Høstdepresjon

Var innom C&J i går, men fant noen jeg likte bedre i en av nabosjappene. Husker ikke merket, skal sjekke når jeg kommer hjem. I princess Arcade? Er det noe som heter? Rett ved Jermyn

Klart jeg vet hvor du har vært i Princes Arcade.
Du var innom Loak Shop.
 
Sånn sett er jeg heldig, har så nøytrale føtter at en skulle tro de var brukt som modell for de fleste skoprodusenter. Svært sjelden jeg finner noe som ikke passer :)

Noen som har det....
Har alltid hatt problemer med å finne sko som passer mine korte brede føtter. Har også ganske høy vrist uten at jeg er hulfot. Heller litt plattfot.
 
Jeg finner så og si aldri sko som passer 100% perfekt. Størst sjanse om det er sneakers. Finsko kan jeg bare glemme. Kjøpte et par sko for jobb i januar og det er først nå at de ikke gjør vondt å gå med lenger. Kjøper du halv-bespoke, @Edzilla?
 
Jeg finner så og si aldri sko som passer 100% perfekt. Størst sjanse om det er sneakers. Finsko kan jeg bare glemme. Kjøpte et par sko for jobb i januar og det er først nå at de ikke gjør vondt å gå med lenger. Kjøper du halv-bespoke, @Edzilla?

Til og med sneakers og løpesko sliter jeg med. Men jeg har funnet en modell hos Adidas og Asics som fungerer greit.
Har til nå bare handlet "off the shelf". Men vurderer å kjøpe min første bespoke hos Tricker´s. Første paret kommer på 1500 pund (avhengig hvilken modell, skinnkvalitet, såle etc. man velger). Par nr. 2 starter fra rundt 500 pund.
Sendte inn ett par Tricker´s for ny såle. Da setter de opp skoen med rett lest. Så den kan man si er halv-bespoke :cool:
 
Loake var det ja. Et hakk billigere enn crockett, men synes de virket veldig like i kvalitet ut fra mitt ståsted som amatør.
 
Loake var det ja. Et hakk billigere enn crockett, men synes de virket veldig like i kvalitet ut fra mitt ståsted som amatør.

Har vært innom de å testet disse tre modellene.
Til prisen så er Loake helt suverent. Men på mine føtter passet de ikke.

Chester

chester_all.jpg


Otterburn
loake-mens-hilton-otterburn-shoes---tan-1.jpg

Apethorn
loake-apethorn-6068_hd.jpg
 
Til og med sneakers og løpesko sliter jeg med. Men jeg har funnet en modell hos Adidas og Asics som fungerer greit.
Har til nå bare handlet "off the shelf". Men vurderer å kjøpe min første bespoke hos Tricker´s. Første paret kommer på 1500 pund (avhengig hvilken modell, skinnkvalitet, såle etc. man velger). Par nr. 2 starter fra rundt 500 pund.
Sendte inn ett par Tricker´s for ny såle. Da setter de opp skoen med rett lest. Så den kan man si er halv-bespoke :cool:

Det var jo ikke så gærn pris. Har hørt at bespoke koster 3000+ hos G J Cleverley...
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Syns ikke det. Da er det tre fittingstimer. Så man må jo over noen ekstra turer til London før skoene er klare.

:D

Akkurat nå står en Master Geographic litt høyere på do-want-lista. Får bli sko siden. Jermyn Street er 5min unna kontoret, så det ville ikke vært noe problem, hehe.
 
:D

Akkurat nå står en Master Geographic litt høyere på do-want-lista. Får bli sko siden. Jermyn Street er 5min unna kontoret, så det ville ikke vært noe problem, hehe.

Du har ikke våget deg inn til Williams & Son da?
Har nettopp hatt en hel dag på jobben med mine nye Tricker´s Kendal. Utorlig behagelige sko. Tror disse blir mine nye favorittsko. I alle fall til mørkeblå jeans.
 
Ville følt meg litt "underdressed" med min stakkarslige Speedmaster der... :p

Det tror jeg ikke du vil føle @ahpadt
Paul Westwater som er klokkeguruen hos Williams & Son bruker ofte å bære en enkel Universal Geneve. Funny Story; Denne kjøpte han av en Norsk samler på ebay.
Du blir nok godt tatt i mot. Så lenge du oppfører deg. Ikke sant @Havvo
 
Bestilt ny London-tur 1-3. Mai, med dama denne gangen også :) Hvor lenge blir du Edzilla?

Blir litt kortere tur nå. Vi reiser med morgenflyet fredag den 29, og hjem med kveldsflyet søndag 1 mai.
Kanskje få tatt å hilst på rundt lunsj søndag?
 
Det tror jeg ikke du vil føle @ahpadt
Paul Westwater som er klokkeguruen hos Williams & Son bruker ofte å bære en enkel Universal Geneve. Funny Story; Denne kjøpte han av en Norsk samler på ebay.
Du blir nok godt tatt i mot. Så lenge du oppfører deg. Ikke sant @Havvo


Jeg er alltid innom, så de kjenner meg:) kaffe og kake nå sist. Aldri kjøpt noe annet enn en skarve rem der..
 
Jeg er alltid innom, så de kjenner meg:) kaffe og kake nå sist. Aldri kjøpt noe annet enn en skarve rem der..

Helt rått det kaffe og te-serviset de har hos Williams & Son. Liker spesielt den lille t-skjeen deres.