Høstdepresjon

@Edzilla Jeg har nettopp gjenoppdaget denne tråden, og tittelen er vel ikke passende lenger, for her er det så mye bra :) Skal endelig komme meg på tur til London Park Lane 1 i mai med kona etter et lengre opphold med weekender pga småbarnslivet. Har du muligens en short list over gode spisesteder (les: gjerne med biff og den typen GT man verdsetter enda mer enn biffen) eller andre hyggelige steder som passer for par uten barn? God påske!

Syns du virkelig skal ta en svipptur til London @TomB
Neste tur for oss er i påsken. Har for flere år siden byttet ut Hafjell med Mayfair, og har aldri sett oss tilbake.
Sammen med madamen har vi en litt lang shortlist over steder vi ønsker å spise. Så det blir lange diskusjoner om hvilke steder som skal besøkes.

Her er en liten arbeidsskisse

Antidote wine bar (Vinbar i carnaby )

Lyle´s i Shoreditch, Veldig bra Foodie restaurant.

Bao i SoHo

Pollen Street Social

Shuang Shuang, 64 Shaftesbury Ave (sushibar)

J Sheekey, 28-32 St Martin's Ct (østersbar)

A.Wong, wilton road (dim sum)

Bocca de lupo. 12 Archer St (Italiensk spise ved baren)

Copita, Spansk tapasbar

Polpo SoHo, arancini, prosciutto, fritto misto, Cotechino sausage. Liten snac

Azou, Moroccan, Algerian, Tunisian

hedonism wines london, Vinspesialist i Davies St. Drop in for vinsmaking

The Wolseley, frokost, lunsj, afternoon thea.

Bar Italia i Soho, italiens café/bar.

St.Johns bread and wine, ved Spitalfields Market, fem minutter å gå fra Liverpool Street Station

Comptoir Libanais, Wigmore St. (billig og bra Libanesisk restaurant, like bak selfridges)

Barrafina i SoHo, tveldig bra tapasretaurant i soho med én stjerne i michelin guiden.

Umu, legendarisk sushirestaurant i Mayfair med to stjerner i michelin guiden

The Rajdoot, billig og veldig bra Indisk i Paddington

Tamarind. Dyrt og bra Indisk i Mayfair. Like ved The Metropolitan.

Le Relais de Venise L'Entrecôte, 120 Marylebone Ln, Skal vist ha den beste biffen i London.

The Ledbury, 127 Ledbury Rd. Brett Graham's inovative kjøkken, To stjerner!

Outlaw's at The Capital, Beste fiskerestauranten i London? Nathan Outlaw,

Ametsa, The Halkin by COMO, Spansk basque restaurant

Koffmann's, Verdt en tur for å spise på Pierre Koffmann siste restaurant.

Circo´s Pizza Pomodoro, knightbridge. Se og bli sett pizzasted. Poppis bland kjendiser.

Artesian Bar, verdens beste bar for fjerde år på rad.
http://www.worlds50bestbars.com

Hakkasan Hanway Place, Den orginale Hakkasan. Skal vis være bedre enn den i Mayfair.

L'Atelier De Joel Robuchon, Covent garden

ROKA Mayfair, og ROKA charlotte street, japanske retter fra Robatayaki´en.

Michel Roux jr. @ Le Gavroche. Nuff said ;)

Hélène Darroze på The Connaught, haute cuisine av Hélène Darroze på det famøse Hotel The Connaught

Ceviche, Frith Street, Soho, London. Peruansk, Pisco bar

Goodman Steakhouse i Maddox st.
 
@Edzilla Jeg har nettopp gjenoppdaget denne tråden, og tittelen er vel ikke passende lenger, for her er det så mye bra :) Skal endelig komme meg på tur til London Park Lane 1 i mai med kona etter et lengre opphold med weekender pga småbarnslivet. Har du muligens en short list over gode spisesteder (les: gjerne med biff og den typen GT man verdsetter enda mer enn biffen) eller andre hyggelige steder som passer for par uten barn? God påske!

Goodman på Maddox Street. :) Koffmann's som vi har snakket om her inne er også et veldig kjekt sted for to.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og john
@Edzilla Jeg har nettopp gjenoppdaget denne tråden, og tittelen er vel ikke passende lenger, for her er det så mye bra :) Skal endelig komme meg på tur til London Park Lane 1 i mai med kona etter et lengre opphold med weekender pga småbarnslivet. Har du muligens en short list over gode spisesteder (les: gjerne med biff og den typen GT man verdsetter enda mer enn biffen) eller andre hyggelige steder som passer for par uten barn? God påske!

Har en long shortlist jeg skal kutte ned på. Poster litt senere i dag @john
 
  • Liker
Reaksjoner: john
Mye god London-kunnskap her. Jeg er i London nå, noen tips til klokketitting?

Innså på flyet at jeg fløy med en diver på armen, sjanseløst. Må ut å se på en pilot med kronograf. Bor på The May Fair, så gjerne noe i nærheten, er ikke særlig kjent i byen!

