Høstdepresjon

Dette var en fryd å lese. Var i London med ungene forrige uke, og da var det dessverre ikke rom for mange kulinariske opplevelser. Ei heller shopping. Men for inspirasjon for neste gang sier jeg tusen takk !

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Etter en deilig frokost som innehold espresso og Eggs Benedicts (posjerte egg på søtt bakverk med skinke og hollandaise) på Caffé Concerto i Piccadilly ruslet vi videre opp Regent Street nesten alene. Deilig å få litt frisk luft uten å måtte gå i kø blant tusen turister og shoppinggale kvinnfolk :D
Ble så enig med madamen at jeg hadde en avtale om å stikke innom Williams & Son. Å fikk så 90 minutter alenetid.
2zs9pjp.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Fantastisk tråd for en som har blitt veldig interessert i klokker og som elsker å reise.
Mye god inspirasjon. Jeg lurer på om barna må bli hjemme på neste utenlandstur :)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
I det jeg kom inn døren hos Williams & Son ble jeg ønsket velkommen til deres nye butikk. Den forrige lå i Mount Street. Den nye butikken ligger i Bruton Street. Bare noen få meter off new bond str.

De første seks bildene er frekt lånt av http://quillandpad.com
William-Son_front.jpg

Jeg rusler litt rundt i de nye flotte lokalene. En helt fantastisk butikk på nesten 800kvm i to etg.er med forskjellige avdelinger som dekker alt fra klokker, rifler, spill, klær, smykker, vaser og andre luksusartikler.

William-Son_watches_1.jpg

William-Son_feather-chair.jpg

William-Son_mens-wear.jpg

William-Son_Caran_Ache.jpg

William-Son_watches_2.jpg

Ble så tatt i mot av Paul Westwater som lurer på om jeg er interessert i å se nærmere på noen av de klokkene de har i butikken. Å jeg takker selvfølgelig ja takk til det. Finner meg så til rette i en god stol, å Paul kommer med noen godsaker.

Først ute er Romain Gauthier sin Logical One. Les gjerne mer om klokken her hos quillandpad
24n1bnq.jpg

24n1bnq.jpg

2hqff2f.jpg

Neste merke ut er Moritz Grossmann fra Glasshütte.
Egentlig et helt ukjent merke for meg. Men jeg ble meget fasinert av flere av patentene til Grossmann.

Funfacts: Firmaet har en kvinne som CEO: Kristine Hutter
MG_Christine_Hutter.jpg

Første modellen jeg fikk se på heter ATUM.
Den har en unik winder med pusher
Index justerer
Three band snailing
Gull chatons
Håndgravert 2/3 base plate og balance cock
16az4ft.jpg

qqzxy1.jpg

Redigert:
Neste klokke ut var Grossmann sin BENU med power reserve.
Versjonen jeg fikk leke meg med var i platina. Å den hadde en slik deilig vekt....
358c4yp.jpg

• Liker
Reaksjoner: mrChurchill