Høstdepresjon

Hvor lenge var Adam i Paradis?
For meg, ikke lenge.
Etter å ha studert min nye og vakre klokke. La jeg merke til et bitte lite merke på balansebrua.
Skulle vel aldri ha funnet frem min sterkeste lupe. Men nå var det gjort.
photo_2018-09-25_16-18-20.jpg

photo_2018-09-26_08-29-40.jpg

photo_2018-09-26_08-29-41.jpg
 
Heldighvis har jeg dokumentert alle mine besøk hos William & Son. Så jeg har bilder fra 2015 der jeg prøver klokken for første gang. Jeg har også bilder fra besøket i august hvor krona "løsnet". Hverken i 2015 eller i august er dette merket synlig.
Jeg forfatter en rask mail, å sender så det til William & Son. Får svar i løpet av timen at dette er helt forferdelig trist, og at de skal gjøre alt de kan for å rette opp feilen.
Nå i dag rett før klokken to, var DHL å hentet klokken, for å sende den tilbake.
photo_2018-09-27_14-27-10.jpg
 
Enig med @Preacher. Klokker i dette segmentet av horologiens verden rettferdiggjør jo sin eksistens og prislapp ved at selv den minste detalj skal fremstå som plettfri gjennom sterk forstørring. Det er ingenting mindre enn perfeksjon som er grunnen til at man betaler så mye for et ur, og da aksepterer man heller intet mindre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Edzilla
Sånn. Da var vi tilbake til start.
Tror jeg skal bare glemme denne klokka til den "en dag" dukker opp på døra igjen.
Til uka blir det Paris med omvisning på Breguet-museet på Place Vendome med Emmanuel Breguet.
Screen Shot 2018-10-01 at 10.24.12.png