Fruen og jeg var i London tidlig i mai. Så tenker jeg skal dele noen bilder fra denne turen. Ble ikke stort klokkeshopping denne gangen. Men heller ekstra mye tid til god mat og drikke.
Vi tok ettermiddagsflyet fra Osl til Stansted. Så kun en kort tur innom Le Méridien Piccadilly for å legge fra oss koffert og bag. Planen var å spise på et av de hyggeligste vinbarene i Mayfair; Antidote som ligger i Carnaby.
Har del bilder og tekst fra dette stedet tidligere. Men vi synes de overrasker stadig med bedre matretter, og bedre vin. Så alltid hyggelig å stikke innom å sitte ved bardisken.
Første rett så var kaldrøykt ål med skiver av grønt syrlig eple og buttermilk.
Fyldig men frisk rett. Er vel bare hos Lyle´s jeg har smakt bedre ål enn dette. Selv om dette er noe helt annet, så var det en nydelig rett, som kombinerer det fete, det friske og det syrlige. Nydelig!
Deretter fikk vi en deilig pork belly, med squash og saus laget på harissa og estragon. Denne har nok vært litt lenge i sous vide, så ikke på topp ti plass dessverre. Nydelig smak, men dessverre så får man ikke skikkelig sprø svor om ikke svoren stekes for seg selv. I tillegg så er min erfaring at det fort kan bli litt lite struktur i kjøttet om kjøttet ligger for lenge i sous vide.
Men nydelig smak på kjøttet, og litt fart i sausen pga chilien i sausen.
Ny runde med rødt. Denne skal til anden som kommer om litt.
Husker ikke helt hva som var i glasset. Men den var frisk nok til å matche andebrystet og tilbehøret.
Nydelig rød kjerne, deilig stekeskorpe, og friskt tilbehør. Kan så vidt kjenne den friske og bitre smaken fra sumac. Nom Nom. Dette var den beste av kveldens retter. Uvant med slikt tilbehør. Men absolutt noe man kan ta med seg videre.
Ingen måltider er komplett uten dessert. For min del så er det ost som gjelder.
Så her er det tre deilige oster: Chèvre, Brie de Meaux, og Gruyère.
Dessverre fikk jeg tatt bilde av vinene. Men her ble det drukket hvitt fra Jura om jeg ikke husker helt feil. Ble mye og god vin denne kvelden.
Neste på programmet var mer mat. Denne gangen skulle vi gi alt for The Palomar. Siste par besøk har vært under par. Så nå var det vinn eller forsvinn gamle venn.
Ble ønsket velkommen, og ble tildelt vår tidligere faste plass ved Josper-grillen.
Så langt alt bra. Stemningen var bra. Men ikke det trykket som var her tidligere. Alt virker mer smurt, og gjennomtenkt om du forstår hva jeg mener. Det spontane livet er blitt historie.
Noen gamle travere er fortsatt på menyen, som Octo Hummus og beetroot. Men ellers er blitt ganske så oppdatert.
Fortsatt er drinkene like. Vi elsker bumblebee.