Høstdepresjon

Påtide med en oppdatering @Edzilla eller ble det "man down" på The Den? :D

Neida @Vegard
Skal få laget ett kort reisebrev fra gutteturen i London, og sist helg i London med madamen.
The New Den leverer!
01.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: HenrikS
Fabelaktig. Skal over en tur i november og håper å få med meg både Millwall og Brentford ila turen. Godt å høre at alle kom hjem intakte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Har nå gått igjennom bildene fra gutteturen i London; helgen 2-4 september. Ikke mye som kan deles dessverre :oops:
Ble lite mindre tid til å se på klokker nå, en på fjorårets tur. Men uansett. Noe har jeg å dele.
3 11.24.03.jpg


1 09.12.05.jpg



Vi tok morgenflyet fra Rygge 07:10, og landet nøyaktig 1.45 minutter senere i Stansted.
Ned i kjelleren på flyplassen for å ta første tog inn til Liverpool street station. Et godt tips er å kjøpe billettene for forhånd, da det til tider kan være kembo-lang kø foran billettluka, og billettautomatene. Forrige helg sto jeg og madamen over 30 min. i kø. Er man flere, så får man også grupperabatt. Så kjøp billettene her

Ulikt fra forrige guttetur, skulle vi nå bo på et anstendig hotell. Vi valgte Novotel Paddington pga størrelsene, og standarden på rommene, hotellet har basseng, steam- og tørrbadstue. Hotellet ligger også vedlig sentralt mtp. avstand til t-banen.

Screen Shot 2016-09-22 at 09.35.40.png


Raskeste og enkleste veien til Paddington er å ta toget inn til Liverpool Street Station, for så å sette seg på Circle line til Paddington. Fra Paddington er det snaue fem minutter spasertur til Novotel.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rødland og Auto
Etter en rask tur innom hotellet for å legge fra oss baggasjen, dro vi videre for lunsj.
Hadde fortalt gutta om en helt formidabel Diner som ligger i Portobello Road. Fra Paddington kan man enten ta Circle, eller District line til Nothing Hill Gate. Derifra så er det bare en liten hyggelig rusletur gjennom Portobello Road. For de som frykter shoppinggale kvinnfolk, kan jeg betrygge dere om at kaoes er forbeholdt lørdager.
Screen Shot 2016-09-22 at 09.59.51.png
Screen Shot 2016-09-22 at 10.01.20.png
 
Electric Diner er verdt turen alene. Dineren holder til i samme bygg som en av de eldste kinoene i England; Electric Cinema.
Åpnet for første gang i 1910, og har gjenomgått en større renovering, og ble reåpnet i 3 desember 2012.
Fun facts: Dineren og kinosalen deler samme toalettrom. Så hvis man er innom dineren for mat, så kan man snike seg ut i kinosalen å ta en titt. Kinosalen har en egen bar, med alle rettigheter. Kanskje ta en digestifs etter måltidet her...
portobello_5.jpg

maxresdefault.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel og Preacher
Glemte som sagt helt å ta bilder på denne turen. Kanskje @Auto har noen han har lys til å dele.
Bildet av burgeren og lokalet er fra da jeg og madamen var innom påsken i fjor.

ilac9g.jpg


ekknz5.jpg


2ymiz6e.jpg
 
Måltidet ble en liten suksess, og jeg tror samtlige er enige at Electric Diner er verdt ett besøk. Jeg skal i alle fall tilbake om ikke så lenge. Men da tror jeg at jeg også skal sette av tid til noen flere pints.
Resten av denne dagen gikk til shopping i og rundt Carnaby Street. Noen skulle handle skjorter og bukser. Andre skulle handle sko. Selv tok jeg det rolig, å endte bare opp med ett par nye jeans fra Levi´s med selvedge. Resten av tiden ble vi sittene på pub midt på Carnaby mens vi ventet på de to siste kompisene som tok ettermiddagsflyet fra Oslo. Men før de kom, rakk vi en tur innom Wright Brothers i Kingly Court for litt østers og champagne.
2.jpg
 
Turens første middag ble på Shotgun, som også ligger i Carnaby. Kun noen få meter fra østersbaren.
Menyen var av typen enkel og klasisk amerikans bbq som; varmrøkt brisket, kylling, pork belly og baby back ribs. Tilbehøret var i samme klassiske stil med Cole slaw, potetsalat, potetpure og bakte bønner på menyen.
Dessverre så var de utsolgt for det beste stykket av brisketen. Så jeg ble pent nødt, å ta til takke med et magert stykk. Men, Oh´lord for en smak. Nydelig røkt aroma, nydelig tekstur og dybde på smaken som man bare kan drømme om å få til selv. Stykket var saftig, selv om det ikke var det mest ettertraktet biten på brisketen. Min kompis hadde valgt pulled pork. Igjen perfekt på alle måter. Denne var også ganske så hot, så jeg ble fikk æren å spise det opp. Greit å ikke være sjenert ved middagsbordet :cool:
Skal jeg utsette noe på Shotgun. Så er det at lokalene er kanskje ikke de mest spennende. Servicen er upåklaglig når de takler åtte høylytte nordmenn, med bare et pent smil, og yes sir; Her is you pint and brisket.
Kan trygt anbefale Shotgun. Men bare hvis du elsker skikkelig amerikansk bbq.

Husker jeg rett, (vanskelig med konstant promille når man er på guttetur) så dro vi tilbake til Wright Brothers, men da for øl, og drinker. Deretter mer øl, ett annet sted....
 
Dag to er fotballdag. Gutta skulle på The New Den for å se Millwall FC mot Bradford City FC.
Men først brukte vi en halv dag på pub ved Borough Market. Samme vannhull som alltid: The Market Porter

8.jpg

Screen Shot 2016-09-23 at 09.17.41.png


Enkleste måten å komme til Borough Market er å ta banen til London Bridge.
Derfra så rusler man bare over gata til markedet. Sikkert nevnt det til det kjedsommelige. Men Borogh Market et favorittsted i London. Her finner du street food fra hele verden, østers, pulled pork, pølser, ost, skinker, vinbar, trøfler med mere. Så her rusler man rundt å spiser mat man kjøper av forskjellige matvogner, og stander.
Screen Shot 2016-09-23 at 09.19.13.png


4-jpg.1459
 
Redigert:
Liten avsporing i reisebrevet.
Madamen fylte førti på onsdag, men skal feires med venner i morgen. Så da ble det mitt ansvar for å sørge for skumpa. Tror ikke vi har noe alkoholproblem med det første.
image.jpeg