantastisk i rose Anders, nå vet jeg ikke hvilken diameter den har, men du er vel vant med klokker som er litt kraftigere?