Høstdepresjon

Dette er et flott innslag i stua! Gratulerer med fin Atmos

Mange takk!
Samtlige i husstanden har fått et forhold til lille Atmos. Blitt vårt nye familieklenodie :)
Artig å se interessen for horologi er hos mine to små òg. I går hadde min datter besøk av sin venninne. Å då måtte de to bort å se på Atmosen. Hun fortalte så godt hun kunne til venninna hvordan denne fungerer på temperaturforskjell. En grads temperaturendring (mellom 15-20 grader celsius) er nok til å gi energi for to dager.
 
Stund siden jeg har vært innom høstdepresjonen. Men nå er jo september fult igang, og utetemperaturen er på god vei ned mot titallet.
Siden sist har jeg fått hentet min Patek Philippe Nautilus 5726 som har vært på full service grunnet problem med datohjulet. Nå den er som ny. Mange takk! Men fikk med en liten bonus ... Litta støvkorn klokken halv ett. Så tilbake må den. Men dette er en quik fix som kan ordnes på verkstedet til Bjerke. Støvkorn er ikke ukjent for meg; Fikk også dette på en splitter ny Datejust. Noen ganger kan støvkornet gjemme seg bak en viser, mens så plutselig dukker det opp på skiven. Noen dager senere er det mystisk borte. Artig sier du ;)

162507
 
Godt å se liv i denne tråden igjen. Håper på mange gode innlegg fremover :)

Det håper også jeg. Interessen i horologi, spesielt independents er stor om dagen.
Er også planlagt minst én studietur i løpet av høsten, pluss flere turer til London med min bedre halvdel. Kan også melde at familien var i Eastbourne for par helger siden for å feire min fødselsdag, typ 40. Så ting er på stell :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Kan jo dele noen bilder fra turen til Eastbourne med dere.
Eastbourne er en litt spesiell by siden den har en stor andel pensjonister og studenter som innbyggere. Fruen studerte også her for snaut 23 år siden. Så vi fikk også en guidet tur i hennes gamle nabolag.

IMG_9843.JPG
IMG_3285.JPG
IMG_9935.JPG
IMG_8592.JPG
IMG_8939.JPG
IMG_0005.JPG
IMG_5194.JPG
IMG_7759.JPG
 
Så en tur innom det gamle nabolaget til fruen. Nydelig arkitektur og rolige gater. Fikk også tatt en publunsj på hennes gamle stampub. The Ship De har også en superhyggelig beer garden. Absolutt verdt en tur innom om man er i Eastbourne. Maten var også rimelig bra.
IMG_2197.JPG
IMG_7812.JPG
IMG_2886.JPG
IMG_5012.JPG
IMG_1298.JPG
IMG_2517.JPG
1A5879EC-52F4-4B41-A9DA-CEA4BEF9534A.JPG
D23C0427-69F4-47A8-BFCF-B389D522215E.JPG
IMG_7159.JPG
IMG_6333.JPG
IMG_9428.JPG
IMG_1610.JPG
IMG_0014.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_1175.JPG
IMG_2233.JPG
IMG_4022.JPG
 
Par ting som er verdt å nevne er:
Hotellet servere "milk and cookies klokken" ni. Valgfritt om man ønsker varm eller kald melk. Stuepiken ordner også sengene til barna, pluss at de kommer med preppa ryggsekk med spade, caps og annet utstyr som er must på stranda. De som ønsker nanny kan booke dette via resepsjonen.
Far og mor får server champagne på rommet i isbøtte ved ankomst, og et godt selektert utvalg av gin. Påfyll etter behov.
Om man har andre spesielle ønsker så ordner selvfølgelig hotellet dette.
Avslutningsvis kan jeg nevne at hotellet har oppvarmet innendørs og utendørsbasseng (utendørsbassenget holder oppe fra påske til høstferien). Spa-avdeling og treningsrom har de også :)

camphoto_1297389768.JPG
IMG_4886.JPG
camphoto_351212254 2.JPG
IMG_3942.JPG
 
Gratulerer med vel overstått @Edzilla , og jeg som trodde du var rundt 30. Der ser du når du har en veldig snill Frue, og glade barn.

Tusen takk for bildene og jeg har mange gode minner fra Eastbourne.