Gullkorn fra Finn.no

Ganske sikker på at det var svindel. Selger står oppført i Lillehammer, men sier varen er i Kr.sand. Sier på melding at den er kjøpt hos Askeland, mens Bjerke er nevnt i annonsen. Ba om bilder av den faktiske klokken, skulle få det, men ble aldri sendt noe.
Tipper kontoen er kapret, så håper ingen brant seg her (jeg rapporterte til Finn).
 
Ser speedy´n faktisk er en legit split seconds modell, da var det et lite Gullkorn fra finn
 
For to mnd siden 59K for denne Daytona-killeren - nå TIL NYPRIS!
0F9F362E-01EE-4C9D-8860-3A5154F9BDCA.png
 
Redigert:
Nei, der tror jeg du tar feil.
Eller det vil si: jeg synes ikke det har vært noen Tudor hype.
Du skal selvfølgelig få lov til å mene det du vil.

Hypen ligger vel i at at "alle" skulle tjene noen lapper på 58, chrono og gmt.
Flotte klokker, men når folk oppdaget at de ikke var så vanskelig å få tak i så var det ikke lenger så interessant å betale mer enn nypris.
 
Hypen ligger vel i at at "alle" skulle tjene noen lapper på 58, chrono og gmt.
Flotte klokker, men når folk oppdaget at de ikke var så vanskelig å få tak i så var det ikke lenger så interessant å betale mer enn nypris.
Ingen tvil om at det har vært Tudor-hype. Se på 925 - "den bærer ikke helt riktig" nå som alle forstår at man ikke tjener penger på de.
My point exactly.
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ, TimeLord og Ban
@Ban og @Johnsigans; «alle»??
Jeg tror 99% av de som kjøper Tudor (og andre merker) gjør det for eget brukt.
Blant «alle» kjøpere er kun et minimalt fåtall invistorer, men det er klart de er synlige med 2-3 annonser på Finn. De 997 andre som har kjøpt for å beholde klokkene selv annonserer det ikke på Finn.
Og for noen så kan det faktisk være de ikke passer. Har selv kjøpt en klokke fra utlandet jeg ikke hadde mulighet til å teste her hjemme, og som jeg overhode fikk til å bære behagelig.
Mener fortsatt ikke det var noe som minner om hype, men hei - det er min mening.

Ok. BB58 levde vel bare ikke opp til forventningene da :rolleyes: Tror det finnes 30 salg/bytte annonser her inne alene på denne modellen (i 2021). ....men hvem er jeg til å kaste stein, jeg har flippet en god del klokker selv jeg....
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Hypen ligger vel i at at "alle" skulle tjene noen lapper på 58, chrono og gmt.
Flotte klokker, men når folk oppdaget at de ikke var så vanskelig å få tak i så var det ikke lenger så interessant å betale mer enn nypris.

Jeg slutter meg til ditt utsagn. Mitt inntrykk er at veldig mange som har kjøpt en BB58, spesielt den blå, har gjort det kun for å tjene noen tusenlapper ved å flippe med en gang den var i hus. Det synes jeg er veldig synd, da 58-modellen utgangspunktet var en "fint priset" modell, og med det kunne vært en fin innstegsmodell for folk med en gryende klokkeinteresse. Istedenfor har den, i stor grad, vært forbeholdt de notoriske flippekongene med goodwill hos Bjerke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19