Høstdepresjon

Tipper det skal kjøpes Porsche til 50 årsdag :)

Det stemmer @oets
Kona har lovet meg én Porsche med stor rød sløyfe den dagern jeg fyller 50 år @Teddy91
3453b540632ce9b6df2e0e04ff5e9883.jpg
 
FPJ Chronometre Souverain, limited edition of 8 pieces produced for Swiss Fine Timing in Chicago
home_image.4089833.jpg

home_image.4089838.jpg


home_image.4089843.jpg


home_image.4089803.jpg


home_image.4089798.jpg

home_image.4089808.jpg



home_image.4089813.jpg


home_image.4089818.jpg



home_image.4089828.jpg


home_image.4089823.jpg
 
Hvis noen lurer på hva jeg ønsker meg til jul
Jeg er så enig. Det er få ur som snakker sånn til meg som F.P.Journe sine kreasjoner. Urverkene, valg av materialer, layout, de er rett og slett nydelige. Chonometre Souverain står på listen over ur som på et eller annet tidspunkt skal innom boksen.
 
Er fan av Journe, og helt klar over at dette er ekstreme makro bilder. Men er dette godt nok?

Enig i at de bilden jeg la ut av optimum ser temmelig grove ut. Har selv sett verket med mine egne øyne og med lupe. Å inntrykket var noe annet da.

Prøver å rette opp med disse bildene av Chronometre Bleu
ahci_image.3110813.jpg


ahci_image.3110818.jpg


ahci_image.3110823.jpg


ahci_image.3110828.jpg


ahci_image.3110833.jpg
 
Å mens jeg er i gang deler jeg noen bilder fra den siste auksjon hos Antiquorum i 2006. "Important Collectors' Wristwatches, Pocket Watches, & Clocks 2006"

F.P. Journe Chronomètre Souverain in Platinum

Featuring an 18k pink gold manual winding movement and a free-sprung variable inertia balance, it's wonderfully thin, finely finished, and exudes quality throughout.
073.jpg


077.jpg


086.jpg


080.jpg


081.jpg



F.P. Journe Resonance in Platinum
The world's first wristwatch to use resonance for chronometry, this now discontinued 38mm version has a rhodium-plated brass movement. It uses two entirely independent movements that enable two completely independent time displays (making it almost the perfect GMT watch to account for half-hour time-zone differences)
175.jpg


176.jpg


178.jpg


177.jpg


180.jpg



F.P. Journe Set of 5 Limited Edition Complicated Watches
Each watch in this set is one of 99 examples, and all come in a 40 mm case and feature a ruthenium-plated dial and movement. Only ten of these "sets", with each watch sharing the same edition number, were sold to customers.

From left to right, the "Résonance", the "Octa Chronograph", the "Tourbillon Sourverain", the "Octa Calndrier", and the "Jour et Nuit".
205.jpg


207.jpg


208.jpg


210.jpg


211.jpg


213.jpg


201.jpg


202.jpg


Various Résonance watches (l to r: lot #103, the 40 mm Ruthenium version from this lot, and Felipe's)...

196.jpg


38 vs. 40 mm...
198.jpg


Rhodium vs. Ruthenium plated...
199.jpg


200.jpg


F.P. Journe Vagabondage in Platinum
One of a total of 69 made, the white frame revolves around the dial to indicate the proper minutes while the correct hour is "captured" and retained within the frame.

338.jpg


337.jpg


339.jpg
 
Redigert:
Da du begynte og 'teppebombe' sonen med F.P.Journe må jeg innrømme at den glatt gikk under min radar.
Det sier nok mer om mine begrensninger en om F.P.Journe ;)
Men etter hvert la jeg merke til at posten din(Høstdepresjon) oftere og oftere ble 'pensum', og en studie i klokkekunsten for min del.
Det skinner igjennom at F.P.journe er ektefødt kjærlighet for deg @Edzilla ! Må gi deg masse kred for presentasjonen hva gjelder bilder,og ikke minst at du og pennen er gode venner.
For min del er nok F.P.Journe 'out of range' rent økonomisk,men helt klart innen rekkevidde rent emosjonelt sett :) Men dessverre går ikke disse hånd i hånd.
Er jo litt av drivkraften med denne hobbyen og ha drømmer som næring for et høyere mål frem i tid.
Ser frem til både horologiske snadder betraktninger,gjerne krydret med dine flotte reiseskildringer av beskjeden karakter :p
Well Done ;)
 
Redigert:
Mellom stressfulle dager med mye arbeid nå før jul, så klarete jeg å stikke av fra jobb og familie for å møte én gammel studiekompis på mathallen i går.
Kompis har for en liten stund siden fått kjøpt seg én ny Rolex Explorer 214270. Så da var ble det plutselig en micro-gtg nede på Mathallen. Sist jeg "klådde" på Explorer så fikk jeg ikke helt tenningen. Var noe med proporsjonene med viserene og indeksene som jeg ikke ble helt overbevist om. Kanaskje for korte visere? Men etter å ha studert den nærmere så er jeg kanskje ikke så skråsikkert som sist. Kunne kanskje hatt denne selv igjen...
292094j.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Horgen
Etter å ha smakt igjennom noen go´biter hos Hopyard, beveget vi oss over til Pintxosbaren Barramon som ligger kun noen få skritt fra Hopyard.
Mens vi ventet på den andre studiekompisen vår fikk vi servert litt pata negra bellota, manchego, Cabarales, pintxos og noen små San Miguel.
 
Redigert:
Matvrak som vi alle er dro vi videre for å teste ut Taco República i Torggata som jeg har hørt mye om. Ikke bare positivt. Så dette måtte sjekkes. Freddy Fuegos som jeg testet for noen uker siden er blitt en liten favoritt. Har vel ikke til dags dato spist en bedre burrito. En annen favoritt er Taqueria på Paleet. Men de har dessverre sluttet å servere ceviche pga lav etterspørsel :( Men pork belly tacoen deres er legendarisk gode!
Vi ankom stedet rundt kvart over seks. Ble så bedt om å vente på ledig bord. Tror vi sto minst 15-20 min å hang i entréen før vi til slutt fikk plass helt innerst i bardisken mot kjøkkenet. Tok vel nye 15 min før noen lurte på om vi ville ha noe å drikker. Ja takket vi pent, å bestilte hver vår øl. Skuffende ble jeg når den søte svenske piken dukket opp med én Schous og én Pepsi. Godt kompis drikker Pepsi :oops:
Etter enda en lang ny runde med venting klarte jeg til slutt å få pikens oppmerksomhet, å fikk til slutt bestilt to ceviche og en skål med guacamole. Cevichen innhold maks 10 prosent hvit uidentifiserbar fisk, å resten diverse frukt og grønt. Ble nesten flau på deres vegne. For dette var det lengste jeg har kommet unna autentisk peruansk mat.
Goacamolen var helt innafor. Men tilhørende nachos var ikkje braaa. Kan ikke fatte at de ikke lager sine egne tortilla chip. Selv junior på syv og datter på seks år er med på å lage hjemmelaget torilla som vi friterer til chips. Så da ville jeg vel tro at flere av Oslos nye trendy "tacorestauranter" hadde også klart denne oppgaven. Er ikke sint. Bare veldig, veldig skuffet....
Prøvde så å få bestilt en ny øl. Denne gangen gjerne noen fra latin amerika. Men isteden ba jeg om regningen. Noen som tilsynelatende var veldig enkelt for de.

Jeg triller terningen
2.gif
(å dette er for skålen med guacamole)

1gzLAgW.jpg
 
Min erfaring med Taco República er at i begynnelsen var alt på topp! Da brukte de faktisk Anni´s som leverandør av entrecóte;) Men så har det sakte men sikkert gått litt nedover der :) Vært på Mission Taco, mer fornøyd med maten der. Og de har elbil parkering rett over gaten i tillegg! :D
 
Min erfaring med Taco República er at i begynnelsen var alt på topp! Da brukte de faktisk Anni´s som leverandør av entrecóte;) Men så har det sakte men sikkert gått litt nedover der :) Vært på Mission Taco, mer fornøyd med maten der. Og de har elbil parkering rett over gaten i tillegg! :D

Mission Taco har jeg heller ikke spist hos. Men gått forbi der flere ganger å tenkt at her må det spises. Er tross alt i de gamle lokalene til Oslo Skate Shop @Teddy91