Høstdepresjon

Må bare få lov å skryte av Tudor som virkelig har fått det til med BB58 Blue.
En klokke som denne koster godt under halvparten av "tilsvarende" hos storebror. Eller hva om man ser hos konkurrenten IWC, Omega eller Breitling. Hva kostet nå den billigste Seamasteren på lenke??
Bravo Tudor! Imponerede hva dere har fått til!

IMG_6842.JPG
IMG_7976.jpg
 
Lite å melde om dagen. Foruten at det blir mye platesnurring med den nye 1210GAE og med noe lekre pickuper som må spilles inn.
Ellers så fikk jeg tatt eksamen i WSET 2 på mandag kveld. Av femti spørsmål var det 4 jeg var usikre på. Har fått sjekket to av dem. Den ene var feil, og den andre var rett. Så da gjennstår det å se hva sensuren sier. Svaret får jeg om tre-fire uker. Er fryktelig spent. Hadde vært

Ellers så savner jeg veldig det å reise. Det å være sosial ute blant venner og bekjente. Er rimelig slitsomt å bli påminnet om at jeg og fruen ikke får reist til London i år. For oss har det på mange måter vært vår "hytte" siden vi begynte å date tilbake på tidlig 2000-tallet. Men vi overlever fint med å holde oss hjemme.
Får heller bli minnet på de fine turene vi har hatt opp igjennom.

1600235631977.png
 
Kjekt med aktivitet i denne trivelige tråden.

Jeg gleder meg på dine vegne til du skal på tur igjen, slik at vi kan lese inspirerende reiseskildringer, med mat, drikke, klær, sko og ikke minst klokker :)
 
Kjekt med aktivitet i denne trivelige tråden.

Jeg gleder meg på dine vegne til du skal på tur igjen, slik at vi kan lese inspirerende reiseskildringer, med mat, drikke, klær, sko og ikke minst klokker :)

Hyggelig tilbakemelding å få @Norgar
Om ikke det blir så mye reising tilbake til London med det første, så håper jeg i alle fall vi kan ta turer turer til ulike storbyer i hjemlandet, men også turer til Gøteborg som vi alle er så glade i. Selv med åpen grense så frister det ikke per dags dato å ta med familien på reise.
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 14560
Blir godt å kunne bevege seg litt utenfor nasjonens grenser igjen. Er litt i samme båt hvor de siste 10 årene stort sett har innehatt en del reiser utenlands med både jobb og private ærend. Savner den gode følelsen av å klatre over skyene med en gin tonic eller øl i hånden, på vei til nye eventyr.

Forhåpentligvis er det bedring neste år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Enig med @Norgar, denne tråden har gitt meg mye leseglede. Ser frem til du begynner å reise litt igjen @Edzilla så vi kan få glede av å dele dine flotte skildringer. Sonens triveligste tråd.

Mange takk for hyggelig ord @GrimReaper
Det er slike som dere som gjør TS til det TS er og skal være; Et fristed der likesinnede møtes for å dele kunnskap og skape engasjement.
 
Blir godt å kunne bevege seg litt utenfor nasjonens grenser igjen. Er litt i samme båt hvor de siste 10 årene stort sett har innehatt en del reiser utenlands med både jobb og private ærend. Savner den gode følelsen av å klatre over skyene med en gin tonic eller øl i hånden, på vei til nye eventyr.

Forhåpentligvis er det bedring neste år.

Det er en virkelig en merkelig følelse det å ikke få lov å reise. Eller rettere sagt, kan ikke reise fordi man har familiemedlem(mer) i risikogruppen, og/eller at jobben setter begrensninger for reiseaktiviteter. Er jo heller ikke slik at jeg/vi hadde reist om vi ikke hadde de restriksjonen slik verden er i dag. Men heller at man føler på å ha mistet eller innskrenket sin frihet om du forstår hvor jeg vil hen :)
På den andre siden blir jo familien mer sammensveiset (forhåpentligvis), og man blir tvungent til å jobbe sammen og backe hverandre opp. Er en stor prøvelse for mange det å ha hjemmekontor og hjemmeundervisning flere måneder i strekk. Om ikke man blir skilt i ferien, så blir man nok det under Covid-19.
 
Ellers så fikk jeg tatt eksamen i WSET 2 på mandag kveld. Av femti spørsmål var det 4 jeg var usikre på. Har fått sjekket to av dem. Den ene var feil, og den andre var rett. Så da gjennstår det å se hva sensuren sier. Svaret får jeg om tre-fire uker. Er fryktelig spent. Hadde vært
Spennende! Jeg er meldt opp på WSET1 i høst men innser mer og mer, særlig da jeg leste heftet, at det sannsynligvis er waste og at man burde gå rett på 2. Hva er din vurdering på det?
Tenker du å gå videre på neste nivå også eller blir det litt voldsomt om man ikke er i bransjen?
 
Spennende! Jeg er meldt opp på WSET1 i høst men innser mer og mer, særlig da jeg leste heftet, at det sannsynligvis er waste og at man burde gå rett på 2. Hva er din vurdering på det?
Tenker du å gå videre på neste nivå også eller blir det litt voldsomt om man ikke er i bransjen?

Tok WSET 2 intensivt over tre dager i strekk fra 9-17 med påfølgende eksamen mandag uken etter. Ble veldig intensivt og man er mentalt kjørt tidlig på kvelden. Man skal smake 48 viner i løpet av disse tre dagene. Men om jeg hadde hatt anledning ville jeg nok valgt den konvensjonelle undervisningen som strekker seg over 5 forelesninger.
Vurdere nå om jeg skal ta WSET 3. Men litt usikker på om jeg har anledning på de angitte datoene forelesningen går.
WSET 1 er nok for de som ikke har noe særlig kunnskap om vi fra før av. Så for de fleste av oss vil det nok være bortkastet @jonska