Tenkte å finne en butikk som fører Iwc så jeg får prøvd en Spitfire og en pilots chronograph, også må jeg prøve Speedmaster igjen. Andre forslag er også velkomne.
 
Mye god London-kunnskap her. Jeg er i London nå, noen tips til klokketitting?

Innså på flyet at jeg fløy med en diver på armen, sjanseløst. Må ut å se på en pilot med kronograf. Bor på The May Fair, så gjerne noe i nærheten, er ikke særlig kjent i byen!

Tenkte å finne en butikk som fører Iwc så jeg får prøvd en Spitfire og en pilots chronograph, også må jeg prøve Speedmaster igjen. Andre forslag er også velkomne.

Du bor jo midt i smørøyet @HenrikS Du har jo IWC, Patek Phillipe, Omega, Breitling sine egne boutiques rett rundt hjørnet.
Men for all del så må du huske å stikke innom Williams & Son i 34 - 36 Bruton Street. Etter ett slikt besøk drar du å roer nervene hos Polo Bar på The Westbury. For de vet at du kommer til å kjøpe deg en F.P. Journe eller en Laurent Ferrier :cool:
Hvor lenge blir du i London. Jeg og madamen lander fredag morgen. Blir till mandag.

Laget ett lite kart til deg.
Screen Shot 2016-03-22 at 09.03.54.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Lynch og Preacher
Du bor jo midt i smørøyet @HenrikS Du har jo IWC, Patek Phillipe, Omega, Breitling sine egne boutiques rett rundt hjørnet.
Men for all del så må du huske å stikke innom Williams & Son i 34 - 36 Bruton Street. Etter ett slikt besøk drar du å roer nervene hos Polo Bar på The Westbury. For de vet at du kommer til å kjøpe deg en F.P. Journe eller en Laurent Ferrier :cool:
Hvor lenge blir du i London. Jeg og madamen lander fredag morgen. Blir till mandag.

Laget ett lite kart til deg.
Vis vedlegg 4695

Suverent, takk! Antok jeg var i rett strøk ja, mye fine biler her, både Maybach og Rolls.

Vi landet i går (mandag) og blir til torsdag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Suverent, takk! Antok jeg var i rett strøk ja, mye fine biler her, både Maybach og Rolls.

Vi landet i går (mandag) og blir til torsdag.

Hvis du er på jakt etter noen nye sko og-/eller skjorter så ta turen innom Jermyn Street.
Screen Shot 2016-03-22 at 09.37.34.png
 
Fint å få litt intel fra kjentfolk, takk for tips Edzilla.

Spiste på Tamarind i går, veldig bra indisk mat. I kveld blir det Ember Yard og i morgen går turen til Roka i Charlottes st. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Fint å få litt intel fra kjentfolk, takk for tips Edzilla.

Spiste på Tamarind i går, veldig bra indisk mat. I kveld blir det Ember Yard og i morgen går turen til Roka i Charlottes st. :)

Er du gla´ i Indisk kan jeg også anbefale Benares og Trishna. Sistnevnte fokuserer på retter fra kysten i sydvest india.
 
Hvis du er på jakt etter noen nye sko og-/eller skjorter så ta turen innom Jermyn Street.

Godt tips, dette var jo sko-mekka.
Har du noe stalltips på skjortesiden? Det myldrer jo av butikker, men for meg som er vandt med å handle skjorter i Norge synes jeg prisene var mistenkelig lave, er kvaliteten god?

Har forøvrig akkurat kommet hjem fra tapas-middag på Ember Yard. En svært hyggelig overraskelse. Deilig spansk tapas fra kullgrillen rundet av med en nydelig Lagavulin fra 1996. Ribs av iberiasvin anbefales!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
Ser min bleubror @Havvo våknet før meg i dag. Men skjorter handler jeg nesten bare hos. Kremt.... Fred Perry. Til dress handler jeg Boss og Eton. Men som @Havvo sier så er kvaliteten hos CT helt topp. Det er i alle fall det jeg hører.

Ember Yard høres ut som passer oss godt. Elsker svart iberiask svin.
De to andre spanske vi ønsker å besøke denne turen er : Barrafina og Ametsa. Sistnevnte er spansk basque. Men mulig litt for stiv for å virkelig kunne slippe seg løs hvis du forstår hva jeg mener. Synes de hyggeligste spanske restaurantene er de med lave skuldre, høyt og "røykfylt" under taket @HenrikS

God påske!
image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Har ikke peiling, men håper det er i Norge og at det er snøfritt når du kommer tilbake :D

Kan melde om strøkne forholden her fra påskefjellet.
image.jpeg


Reiser med morgenflyet til London på fredag. Til da blir det påskeferie i Løten.
 
Ta turen innom Nigel Cabourn "Army Gym" i Henrietta Street. De har fått inn sommerkolleksjonen av samarbeidet med Fred Perry. Inspirert av tiden Fred Perry jobbet som tenniscoach på 50 tallet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla