Gullkorn fra Finn.no

La denne inn under dagens dårligste kjøp, men den hører minst like godt hjemme her og.

Han her moroklumpen vil selge klokka for det han har sett inn i fremtiden den vil være verdt.
Imidlertid har en "spesialurmaker" anslått verdien til godt under halvparten av prisforlangende, noe som i seg selv heller ikke er et røverkjøp. :mrgreen:
Den vil stige "proporsjonalt" i pris, men hva den vil være proporsjonal med kan man bare gjette seg til...
Har til og med tilhørt en ekte jagerflyger, så da så. Ingen uekte jagerflygere her, altså.
Han vil egentlig ikke selge, kun lodde interessen. :unsure:

Enda godt han setter krav til kjøper:
" Kun seriøse henvendelser blir vurdert! Som VEIT 'Hva' kunst ER! Snikksnakk, Smiger og Sullball blir bare kastet rett i SØPLA! " :LOL:

 

Hva skal man si..? LOL
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor

Hva skal man si..? LOL
Oops. Ser den allerede er linket til
 
Screenshot_20230527-145934~2.png


Tingen han ønsket å kjøpe ville ikke dekket halve flybilletten og annonsen er lagt ut 800km fra Oslo.
 
Denne var en første for meg. En Invicta som er moddet til å bli en "Seiko".
IMG_6159.jpeg

I motsetning til mye annet moddet er denne i alle fall ikke tøysete prissatt.

LarsB
 
  • Haha
Reaksjoner: Callahan
Litt off topic, men sikla litt på den CWCen som lå ute her. Den ble solgt men samme klokke (serienr er identis) ligger nå øverst på kjøp/salg med 500 påslag.

Er ikke det litt underlig? Også for usle 500 kr? Skjønner godt om det ikke var en hit, men…Eller er det noe jeg ikke forstår?
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Er ikke det litt underlig? Også for usle 500 kr? Skjønner godt om det ikke var en hit, men…Eller er det noe jeg ikke forstår?

-Det kan som du sier være gode grunner til å flippe den i døra, og 500 er jo sånn sett et edruelig påslag om man har et håp om å dekke portokostnadene sine og litt til - alle liker jo bedre å ha tjent litt penger enn å ha tapt litt...

Eventuelt så skal jo alt læres, også flipping (selv om jeg ville tro motivasjonen er en annen her - hadde det vært å bli rik raskt som var planen, ville den nå ligge ute på finn til 7' med beskjed om at dette var en unik mulighet, sjeldne her til lands, skaffet via kontakter i miljøet, må ikke selge, kan vurdere Rolex i innbytte...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky
Er ikke det litt underlig? Også for usle 500 kr? Skjønner godt om det ikke var en hit, men…Eller er det noe jeg ikke forstår?

Solgte en gang en Casio kalkulatorklokke til selvkost fra Creationwatches for rundt 250 kroner på en viss klokkegruppe på Facebook. Et par dager senere la kjøperen den ut igjen til 500. Flippere kommer i alle prisklasser.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky og fredskijj
Ved å legge på noen hundrelapper har man kanskje et ønske om å dekke egne kostnader og ha mulighet til å gi ny kjøper mulighet til å prute litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: gert og lobergen
Høyde for prutningsmonn etc gjelder vel strengt tatt også for den personen som solgte den til denne selgeren?

-Joda, det kan være det var lagt inn i prisforventningen, kanskje ikke.

(Problemet med å omsette ting på Finn, iallefall, er jo at folk ikke kan lese; man kan skrive i annonsen at prisen er fast og ikke gjenstand for forhandling, men allikevel vil det komme 'tilbud' om å kjøpe den for halvparten av det du la ut som fast pris, men bare om du kan stille opp for uforpliktende besiktigelse (for egen regning!) halvannen times kjøring unna klokken 1500 i dag, osv.)

Med andre ord, jeg har lite problem med å skjønne at folk legger ut et armbåndsur eller hva det måtte være for litt mer enn de regner med å få til slutt, og jeg klarer virkelig ikke å hisse meg opp over denne annonsen. Så lenge forrige selger var fornøyd med prisen han fikk (formodentlig, siden uret har skiftet hender!), så må da denne selgeren også få lov til å forsøke å oppnå en pris han er fornøyd med.

Så kan vi heller bli irriterte om det dukker opp igjen i neste uke til 4000kr... :D
 
Jeg har selv fulgt prutningsmonn-påslagsrutinen på Finn.

Men det må sies at jeg trodde påslag mens liket fortsatt er varmt var mer tingen der enn her. Sånn litt Tidssonen Gentlemans way-messig:)

Og det ser unektelig litt merkelig ut når samme klokke ligger ute med høyere pris noen få innlegg over. Det kan vel også slå feil ut.

Jeg hadde pga det betalt mindre enn de 2500,- som var i første annonse, da jeg ville gå ut fra at prisen var lavere enn det.
 
Da kan jeg fortelle deg at han kjøpte klokka av meg for de 2500 kr jeg forlangte og kjørte fra Moss og hentet klokka her i Askim . Så dette kan da F... ikke være mye å irritere seg over . For noen mnd siden solgte jeg en Zodiac diver for en snill pris til en her på sonen som la klokka ut på Finn til doble prisen så fort han mottok den . Men det bryr da ikke jeg meg noe om . Har viktigere ting å irritere meg over .
 
Ok, dette er ikke klokkerelatert men relevant til den siste diskusjonen:


Disse to annonsene er, såvidt jeg kan se, for nøyaktig samme gjenstand - identisk serienummer - med 1 måneds og 1100 kroners mellomrom.

Ikke bare er liket varmt, altså, men offeret puster fremdeles.
 
Det ser ut som om selger i første annonsen er Svein Rogne som drev Rogne Våpen. Flinkere børsemaker enn forretningsmann hører jeg.

Jeg har gitt opp å selge på finn fordi jeg er lei av folk som ikke svarer, surner eller sender meldinger i rask rekkefølge typ "Jeg skal ha den!" "Betaler kontant! Du får 1/3 av prisen i annonsen!" "Hva er adressen din, jeg er utafor om 10 minutter!" Jeg er for gammel og sur til å ha med småkremmere som skal gi en magesår over noen hundrelapper.
 
Er vel bare meg som alltid selger med tap (eller går i 0). Selv hvis det er forventet prisstigning grunnet etterspørsel. Men så har jeg aldri vært noen flink kremmer og trives fint med det i grunn. Så ikke noen skinnhellighet her fra min side…

Ikke irritasjon, mer genuin undring (og kanskje litt gammel såret stolthet for klokker jeg solgte den gang jeg var medlem på klokkoteket hvor kjøperne la den ut på auksjon rett etterpå). Her har jeg aldri opplevd noe sånt.

Fikk bra svar så takk for det.
 
Redigert:
Da kan jeg fortelle deg at han kjøpte klokka av meg for de 2500 kr jeg forlangte og kjørte fra Moss og hentet klokka her i Askim . Så dette kan da F... ikke være mye å irritere seg over . For noen mnd siden solgte jeg en Zodiac diver for en snill pris til en her på sonen som la klokka ut på Finn til doble prisen så fort han mottok den . Men det bryr da ikke jeg meg noe om . Har viktigere ting å irritere meg over .
Tenker man skal være glad for å irritere seg over småting, og kanskje også være glad på vegne av de som irriterer seg over småting. De har kanskje ikke så store ting å irritere seg over og det er jo fint for dem :)
 
  • Haha
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og kvamsky