Høstdepresjon

55.jpg


56.jpg


57.jpg


58.jpg

59.jpg


60.jpg


61.jpg
 
Etter en spennende omvisning på verkstedet bar det tilbake til sofaen til Finn Juhl.
Rexhep hadde funnet frem tre stk Chronometre Contemporain Rexhep rexhepi. Nummer 1 som er en prototype, og en hvit og en sort. I tillegg så lå det to stk AkriviA; AK06 og AK05 Tourbillon Barrette Miroir.
62.jpg
 
Rexhep er som de fleste urmakerne. De fokuserer mest på sine egne klokker, og derfor blir det lite rom til å samle på klokker generelt. Men han overrasket med å dra frem en blå 5711. Denne hadde han selvfølgelig ikke betalt noe premium for ;)
112.jpg
113.jpg
 
Til slutt et familiebilde sammen med min Bleu.
Nesten tre timer hadde vi vært her. Så vi måtte dessverre rusle videre. For programmet var rimelig tett. Både for oss men også for Rexhep.
 
Etter en slik opplevelse så blir man rett og slett satt helt ut. Man mister nesten helt bakkekontakt og føler at man svever på ei litta rosa sky.
Finishen, designet, teknikken og folkene bak AkriviA er helt i særklasse. Jordnære kunstnere er i grunn hva de er. De ønsker å formidle et utrykk med et spesielt budskap og historie, og det er armbåndsur som er deres lerret. De kunne nesten like godt ha vært billedhuggere.

Fortsettelsen følger i morgen.
 
Redigert:
Tilbake til reisebrevet.

Vi var helt utmattet og det føltes som en drøm. Vi hadde tilbrakt nesten tre timer med kanskje verdens dyktigste urmaker under 35 år. En urmaker som nettopp har vunnet Grand Prix for beste herreklokke under The Grand Prix d'Horlogerie de Genève 2018. En som har jobbet to år hos F.P. Journe med blant annet Chronomètre à Résonance før han så bestemte seg for å starte opp for seg selv. Dette i en alder under 30 år. Hva skal man si. Man blir bare rett og slett slått helt ut. En annen fun fact som jeg tidligere har nevnt, er at Rexhep har familie i Norge. Hans forldre ble skilt, og mor og tante flyttet den gangen til Norge. Han bodde da så sammen med sine besteforeldre. Hvor far er fikk jeg aldri helt med meg. Men Rexhep og bror Xhevdet er fra Kosovo, og jeg mener også at de kom til Sveits som flyktninger.
Mange tanker som fløy rundt i hodet på oss der vi vandret ned til neste post på programmet.
116.jpg
117.jpg
 
Redigert: