Høstdepresjon

Så kommer maten. Å det kommer fort!
Selv om vi har bedt (nok en gang) om å få servert hver rett i rolig tempo.
Kubaneh er hjemmelaget brød, typ maks fluffy, tomatsalsa og tahini med yoghurt og olivenolje. Samtidig kommer baba ganoush, og octo hummus. Hva er det de ikke forstår med rolig tempo.... Mens dette er på bordet har vi fortsatt ikke drukket opp champagne og drinken.
Om det ikke var nok, så kom jaggu enda en rett opp på disken. Beetroot.

IMG_1567.jpeg

IMG_1574.jpeg

IMG_1576.jpeg

IMG_1572.jpeg

IMG_1580.jpeg

Samtlige retter var smakfulle og helt som de skulle være. Det som skuffet stort var octo hummus. Denne hadde endret seg totalt hva angår blekksprut. Her var det bare en slapp og litt tør tentakel som lå i en skål med kikerter og tilbehør. Tidligere så var det mange tentakler som var wrap´et sammen, og kjørt i sous vide. Slik som på dette bildet under.
41158191_896004430596118_7141272960924385280_n.jpg

10-12 minutter etter første rett har kommet på bordet, kommer f@en meg enda en rett.
Er bare til å le av. På under en halvtime så er vi snart igjennom alle rettene. Fortsatt litt drikke i glasset, og det er ikke rødvin.
IMG_1590.jpeg

Tree of life var helt perfekt. Passe stekt, og nydelige smaker fra grillen.
Men i dette tempoet så får man ikke tid til å nyte. Det blir bare stress, og man får knapt med seg hva man spiser.
Rødvinen som vi hadde bestilt hadde ikke blitt rørt før nå.

• Liker
Reaksjoner: bangiman og sunshine
På under én time så hadde vi fått cocktail, champagne og seks retter.
Nå var desserten også servert. Espresso martini. Alt dette på under én time fra vi kom inn døra.
Dette inkuderer også ett toalettbesøk.
Tror vi konkluderer med at dette ble vårt siste besøk hos The Palomar.
Litt vemodig siden vi har hatt så mange fine kvelder her.
IMG_1604.jpeg

Dette er et flott innslag i stua! Gratulerer med fin Atmos

Mange takk!
Samtlige i husstanden har fått et forhold til lille Atmos. Blitt vårt nye familieklenodie :)
Artig å se interessen for horologi er hos mine to små òg. I går hadde min datter besøk av sin venninne. Å då måtte de to bort å se på Atmosen. Hun fortalte så godt hun kunne til venninna hvordan denne fungerer på temperaturforskjell. En grads temperaturendring (mellom 15-20 grader celsius) er nok til å gi energi for to dager.